Ga naar inhoud


Waar vind ik bouten in withwoth draad?


pirrewit

Aanbevolen berichten

ik heb 2 bouten nodig van 1/4 WW lengte ongeveer 3/4 duim(19 mm) Iemand enig idee waar in omgeving Antwerpen/Turnhout of eventueel online ik deze bouten kan vinden? Gamma /Hubo e.d. zouden enkel metrische draad hebben.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Sprietje

Je hebt gelijk...


BSW staat voor "British Standard Withworth" en 1/4" heeft 20 gangen per inch heeft.
UNF staat voor "Unified National Fine" en 1/4" heeft 28 gangen per inch. Dat is dus een veel fijnere draad, een kleinere spoed.

 

info afkomstig van: https://www.inchcompany.nl/c-3947842/unf/

 

In belgie kan je terecht bij https://www.golantec.be/Engelse bouten.html

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook de bijbehorende (steek)sleutels hebben ook een heel andere maatvoering.
Voor een 1/4" W bout gebruik je een sleutel waar 1/4 W op staat. De bekwijdte van de sleutel is dan geen 1/4 inch maar veel groter.
Voor een 1/4" UNF bout, gebruik je een sleutel met een bekwijdte overeenkomstig de kopmaat van de bout. Dit komt overeen zoals dat ook met metrische draad gebeurt waarbij je voor een M8-bout een sleutel van 13mm gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Engelse machinebouw wordt hoofdzakelijk BSF en BA-draad gebruikt.
BSF staat voor British standaard fine thread
BA staat voor British Asosiation. Deze wordt alleen voor kleine schroefdraad gebruikt en het maffe is dan naar mate het getal groter wordt hoe kleiner de schroefdraad.
Is de draad kleiner dan 1/4 BSF dan gaan ze over op 2BA, 4 BA, 6BA enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg hier een prachtige cursus over schroefdraad ,waar ik trouwens beroepshalve alles over weet, maar de topic start is toch vrij simpel en daar lees ik nauwelijks iets over.

Ik heb hier nog een 40 jaar oude schredder met een Briggs en Stratton motor en deze heeft er 2 bouten uitgetrilt. Zodoende.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. 

Sprietje is bezig met een omscholingscursus van satelliet ontvangst naar schroefdraad en bouten kennis. 

 

Ik zou de gaten uitboren en er metrische schroefdraden insnijden. 

Gaat dat niet, dan de gaten dichtlassen, opnieuw boren en een schroefdraad snijden. 

Dat gaat ook met aluminium. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, pirrewit said:

Ik krijg hier een prachtige cursus over schroefdraad ,waar ik trouwens beroepshalve alles over weet, maar de topic start is toch vrij simpel en daar lees ik nauwelijks iets over.

Ik heb hier nog een 40 jaar oude schredder met een Briggs en Stratton motor en deze heeft er 2 bouten uitgetrilt. Zodoende.

Zoek naar een bedrijf dat britse/us cars restaureerd. Die hebben ze ruim liggen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...