Ga naar inhoud


Xtrend E9500 Ziggo smartcard krijg ik niet aan de praat.


Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Een Ziggo oscam.server installeren en de regel met device=/dev/sci0 veranderen in /dev/ttyUSB0. Wijziging opslaan en scam herstarten.

Dank voor je hulp.

In deze zal ik helaas weer heel wat moeten vragen waar vind ik een Ziggo Oscam server?

Heb nu een USB driver geïnstalleerd vanuit de Driver plugins.

Kan er morgen pas mee aan de slag.

Zal eerst eens kijken of met de Driver die ik vanuit de lijst geïnstalleerd heb( moest ook maar gokken welke ik moest nemen) de Smargo herkend wordt.

Ik denk dat ik er in eerste instantie niet uit ga komen maar morgen de eerste poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is maar 1 driver “usb2serial”… Dus je kunt er maar 1 geïnstalleerd hebben…

Als je CCcam gebruikt hoef je uiteraard geen Ziggo OScam server nodig….

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update het wil nog niet lukken.

Dat komt denk ik omdat ik dus of in Oscam of CCcam 2,3,2 nog niet de regels aangepast heb.

Jullie hebben me aangegeven wat ik aan moet passen maar heb toch nog wat vragen.

 

Ik kan jullie melden dat_ in mijn optiek_ de Smargo reader naar behoren werkt. Ik heb de juiste driver geïnstalleerd( zie de driver ook staan in de lijst).

Er brandt een fel blauw lampje en als ik de smartcard erin doe wordt het lampje minder fel. 

Enfin ik krijg de zenders nog niet door en heb de smartcard met de chip naar boven,beneden erin gezet.

Op de Xtrend kon ik via de lijst Cccam 2.3.2 erop zetten. Als ik dan 2.09 of 2.3.0 erop wil krijgen krijgt ik de melding dat dit al bij het package van Pli hoort. Denk dat het komt omdat ik al 2.3.2 erop heb gezet.

Hoe dan ook als je weer in gaat lezen via de website weer no entitlements en no card inserted enz.

Dus ik moet de boel aan gaan passen.

 

Moet ik in de Config ook nog aangeven welke Smarcard raeder ik gebruik? Zag wel iets staan gisteren in de log( op tv bekeken) van 2.3.2? Of het aantal herz veranderen??

 

Ik wacht jullie reactie af waar het mij om gaat dat ik graag eerst bij 2.3.2 de config aan wil passen maar hoe ga ik dan nu te werk?

Zou het voor mij_ daar ik toegang heb met FTP_ het makkelijkste zijn om het Cfg bestand van 2.3.2 op te zoeken?( zie deze niet staan in de map keys) dan over te slepen om vervolgens via Notepad++ aan te passen?

Wist helemaal niet dat je daar Notepad++ voor nodig had ik was in de vooronderstelling dat het via de gewone notepad zou gaan maar kennelijk is dat dus niet zo.

Welke manier raden jullie mij aan?

Er staat dus 2.3.2 cccam op. Oscam heb ik ook geprobeerd maar dat werkt ook niet omdat ik daar uiteraard ook aanpassingen aan zal moeten doen. Ik zou dit het liefste eerst bij CCcam willen proberen.

Waar staat Cccam 2.3.2 bij Open Pli? Kan ik overslepen aanpassen en dan terugplaatsen en de box herstarten?

 

Dank alvast voor jullie tips en hulp ik heb het idee dat ik nu dicht tegen de oplossing aan zit en het enige wat ik moet doen is de Cfg op de juiste manier moet aanpassen.

 

Heb net nog eens gekeken waar de Cfg,s staan. Bij Var,Etc zie ik Tuxbox staan en daar staat ergens de map Config. Daar zie ik wel Oscam staan maar niet Cccam. Lijkt wel op die bij het image is ingebakken of zo want ik kan 2.3.2 er wel af halen maar dan kan je alleen 2.3.2 er weer op zetten. 

Waar staat dan in hemelsnaam de Config van Ccam want als ik op de webpagina kijk zie ik duidelijk dan Cccam 2.3.2 draait.

Het werkt momenteel niet omdat ik de boel nog zal aanpassen uiteraard ik kan de log wel via info op mijn tv lezen maar dan kan ik _ als ik het juist zie_ niks aanpassen.

Dus ik zal 2.3.2 moeten vinden o naar mijn pc te brengen.

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet die 2.3.2 gewoon eens vergeten!! Jij hebt een oude Mipsel gebaseerde box. Daar kan gewoon de standaard CCcam 2.3.0 op.. Iedere andere versie EIST de boxkey en RSA key (die je niet hebt!!). Dus doe niet zo eigenwijs en zet die CCcam 2.3.0 erop.. Smargo in de USB poort, kaart erin en klaar…. Hoe moeilijk kan dat nu zijn?

