Ga naar inhoud


Xtrend E9500 Ziggo smartcard krijg ik niet aan de praat.


Aanbevolen berichten

Pfff hoe ga ik dit uitleggen wat ik allemaal geprobeerd heb om de Ziggo smartcard aan de slag te krijgen in de Xtrend E9500.

Tig softcams geprobeerd. Uitzoeken hoe je softcams erop krijgt.

Smarcard uitgeprobeerd bij iemand anders in een officiële STB...enz enz enz.. smarcard omdraaien in de CI sloten..enz enz enz.\

 

Het lukt me gewoon niet. 

Ik krijg via OScam ook op de box logs te zien maar ik kan als leek niet precies uitmaken wat het exact betekend.

Wat ik wel gezien  heb dat ik kennelijk een 0604 Smarcard heb..hij werkt ook in een andere officiele STB van Ziggo.

Ik had het vermoeden dat er iets aan de hand was met de CI sloten maar hoe kan het dan dat ik ergens in de Log CAID 0604 zag staan?

Overigens als ik een OSCAM installeer via het installatie menu krijg ik altijd onderstaande melding te zien":

No state is present voor Card BCM

Found hardware BCM..bcm mixer

No state is present for card BCM

En dan colllected errorsL:  Package alsa state postintst script returned status 22

staat nog meer info onder wat ik later graag voor jullie compleet wilt posten maar als ik al zie staan: No state is present for card BCM dan vraag ik me al af wat men bedoeld? Is daar iets mis met de cardreader of beter gezegd het CI slot?

Ook kan in naderhand de logs posten van de CCcam( heb er nu meerdere op staan waaronder 2.3.0).

Heb ook proberen om Card en CAM data aan te passen bij 2.3.0 nog steeds geen resultaat.

 

Wie kan mij helpen? Ben tevreden met de Xtrend qua beeld en mogelijkheden momenteel staat er OpenATV 6.4 op. 

Zenderoverzicht doet het heb overal beeld op de FTC kanalen en heb toegang via FTP.

Alleen gaat het met de smartcard niet goed ik krijg geen beeld.

Zou het zeer waarderen als iemand mij kan helpen wat ik moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

BCM = Broadcom ?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de logs van OScam ik zie dat ie een kaart herkend. Kan ik de volledige log posten of moet ik iets weglaten?

Overigens heb ik 2 Tuners met elkaar doorgelust.. heb alle zenders van Ziggo dus ik neem aan dat het niks te maken heeft met de Tunerinstellingen.

Kabel signaal is ook goed. Geen storingen SNR zit op 38 en overal een lock op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

 

Dankjewel! Ik ga dit eens doorlezen. Is het ok dat ik mijn Oscam log hier post? Of moet ik uitkijken dat er een RSA key bij staat. In zoverre ik kan zien kan ik geen RSA key vinden?

Hoor graag of ik de log hier kan posten dan zal je zien dat ie ook de kaart leest( als ik het juist zie).

Bedankt nogmaals ik ga dit eens doornemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Logs zijn zinvol om te posten, anderen kunnen je dan helpen.

Niet publieke sleutels mogen niet gepost worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan kan je het posten

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet de OSCam ook op de pc krijgen( poort 83) dan zal ik kennelijk het een en ander aan moeten passen maar hierboven zie ik geloof ik wel dat ie de kaart leest. Het is een CAID 0604 kaart.

Of ik moet bij CCcam( heb er nu 2.3.0) in staan.

Het een en ander aangepast maar wellicht nog niet genoeg.

Hoor het graag wat waar ik op moet letten.

Super bedankt voor alle hulp tot nog toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat info.

Gisteren was ik bij iemand met een officiele STB.

Smartcard erin en bij RTL4HD zender zit niet in het pakket melding op mijn smartcard in eerste instantie,.

Heb daarna zenders opnieuw gezocht en ik meen nog niks.

Maar op een gegeven moment wel beeld op de versleutelde zenders.

Bij mij in de Xtrend weer niks..

Zal ik bij mijn Ziggo de kaart herstarten? Zal dat iets uitmaken als ik het bij mijn Ziggo goed zie herstart ie de smartcard en de Pincode( heb ik niet).

Maar moet ik dan de box aan hebben staan? Ik neem aan dat de smartcard bij de xtrend met de chip naar boven moet? Heb al zovaak naar onderen en weer naar boven geprobeerd het werkt niet.

Maar als ik dan de boel via mijn Ziggo reset dan zal ik toch de smartcard goed in de Xtrend moeten hebben.

 

Of ik heb gewoon iets niet goed staan bij een van de softcams..geen idee.

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, VuDuogebruiker zei:

Nog een vraag heb ik perse de RSA key of Boxkey nodig? Bij Caid 0604 toch niet meen ik.

Zonder RSA en Boxkey zal een ziggo 0604 kaart niet werken in oscam.

CCCam heeft waarschijnlijk de juiste RSA en Boxkey al standaard.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...