Ga naar inhoud


Xtrend E9500 Ziggo smartcard krijg ik niet aan de praat.


Aanbevolen berichten

Een smargo installeren is een fluitje van een cent…..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel eerst de usb2serial plugin installeren (anders ziet hij de Smargo niet)…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plugins (of Applicaties), groene knop, subsectie Drivers en daar staat ie ergens tussen…..

Na een verplichte herstart heb je /dev/ttyUSB0 erbij..

 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een oude handleiding van de ET9x00 gevonden en wat denk je?? Juist in deze ontvanger moet de chip naar BOVEN en naar achter wijzend erin!!

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik heb een oude handleiding van de ET9x00 gevonden en wat denk je?? Juist in deze ontvanger moet de chip naar BOVEN en naar achter wijzend erin!!

Dankjewel voor je hulp. Heb ik al meerdere malen getest helaas geen resultaat.

Ik neem aan dat de Chip niet naar je toe moet wijzen maar met de chip zeg maar diep in de decoder.

Ik zal toch nog eens de smartcard opdraaien en op elke wijze wat mogelijk is in de Xtrend zetten.

Wie weet maar ik had dit al geprobeerd met de chip naar boven..ik ga nu nog eens kijken voor de zekerheid.

 

Net nog eens getest zelfs effe voor alle zekerheid ook met de chip naar je toe maar dan komt de chip helemaal niet diep de decoder in.Maw met de chip naar achter wijzend en naar boven helaas geen resultaat.

Dank voor je hulp want stel ik had dit nog niet geprobeerd had het wellicht het gewenste effect gehad.

Nu dus maar op de Smargo wachten.. 

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ook weer ergens op een forum dat iemand de smartcard niet diep genoeg in de decoder had gestopt. Hij heeft een ET9200.

Hij moest heel hard tegen de smarcard drukken zo hard dat ie dacht dat ie de smartcard af ging breken.

Ik druk vrij hard en verder gaat ie niet ik durf niet nog harder ertegen te gaan drukken dus dat zal het wel niet zijn kan me niet voorstellen dat je zo hard tegen een kaart moet gaan staan drukken. Straks is er echt iets kapot..

Hoe dan ook ik wacht de smargo maar eens af en anders moet ik kijken of ik wellicht nog iets in de Cccam aan moet passen ik heb het eerder al eens geprobeerd maar ik heb dat met notepad gedaan maar ik lees dat je dat met Notepad ++ moet doen.

Als jullie zeggen dat ik bij CCcam 2,3,0 niets aan hoef te passen dan is dat zo ik vraag me alleen af dat als je Cccam 2,3,0 vanuit de plugin menu op je box zet of dat ook de juiste is.

Ik heb de box nu 2 keer opnieuw geflashed. Bij de 2de keer meteen bij de installatie 2,3,0 mee laten komen maar je kunt deze ook achteraf installeren.

Ik het softcam menu zie ik nu CCcam staan terwijl er vorige keer 2,3,0 stond. Maar goed als ik op de pc kijk zie ik duidelijk dat 2,3,0 is aan het draaien dus daar zal nu ook wel de juiste softcam in staan. Waarbij ik moet zeggen dat bij de vorige flash wel 2,3,0 zichtbaar was en ook geen resultaat. Bij OpenATV ook niks..

Dus..op de smargo wachten.

 

Update net nog eens hard tegen de smartcard gedrukt ik durf niet harder kan me ook niet voorstellen dat er iets moet inklikken maar als ik nog harder druk heb ik het idee dat ik de smarcard afbreek dus dat kan het gewoon niet zijn.

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien helpt het als ik de ccam config eens hier plaats.

Eentje heb ik van een mipsel( daar heb ik meen ik de cam,keydata aangepast) de ander ergens gevonden meen ik hier op sat 4All.

Maar heb Cccam via de plugin geïnstalleerd. 

Maar beste is denk ik eerst maar eens de smargo af te wachten waarbij ik ook niet weet of je hier zomaar een Cfg bestand van CCcam mag posten.

Weten jullie waarom ik dit aanhaal?

Omdat er zoveel CCcam 2.3.0 te vinden zijn waarbij als je gaat lezen sommige goed zijn sommigen een dreiging( kennelijk) zijn voor de veiligheid van je systeem enz enz.

De vraag is dan weer: Heb je wel de juiste Cccam en staat daar wel alles goed en kan je ervan uitgaan dat als je vanuit openpli Cccam 2.3.0 erop zet dat dit dan wel de juiste is voor een Ziggo kaart?

Want ik lees dat je de kloksnelheid aan moet passen en zo meer..dus ik geloof wel dat het meteen zal werken maar stel nu er staat in de Cfg toch iets niet goed. Ik weet het ook niet hoor maar het zou een oorzaak kunnen zijn.

Als ik de Cfg file hier kan plaatsen kunnen jullie eens kijken of wellicht dat iemand een Cfg bestand kan posten waarbij ik zeker weet dat ik de juiste CCcam 2.3.0 heb. Want ik moet er maar vanuit gaan dat als je zogezegd CCcam 2.3.0 vanuit het plugin menu installeert( open pli) dat deze ook meteen goed ingesteld( rechten, mhz) voor de Ziggo kaart?

Hoe weet Cccam dat ik een 0604 kaart heb bijv? 

 

 

Ben het nu in van alles aan het zoeken wat er wellicht NIKS mee te maken heeft maar ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen vanuit de leek gezien..eerst maar stap voor stap verder gaan als de Cardreader er is.

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is het security board kapot bij de 9500 zijn de kaartlezer en het security board  1 print

je kunt openpli 4.0 eens proberen als de 9500 door start dan is het security board niet kapot

of telnet naar de 9500 en geef het commando lsusb

bij de 9200 werkt het SB  ( Bus 002 Device 003: ID dead:beef ) en bij de 9500 werkt het niet

 

 

openpli 8.1-release et9x00

et9x00 login: root
root@et9x00:~# lsusb
Bus 002 Device 002: ID 1a40:0101
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001
Bus 002 Device 003: ID dead:beef
root@et9x00:~#
root@et9x00:~#


openpli 8.1-release ET9500MK

ET9500MK login: root
root@ET9500MK:~# lsusb
Bus 002 Device 002: ID 1a40:0101
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001
root@ET9500MK:~# ^C
root@ET9500MK:~#

  • Like 1

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fransken

Daar kon je wel eens gelijk in hebben.

Telnet heb ik nog geen ervaring mee dan moet ik me als leek weer in gaan lezen hoe dat werkt.

Ik wacht de smartcard reader eerst maar eens af om te zien of ik daar nog wat mee kan.

Denk dat het hierin wel eens kan liggen wat je zegt.

Ik wacht eerst de reader af en dan zal ik de stappen die jij zegt eens opvolgen.

Ik moet zo weg maar ik zal starten om me in te gaan lezen hoe ik met Telnet moet werken.

Ook duidelijk uitgelegd hoe ik kan zien of het kapot is maar zoals gezegd ik weet nog niet hoe het moet via Telnet.

 

Is dat commando,s uitvoeren met opdrachtprompt?

Wat moet ik precies doen? Opdrachtprompt starten en dan?

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het SB defect is laadt hij ook de drivers niet en start hij niet door. De smartcard lezer staat los van het SB.. Als de SB check in OpenPli weg is dan start de boel gewoon door (ook met defect SB)….

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Ziggo oscam.server installeren en de regel met device=/dev/sci0 veranderen in /dev/ttyUSB0. Wijziging opslaan en scam herstarten.

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...