Ga naar inhoud


Xtrend E9500 Ziggo smartcard krijg ik niet aan de praat.


Aanbevolen berichten

Excuses dat ik laatst in een andere thread het topic zeg maar `gekaapt´zou hebben.

Ik zag mijn geposte afbeelding staan dus ik dacht dat Smetje in mijn eigen thread mij aan het helpen was.

Vandaar dat ik daar het topic zeg maar  overgenomen had..

 

Wellicht dat ik hier eens wat kan posten van de info die ik van Oscam krijg.

Ook ik heb nog steeds geen resultaat tot mijn spijt.

Wat ik ook moeilijk vindt is dat ik lees dat CCcam 2,3,0 out of the box zou werken. 

Maar is dat ook wel zo?

Ik vraag dit omdat ik lees dat je ergens iets van de rechten aan moet gaan passen maar ook het aantal Mhz van de kaart.

Nog even afgezien wat ik nogal onduidelijk vind als je een smargo wilt gaan gebruiken.

Dan moet je dus weer van alles aan gaan passen. Als men dan spreekt over  /dev/ttyUSB0 smartreader en de config op heel wat regels aan moet passen dan vraag ik me weer af wat is dan in hemelsnaam USB0?

Ik heb de smargo ook in een van de USB aansluitingen van de achterkant gehad maar helaas ook geen beeld.

Ik zal zo nog eens de andere USB aansluiting proberen maar als ik het goed begrijp zal ik dan moeten weten welke USB dat dan is wat ik niet op de Xtrend aangegeven zie.

Ik vraag me ook af of de USB aansluitingen op de achterkant wel op het securityboard aangesloten zitten? Zo niet dan heeft het kennelijk geen zin om deze USB aansluitingen te proberen.

 

Heb gisteren nog eens het logbestand bekeken( op tv) van Oscam. Gewoon eens gekeken wat ie zegt..let wel ik heb ook daar niet de juiste aanpassingen gedaan omdat ik niet weet hoe dat moet. Ik lees dat je daar nog meer aan moet passen dan Cccam 2.3.0.

Terugkomend op Cccam ..werkt die nou echt zo maar out of the box? Stel dat je deze vanuit de Plugin browser bij Open pli installeert. Ik heb er nu zowel Cccam 2.3.0 op staan als Oscam beide geen beeld.

Ik ben uiteraard ook maar een leek maar ik betwijfel met mijn beperkte kennis of Cccam wel zomaar out of the box functioneert. Want dan lees je dat het aantal Mhz van de kaart zeg maar te hoog ligt en dan werkt het ook niet. Tsja dat betekent dat Cccam dan niet zomaar vanuit zichzelf dit aan gaat passen.

Dan blijf je dus zoeken en zoeken maar dan kan het dus aan zoiets kleins liggen dat het niet werkt nog even afgezien wat ik lees dat je de rechten op 755 moet zetten. Maar voor de leek is het dan weer niet duidelijk waar? En hoeveel mhz je nodig hebt om de Ziggo kaart te laten werken.

 

Enfin ik hoop dat jullie mij begrijpen en mij enigszins toch gelijk willen geven dat niet in alle situaties Cccam 2.3.0 zomaar gaat werken.

Ik zal jullie hieronder eens de Logfile van Oscam posten( let wel ik heb hier nog niets in aangepast omdat je weer niet weet wat en waar je iets moet aan moet passen).

Ik zie wel ergens staan dat het aantal Mhz niet goed staat. 

Ik zal in de tussentijd kijken dat ik nog wat aangepast krijg in Cccam. Ik vindt het ook onduidelijk waarom een beginner bijv Notepad++ moet gebruiken en als je iets aangepast hebt dat je deze gewoon via FTP kan overbrengen. Heb ik nu telkens gedaan en dan Cccam overschreven.

Gepoogd om de Smargo aan de gang gaan krijgen maar dan moet je weer uit gaan zoeken welke USB 0 123 enz is en wat je en waar je iets moet gaan aan passen. Ik doe mijn best..Liefste zou je dat je interne kaarten werkten maar goed lukt ook nog niet kijk maar eens hieronder wat Oscam zegt.