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Je moet die 2.3.2 gewoon eens vergeten!! Jij hebt een oude Mipsel gebaseerde box. Daar kan gewoon de standaard CCcam 2.3.0 op.. Iedere andere versie EIST de boxkey en RSA key (die je niet hebt!!). Dus doe niet zo eigenwijs en zet die CCcam 2.3.0 erop.. Smargo in de USB poort, kaart erin en klaar…. Hoe moeilijk kan dat nu zijn?

Geef je helemaal gelijk maar wat gebeurt er..

Als ik 2.3.0 krijg je de melding dat no packages installed zijn.

Ik ga het zo nog eens proberen daarom had ik ook 2.3.2 erop gezet. Dankjewel want met 2.3.2 kom ik dus ook niet verder omdat daar de RSA en Boxkey bij moet. Daar heb ik weer veel aan.

Geloof me ik heb geprobeerd om 2.3.2 eraf te halen maar via de plugins van de box lukt dat wel maar dan krijg je 2.3.0 er weer niet op.

Ik zal het nu nog eens gaan proberen. Zal ik je ook meteen melden welke melding ik precies krijg.

Als het op deze manier niet lukt dan installeer ik geen Cccam via de Box zelf maar zal het in de juiste map zetten.

Maar dan zal ik eerst weer wat moeten aanpassen toch? Hopelijk zet ik dan ook de juiste Cccam 2.3.0 erin want heb deze ergens van het net geplukt.

Ik ga nu nog eens opnieuw proberen Cccam 2.3.0 erin te zetten.

Dank voor je hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon je in de buurt van Haarlem? Of genoeg in de buurt om even met de auto langs te komen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mimisiku zei:

Woon je in de buurt van Haarlem? Of genoeg in de buurt om even met de auto langs te komen?

Helaas niet in de buurt.. woon in Limburg.

Als ik dus nu in Openpli 8.1 2.3.2 eraf haal dan zegt ie bij elke andere CCcam dat No packages installed or removed.

Cccam 2.3.0 staat als ik dit wil installeren( melding no packages installed or removed) niet meer in de lijst vandaar dat ik ook naar 2.3.2 ben gegaan terwijl ik voorheen toen ik de smargo nog niet had 2.3.0 er wel op had.

Dus..of ik ga CCam 2.30 ( heb er nu geen sofcams op staan want alles verwijderd) via het internet erop zetten of ik ga de boel weer eens opnieuw flashen..

Zal ik dat maar doen dan want via de plugin krijg ik 2.3.0 er niet goed op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update..als ik 2.3.0 erop wil krijgen blijft ie zeggen no packages installed or removed.

Hij wil er niet op dus dat is ook de reden dat ik 2.3.2 heb gepakt.

Heb de box 2 keer een herstart gegeven..niks ..zelfde melding.

Ik denk dat ik de boel eens opnieuw ga flashen..dan hopelijk krijg ik 2.3.0.

Dank voor je hulp @Mimisiku..ik snap jou als je zegt hoe moeilijk kan het zijn en dat klopt om 2.3.0 te installeren maar hij wilt niet.

Dus ik wacht effe af of er nog een reactie komt anders gaan we de flash opnieuw inzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je bij Applicaties i.p.v. op ‘groen’ eens op ‘rood’ drukt? Zie je dan bij Softcams geen CCcam 2.3.0 staan? Dan is hij al geïnstalleerd namelijk… Via die weg kun je ook de CCcam 2.3.2 deïnstalleren….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cccam 2.3.0 erop en Oscam geen resultaat.

Driver voor de Smargo vooraf geïnstaleerd..Smartcard met chip naar boven en naar onder geen resultaat.Blauw lampje brand bij invoeren smartcard dimt dat wat..ik lees ook ergens dat er een groen lampje moet gaan branden?

Hoe dan ook de juiste driver zit in de box en brandt een blauw lampje als je de kaart erin doet dooft dat blauwe lampje iets,..

Dus nu moet ik Cccam 2.3.0 aanpassen? in de Config want dat is nog niet gebeurd.

Ben momenteel niet meer in mijn woning dus ik zal het straks moeten uitproberen.

Neem aan omdat ik het nog niet aangepast heb dat CCcam naar de interne kaartsloten gaat zoeken.

Dus dan zal ik dat nu naar de USb Smargo moeten zetten?

Ga er later mee verder.. in ieder geval tot nog toe niks.

Box geherstart van stroom gehaald brengt niks.

Misshien dat ik ook nog eens wat kan resetten via mijn Ziggo op de kaart( zenderlijst en pincode) bij Mijn Ziggo?

 

Als ik de config ga aanpassen dan neem ik aan dat ik die via FTP ga vinden en dan met Notepad++ goed kan aanpassen.

