Ga naar inhoud


Twee nieuwe zenders op het Vlaamse VRT DAB+-netwerk


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door dunhans,

Aanbevolen berichten

Op 31-10-2021 om 09:26, Noordzee zei:

 

 

De nieuwe indeling van de 14 zenders op 12A 

 

Klara
Klara Continuo
MNM
MNM hits
Radio 1
Radio 2 ANT
Radio 2 BeneBene
Radio 2 LIM
Radio 2 O-VL
Radio 2 VL-BR
Radio 2 W-VL
StuBru Tijdloze
Studio Brussel
VRT NWS

ik woon in Wingene zowat midden West-Vlaanderen en kan geen enkele van deze DAB+ zenders op 12A, dus VRT, binnenshuis ontvangen. De Vlaamse commerciele komen hier wel binnen en soms zelfs Waalse zenders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uren geleden, DANYSAT zei:

ik woon in Wingene zowat midden West-Vlaanderen en kan geen enkele van deze DAB+ zenders op 12A, dus VRT, binnenshuis ontvangen. De Vlaamse commerciele komen hier wel binnen en soms zelfs Waalse zenders. 

Welke ontvanger en welke antenne gebruik je? Ik heb even voor jou opgezocht, welke uitzendmasten in de omgeving van Wingene staan. Zie hierbij.

2021-11-14 00.51.01 fmscan.org ce839976c807.png

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Welke ontvanger en welke antenne gebruik je? Ik heb even voor jou opgezocht, welke uitzendmasten in de omgeving van Wingene staan. Zie hierbij.

 

Ik denk dat je Oostvleteren mist in je kaartje , heeft buiten DVB-T2 ook DAB+ .

Ik ontvang via Oostvleteren.

Radio 2 Bene Bene op een simpele radio ontvanger die DAB+ ondersteund , met een gewone standaard staafantenne van 40 cm. zonder problemen.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

@DANYSAT, waar staat de ontvanger tov Noord, Oost, Zuid, West ? Gebruik je smartfone om via het kompas de richting te vinden!

afhankelijk van de woning is er misschien een vensterbank op 73 graden.

 

 

het toestel staat met de rug Westwaarts tegen de blinde buitengevel. één vensterbank (schuifpui) is gericht op het zuiden, een andere kamerbrede gewone vensterbak op het noorden, doch deze zijn niet diep genoeg om het toestel er op te plaatsen. eigenlijk is het verplaatsen van de radio geen optie omdat deze mooi gegroepeerd staat met al onze andere beeld-en klanktoestellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan kun je alleen nog kijken naar een aansluiting op het Technisat apparaat voor een buiten antenne.

als ik het juist interpreteer is 73 graden net niet ( 90-73 ) Oosten

dus hij (de kamerradio)  staat binnen niet optimaal met enkel een telescoop antenne.

 

maar voor een test "qua ontvangst" zou je die wel eens even naar de vensterbank op het noorden kunnen zetten ;)

of in de tuin

  • Like 1

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Ik heb dit even opgezocht en volgens de gegevens die ik heb, zenden alleen 5A en 11A uit vanaf Oostvleteren.  De nationale zenders zoals Radio 1-2 en anderen zitten op de 12A en dat zou hier voor ons,  via Wijtschate zijn.  Mijn gegevens komen van fmscan.org.

 

Zal wel zo zijn. Een mens leert altijd wat bij , bedankt voor de links. 😀

Ik dacht gewoon dat alles van Oostvleteren kwam.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Crazy Sat zei:

 

Zal wel zo zijn. Een mens leert altijd wat bij , bedankt voor de links. 😀

Ik dacht gewoon dat alles van Oostvleteren kwam.

We zijn hier per slot om info te delen hé.  Ik dacht in het begin ook dat alles van Oostvleteren kwam. Toen ik opmerkte dat er verschillen waren van ontvangststerkte  tussen 11A en 12A.  Richtte ik op Wijtschate dan was die 12A heel sterk en de 11A  Oostvleteren veel zwakker. Richtte ik echter op Oostvleteren dan was de 11A stukken sterker  en de 12A ook nog sterk, omdat die een sterker vermogen had, 3 KW tegenover 1,3 KW ..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, DANYSAT zei:

het toestel staat met de rug Westwaarts tegen de blinde buitengevel. één vensterbank (schuifpui) is gericht op het zuiden, een andere kamerbrede gewone vensterbak op het noorden, doch deze zijn niet diep genoeg om het toestel er op te plaatsen. eigenlijk is het verplaatsen van de radio geen optie omdat deze mooi gegroepeerd staat met al onze andere beeld-en klanktoestellen. 

Heb je een zolder of bovenkamer? Indien ja daar even kan testen en indien je de mogelijkheid hebt daar een antenne te plaatsen, maar ja is niet altijd mogelijk bij bestaande woningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Richtte ik op Wijtschate dan was die 12A heel sterk en de 11A  Oostvleteren veel zwakker. Richtte ik echter op Oostvleteren dan was de 11A stukken sterker  en de 12A ook nog sterk, omdat die een sterker vermogen had, 3 KW tegenover 1,3 KW ..

 

Radio 2 Bene Bene komt idd. van de 12A uit Wijtschate. Heb in mijn hobbyruimte ( op GV ) een simpele draagbare radio staan met ontvangst voor DAB+. Ooit nog aangekocht dacht voor een 40 euro of iets in die aard bij de hunt op Ib..d . Speelt op net en batterij ( herlaadbaar ). Maar de ontvangst met de bijhorende 60 cm staafantenne is prima. Mijn hobbyruimte is zelfs gericht op NW gericht ( Normaal zou dat voor mij op ZW moeten zijn ) en de radio staat zelfs op een drie meter van ramen en muren. In Wingene moet dit zeker binnenhuis lukken met een staafantenne op de zendmast Aalter.

Zie foto's.

 

 

thumbnail_IMG_20211115_1446.jpg

thumbnail_IMG_20211115_1447.jpg

aangepast door Crazy Sat
  • Like 1
  • Bedankt 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...