Ga naar inhoud


Xtrend E9500 Ziggo smartcard krijg ik niet aan de praat.


Aanbevolen berichten

CCcam 2.3.0 heeft deze ‘hardcoded’ in zich, bij alle OScam versies moet je deze zelf toevoegen én de cardmhz en mhz moeten op 6 Mhz staan. Op 3.57Mhz doet ie het niet…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou eens beginnen met een verse flash en alleen CCcam 2.3,0 erop. Dat zou out of the box moeten werken….

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Zou eens beginnen met een verse flash en alleen CCcam 2.3,0 erop. Dat zou out of the box moeten werken….

Super bedankt voor jullie tips!

Ik ga straks even naar iemand toe om nog eens in een officiële set top box te testen.

Maar hij heeft het gewoon gedaan maar even voor de zekerheid nog een keer kijken.

Heb op de Nederlanders echt prachtig beeld. Ik zou zooo blij zijn als ik het werkend zou krijgen in de Xtrend.

Overigens heb ik OpenAtv 6.3 zag ik gisteren. 

Ik zal zometeen nog eens Cccam 2.3.2 erin te zetten. Ik zal ook het aantal Mhz op de juiste manier trachten aan te passen hopelijk kan ik vinden waar dat bij alle info die er al in de Cfg staat..

Ik las ook dat je de Camkey en Camdata aan moet passen dat had ik al gedaan bij 2.3.0 maar wellicht niet goed gedaan.

Liefste had je natuurlijk dat je het bij OpenATV 6.3 al goed zou kunnen krijgen maar als dat niet lukt moet ik me inderdaad effe in gaan lezen hoe ik een nieuw image erop krijg. 

Mocht het niet lukken welk image raden jullie mij aan? PLI?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mimisiku zei:

CCcam 2.3.0 heeft deze ‘hardcoded’ in zich, bij alle OScam versies moet je deze zelf toevoegen én de cardmhz en mhz moeten op 6 Mhz staan. Op 3.57Mhz doet ie het niet…

Waar kan ik dit in de Cfg van Cccam 2.3.0 ddeze aantal Mhz vinden? Zou dit nog wel even willen proberen.

Geen idee of ik dan ook nog de Cam, Key data aan moet passen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In CCcam 2.3.0 hoef je niets aan te passen!! Je hebt een Mipsel gebaseerde ontvanger.. CCcam 2.3.2 eraf en 2.3.0 erop.... Cam starten en klaar...... 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

In CCcam 2.3.0 hoef je niets aan te passen!! Je hebt een Mipsel gebaseerde ontvanger.. CCcam 2.3.2 eraf en 2.3.0 erop.... Cam starten en klaar...... 

Dankjewel voor je reactie. Ik zal nog eens kijken of het nog met een andere versie van Oscam wil lukken in OpenATV anders ga ik meteen over naar de box opnieuw flashen en dan CCcam 2.3.0 erop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In OScam lukt dit ook…. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet van het bestaan van Google af??

 

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 600000

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci1 600000

 

 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mimisiku zei:

Je weet van het bestaan van Google af??

 

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 600000

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci1 600000

 

 

 

Denk dat het beste is om inderdaad de box opnieuw te gaan flashen.

Lijkt mij het beste voor iemand die nog een leek is op dat gebied.

Wordt voor mij ook even uitzoeken maar moet het toch maar gaan doen dan heb ik denk ik zelf het snelste resultaat ipv dat ik hier en daar weer zaken ga aanpassen waarbij ik niet precies weet wat ik doe.

Op Google is er zoveel info te vinden maar het gaat zich dat je iemand zoals jij hebt met concrete en actuele informatie zodat je je niet helemaal een breuk zoekt. Wat ik de afgelopen dagen echt ook gedaan heb..uren en uren liggen zoeken..die zegt dit die zegt dat..enz. Op het einde van de dag is de batterij dan fors leeg gelopen juist omdat het moeilijk is om goede informatie te vinden.

Wat met onjuiste info ga je ook weer met de box aan de slag wat geen soelaas biedt en je wellicht het probleem alleen nog groter maakt en je nog meer moet gaan zoeken.

Zulke mensen zoals jij en anderen die mij hier meteen de juiste informatie geven is gewoon goud waard.

Dankjewel en ook alle anderen dank voor de tijd en hulp!!

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Gisteren Openpli 8.1 erop gezet vanuit het plugin menu Cccam 2.3.0 erop en helaas geen beeld.

Smartcard gewisseld geen beeld tot mijn spijt.