Ik zal in de tussentijd eens kijken of ik de box open maak en wat foto,s maak heb de box al eens open gehad wellicht dat jullie daar wat aan kunnen zien.IMG_20211222_104927.thumb.jpg.8dc5ad0d13bc1dbeed146a471e09cc23.jpg

IMG_20211222_104940.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik haak hier af. Niet lullig bedoeld, maar de kennis van de TS is volledig afwezig om dit ooit zelf op te lossen. Alle antwoorden zijn gegeven in deze thread, maar de TS kan er niets mee en probeert willekeurig maar wat… Via TeamViewer geholpen worden wil hij niet (privacy redenen). Kan ik respecteren… 

Enige optie is dan nog iemand vinden die hem lokaal kan helpen of het ding naar de satelliet/kabelboer brengen..

Via dit forum is het m.i. volkomen nutteloos. Of er nog 2 of 10 pagina’s volgen… Oplossing komt er zo niet…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zie in de logs ook niets voorbij komen dan er een kaart gedetecteerd wordt, de schermfoto's maken het er niet echt duidelijker op maar klaarblijkelijk weet de TS niet dat oscam gewoon via de browser te benaderen is, als hij Pli in zijn ET heeft staan, is oscam via poort 81 in te stellen maar helaas is het teveel werk om de wiki's waar alles duidelijk beschreven staat, te raadplegen.

 

Als oscam in de box staat heb je alleen een RSA en Boxkey nodig, een simpele zoekopdracht op google geeft alle info.

  • Like 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem zelfs de regels voor een USB device gegeven…. Gebeurt niets mee…..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

a - in het webinterface van oscam kun je online editen (zie boven)

b - indien je bestanden van derden krijgt kun je ook gewoon kladblok gebruiken om te editen

c - DCC_E2.exe versie is voor elke enigmabox bruikbaar voor de kopieer en edit acties

 

/etc/tuxbox/config

Screenshot_3.jpg

Screenshot_5.jpg

aangepast door Tonskidutch
verwijzing
  • Like 1

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmorgen,

 

Ben jullie zo dankbaar dat jullie me toch nog willen helpen.

Ik snap @Mimisiku wel en ben jou ook dankbaar voor je hulp en dat je me zelfs aangeboden hebt om langs te komen. Vergeet dat niet ik waardeer jou en de hulp van anderen enorm.

Zogezegd ik snap jou wel maar ik hoop dat je je ook een beetje in mij kan verplaatsen. Ik bedoel ik heb de box enkele male geflashed. Laatst toen ik Cccam 2.3.0 niet in Open Pli erop kreeg.

Heb er Cccam 2.3.0 opgezet maar bracht out of the box helaas geen resultaat.

Wat ik denk ik wel degelijk uit moet gaan zoeken is om te kijken of het zoals jullie zeggen het Security board niet stuk is. Dat is denk ik wel belangrijk want als dat stuk is kan ik blijven zoeken en graven wat ik ook al veel gedaan heb op het internet maar dan zal denk ik Cccam of Oscam niet werken.

 

Als ik jullie goed begrijp kan ik dat probleem ontlopen door een Smargo aan te schaffen. Wat ik zoals jullie weten ook gedaan heb en ja ik heb me ook al ingelezen hoe ik nu in Cccam het een en ander moet gaan bewerken. En ja ik heb de tips van @Mimisiku uiteraard ook meegenomen.

Ik zal vanmiddag( moet zo helaas weg) de box een open halen want wat ik me kan herinneren is dat de voorste USB( welke is dat nou eigenlijk.is dat USB0 of USB1, USB2?) verbonden is met de printplaat waar de smartcard in moet.  

Dus zou de voorste USB ingang toch ook verbonden zijn met het SB?

