Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit verschil tussen de merken 4 K sat ontvangers?


EdmundZ

Aanbevolen berichten

Heren zit er verschil in beeldkwaliteit tussen merk A en merk B?

Ik heb namelijk de indruk  dat het beeld van m'n TV beter is dan via de sat ontvanger dus ....

Nu begrijp ik dat het een lastige vraag is omdat niet iedereen 20 merken decoders thuis heeft ter vergelijk maar wat denken jullie ervan?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat zit er… En inderdaad, je zult ze allemaal moeten testen en nog sterker: zelfs bij eenzelfde apparaat van hetzelfde merk zijn er verschillen… Gewoon door de tolerantie verschillen in de componenten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, welke beeldkwaliteit bedoel je?

Van 4K uitzendingen, of van HD/SD uitzendingen?

Er zit verschil in de gebruikte chipsets, maar zelfs die zijn via software te tweaken.

 

Heb je een 4K native beeldscherm zal het ingangs signaal geupscaled moeten worden naar 4K progressief signaal.

De vraag is dan welke chipset dat het beste doet, die in je satelliet ontvanger of die in je tv?

 

Daarachter te komen vergt een hoop A/B vergelijkingen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de meeste hardware van 4K geschikte ontvangers is nagenoeg identiek.

de meeste firmware voor openenigma2 die er nog iets aan bijdragen of ervan afhalen is ook niet extreem anders qua beeldkwaliteit

de TV 's werden ook al vaker behandeld in menig topic daar ze blijkbaar betere beelden leveren dan die losse receivers

 

je zal zelf moeten oordelen daar het woord van iemand anders tegenwoordig niet meer voldoende is

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

…. en als er al een (minimaal) verschil zit tussen A en B dan is het ook nog de vraag of je het daadwerkelijk opmerkt.

 

Ik constateer alleen dat het beeld van een 4K VU+ ontvanger onder gunstige omstandigheden beter is dan mijn vorige gewone VU+ ontvangers.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik herken dit verschil wel.
Ik heb een VU+ ultimate 4K waar ik ook de kabelkanalen van Ziggo op ontvang. Ziggo dus geen 4K TV ca 1,5 jaar geleden. Toen ik net een Sony 4K TV kocht was het beeld van de Ziggo kanalen direct via de TV echt beter dan wanneer via de VU+ ontvangen. In eerste instantie heb ik het toen zo ingesteld dat ik het upscalen door de TV liet doen, scheelde best.

Naderhand heb ik het met de beeldinstellingen van de VU+ toch zodanig voor elkaar gekregen dat je vrijwel geen verschil ziet. VU doet nu ook de upscaling.
Samengevat: de kabelkanalen zijn direct ontvangen op de TV nog steeds iets beter dan ontvangen via de VU+ maar je moet er echt goed op letten om het verschil te merken. Maar ja Sony kan dan ook meer centen in de ontwikkeling van de beeldverwerking stoppen dan VU+ en heeft ook eigen beeeldverwerkings-chips

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien  is panasonic  oled wel wat voor je  . En led daar bij ook op welke disecq  mogelijk heden je hebt . Ik heb hier op het forum ook al eens  ergens gelezen  dat bij  een sony tv meende ik ,dat die persoon ook meer dan vier satellieten  kon ontvangen maar helaas weet ik niet meer waar dat staat . Normaal is tegewoordig  4 satellieten  en uiteraard ook dvb t2  ontvangst en  disecq  motor ondesteuning.mvg Ricardo .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...