Wat is het makkelijkste via Putty of FTP..Putty ben ik niet bekend mee. FTP heb ik al toegang..ik hoor wel wat het beste is.

 

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Smargo heeft een platte achterkant en een reliëf aan de voorkant… De chip van de kaart wijst naar de reliëf kant (de voorkant dus). Als de kaart in de Humax werkt hoef je niks te doen met ‘mijn Ziggo’. Pas na 2 maanden verloopt ChID 7FFD en waardeert hij niet meer op.. Dat is hier niet aan de orde… Dit zijn allemaal wanhoopssprongen….

 

Het enige wat je nodig hebt is CCcam 2.3.0 en als die niet installeert dan maar OScam.. OScam vereist wat extra configuratiebestanden maar allemaal simpel te doen….

 

Ik respecteer je angst om het via TeamViewer te doen, maar je basale kennis is simpelweg te laag om het zelf op te kunnen lossen…. Echter is dit langzamerhand de enige optie (of je moet naar een satellietboer wandelen en aftikken)

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Mimisiku zei:

De Smargo heeft een platte achterkant en een reliëf aan de voorkant… De chip van de kaart wijst naar de reliëf kant (de voorkant dus). Als de kaart in de Humax werkt hoef je niks te doen met ‘mijn Ziggo’. Pas na 2 maanden verloopt ChID 7FFD en waardeert hij niet meer op.. Dat is hier niet aan de orde… Dit zijn allemaal wanhoopssprongen….

 

Het enige wat je nodig hebt is CCcam 2.3.0 en als die niet installeert dan maar OScam.. OScam vereist wat extra configuratiebestanden maar allemaal simpel te doen….

 

Ik respecteer je angst om het via TeamViewer te doen, maar je basale kennis is simpelweg te laag om het zelf op te kunnen lossen…. Echter is dit langzamerhand de enige optie (of je moet naar een satellietboer wandelen en aftikken)

Ja klopt heb de boel maar eens gereset maar was wellicht niet eens nodig geweest maar goed je probeert weer eens wat..

 

Ik kan nu niet testen ben niet thuis maar ik kan je wel mededelen dat ik bij een nieuwe Flash cccam 2.3.0 erop heb gekregen.

Enige wat ik dan nog zou willen weten of ik CCcam nog moet aanpassen immers ik moet( als ik het goed heb) in de Cfg aangeven dat hij de USB reader moet lezen en welke. Ik heb dus CCcam uit de Plugin lijst kunnen selecteren maar daar is uiteraard niks op aangepast.

Misschien dan via Putty de boel aanpassen of het Cfb bestand via FTP naar de pc halen en daar met Notepad++ bewerken zodat Cccam weet wat hij moet doen of hoef ik helemaal niets aan te passen?

Dat is het uiterste wat ik nog kan doen ik heb de boel bij Ziggo een reset gegeven ik zal er nog alles aan doen om Cccam met de smartreader aan de gang te krijgen met jullie tips. Lukt dat nu niet moet ik inderdaad andere wegen zoeken.

Dank voor alle hulp!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb CCcam voor het laatst in 2014 gebruikt en had toen óók de Ziggo kaart in de smargo…

 

Er zat toen iets in als

 

dev/ttyUSB0 TRY ALL CHIDS

 

Maar dat is erg wazig…. Wellicht heb ik dat ooit ergens genoteerd….

 

Gevonden!

 

SERIAL READER: /dev/ttyUSB0 smartreader+

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/ttyUSB0 6860001

 

aangepast door Mimisiku
  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb CCcam voor het laatst in 2014 gebruikt en had toen óók de Ziggo kaart in de smargo…

 

Er zat toen iets in als

 

dev/ttyUSB0 TRY ALL CHIDS

 

Maar dat is erg wazig…. Wellicht heb ik dat ooit ergens genoteerd….

Ik heb de log eens bekeken gisteren avond op de tv.

Daar zie je dat je aan moet geven welke reader in de USB zit..en volgens mij moet je ook aangeven dat Cccam niet de kaartlezers moet gebruiken maar dus de USB reader.

Ook zal ik dan naar het aantal mhz moeten kijken moet zoals jij ook al eerder aangaf bij zeg maar 6Mhz liggen.

Ik ga daar eens naar kijken moet alleen zien hoe ik de Cfg veranderd krijg.

Putty heb ik al naar gekeken maar dan moet ik me eerst inlezen hoe het te gebruiken.

Wat ik wel kan is de Cccam Cfg( even zoeken in welke map ie zit) naar de pc transporteren en dan met bijv Notepad++ bewerken.

Dank voor je reactie wederom het is een hele toer om dit aan de gang te krijgen maar het is niet anders ik doe mijn best en ben jullie zeer dankbaar voor de hulp en tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...