De smartcard heb ik reeds uitgeprobeerd bij iemand anders die een officiële Ziggo STB heeft dus die doet het gewoon.

Wat ik nu ontdekt heb ik dat( dat was bij het vorige image ook al zo) ik helemaal geen respons krijg op de kaartsloten(2).

Gisteravond laat weer effe liggen zoeken en wat ik tot nog toe vond is dat ik toch OScam zal moeten aanpassen.

Ben namelijk gaan zoeken om mensen die hetzelfde probleem hebben totaal geen respons op de kaarsloten. Zie hieronder:

card reader /dev/sci0
no or unknown card inserted

card reader /dev/sci1
no or unknown card inserted

Ik las dus dat iemand anders er ook niet uitkwam en er niks van begreep totdat hij Oscam aangepast had en opeens beeld had. De man was erg blij dat het werkte en dat zal ik zeer zeker ook zijn als ik het uiteindelijk aan de gang mag krijgen.

 

Mijn vragen zijn deze: Kan ik nog iets uitproberen aanpassingen te doen in de Cccam config? of moet ik een andere Config erin zetten deze is namelijk uit de plugin lijst.

Wat moet ik aanpassen? Ik lees vaak dat dit de Camdata en Camkey zijn..geen idee of die standaard al goed staat in Cccam 2.3.0? Of moet ik iets anders aanpassen bijv de properties? Of hoe kan ik iets aanpassen zodat Cccam wel de kaartsloten herkend?

Voor iemand die hier weinig ervaring mee heeft zou het voor mij het makkelijkste zijn als ik Cccam werkende kan krijgen door een paar simpele aanpassingen te doen.

Lukt dit niet zou ik het waarderen als iemand me uit kan leggen wat ik bij Oscam( welke??) aan moet passen zodat hij het doet. Zoals ik het nu zie kan het volgens mij wel werken ..ik heb een nieuw image erop gezet, Cccam zit erin maar zoals jullie zien worden geen kaarsloten waargenomen door Cccam server.

 

Zou het zeer waarderen als jullie me kunnen helpen. Bij voorbaat dank!

Tot slot geef ik nog onderstaande info daar zie je ook dat Cccam niks ontvangt van mijn smartcard logisch ook wat de kaarsloten worden niet gezien:

Current time 11:11:13
NodeID: 1e22b811548cc492
Uptime: 00d 01:21:51
Connected clients: 0
Active clients: 0
Total handled client ecm's: 0
Total handled client emm's: 0
Peak load (max queued requests per workerthread):

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dát is bekend bij Xtrend.. Vaak op te lossen door de box volledig stroomloos te maken. Stekker er uit en minimaal 10 minuten wachten. Daarna weer aanzetten... Ziggo kaart uiteraard met de chip naar beneden en naar achter wijzend in de kaartlezer ...

 

Doet hij het nog niet, dan zijn je kaartlezers kapot en moet je overstappen naar een USB kaartlezer (€28)....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ook dát is bekend bij Xtrend.. Vaak op te lossen door de box volledig stroomloos te maken. Stekker er uit en minimaal 10 minuten wachten. Daarna weer aanzetten... Ziggo kaart uiteraard met de chip naar beneden en naar achter wijzend in de kaartlezer ...

 

Doet hij het nog niet, dan zijn je kaartlezers kapot en moet je overstappen naar een USB kaartlezer (€28)....

Dankjewel! Kijk hier heb ik zoveel aan.

Net opnieuw geflashed en meteen bij installatie 2.3.0 Cccam erop gezet al zie ik nu in de softcam lijst Cccam staan ipv Cccam 2.3.0 maar goed als ik via de pc kijk zie ik de server staan en wederom geen resultaat weer:

card reader /dev/sci0
no or unknown card inserted

card reader /dev/sci1
no or unknown card inserted

Ik ga de stroom eraf halen anders toch maar voor een USB kaartlezer gaan. Heb je een tip welke ik het beste kan kopen?

 

Zeer bedankt voor alle hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit interesse… Woon je in de buurt van Haarlem? Or willing to travel?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mimisiku zei:

Uit interesse… Woon je in de buurt van Haarlem? Or willing to travel?

Nee helaas niet in de buurt anders was ik graag langsgekomen.

Kom uit Limburg.

Ik ben jou heel dankbaar voor alle hulp.

Straks de volgende stap zetten met de Smargo cardreader. Ik heb het vermoeden dat je gelijk hebt dat dit wel eens de oplossing kan zijn.

Als er info vanuit de smartcard komt en met Ccam moet het in feite goed komen.

Als het niet lukt dan moeten we weer verder kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...