Heb de Smargo ook reeds in de achterste USB aansluitingen gehad maar dan moet ik _ als ik het juist heb_ in de aanpassingen aangeven welke USB aansluiting ik heb..of niet? Mij is namelijk niet duidelijk wat nu USB0,1,2 of 3 is. Of heeft dat er niks mee te maken op welke USB aansluiting ik de Smargo zet?

 

Nogmaals ik ben jullie allemaal heel dankbaar voor het meedenken ik zal binnenkort ook eens wat foto,s van de binnenkant posten wie weet mist er wel een stekkertje of zo naar het SB...

Als daar niks aan te zien is zal ik me even moeten verdiepen dat ik met Putty contact krijg met de box en het commando geef dat ik kan testen of het SB Dead Beef aangeeft dan weet ik en jullie ook dat die stuk zijn..wat best wel eens het geval kan zijn.

 

In de tussentijd ga ik ook nog eens alles in het werk zetten om de Cfg van Cccam voor de Smargo goed aan te passen en ga me goed verdiepen hoe ik Oscam voor mijn Ziggo kaart aan moet passen. 

Wat ik jammer vindt van de Smargo V2 is dat als je de Smartcard in de box doet(Serial USB driver heb ik uiteraard vanuit Open pli erop gezet) dat er dan geen groen lampje brandt maar enkel het blauwe lampje een beetje dooft. Maar goed ik neem aan dat de Smargo in orde is maar een groen lampje zou voor de beginneling in deze meer duidelijkheid geven.

 

Dank voor jullie tips en hulp ik ga ermee aan de slag ik meld me nog wel eerst maar eens bepaalde stappen gaan zetten. Een daarvan is denk ik om uit te zoeken of het SB niet stuk is.

13 minuten geleden, Tech zei:

Tja, als het notabene voorgekauwd is en er wordt niets met de adviezen gedaan, houdt het op.

 

Klopt wel met je eens..maar geloof me ik doe wel wat met de adviezen.

Heb de box al geflashed, CCcam erop, Smargo gekocht en geïnstalleerd. Getracht de Cfg goed aan te passen voor de Smargo.

Dus geloof me ik doe mij best maar uiteraard moet ik als beginner meer inlezen en dat doe ik ook..

 

Belangrijk is denk ik nu dat ik eerst maar eens uit ga zoeken of het SB niet stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een lange zoektocht kort te houden; hoe weet je dat het om een 0604 kaart gaat?

 

In de basis config van Openpli zette ik de reader voor 0604 en zag dat in de entitlements 0606 aangegeven werd!

Dus heb ik dat op alle plekken aangepast in de config bestanden.

Nadat ik ook auprovid had leeg gelaten werkte m'n ziggo kaart op oscam in de normale lower reader. Allerlei tests over een externe cardreader kun je eerst aan de kant zetten en de interne readers gebruiken met de juiste oscam config.

 

dat geneuzel met CCcam kun je nadien ook nog eens proberen / nu gaat het erom of de kaart correct gezien wordt.

En overigens een SB (security board) gaat niet zomaar stuk. maar dat terzijde.

  • Like 1

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel na te gaan of het SB defect is, als je na het flashen van de box de optie hebt om tuners in te stellen, is je SB okee.

Zonder SB worden de drivers namelijk niet geladen en is aansturen van de tuners niet mogelijk.

 

Verder volstaat schoon flashen, dan CCcam 2.2.1 of zo erin, die heeft 100% de benodige RSA aan boord.

  • Like 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

 

En overigens een SB (security board) gaat niet zomaar stuk. maar dat terzijde.

Dat is helaas niet correct, met name de eerste generatie borden had slechte batterijen gemonteerd, als je de box een tijdje in de kast hebt gehad en het ding weer wil gaan gebruiken is de kans dat de batterij leeg is, dan doet die dus niets meer.
Gelukkig heeft de laatste versie drivers dit board niet meer nodig, de controle op een SB is eruit gehaald.

  • Like 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tech zei:

Dat is helaas niet correct, met name de eerste generatie borden had slechte batterijen gemonteerd, als je de box een tijdje in de kast hebt gehad en het ding weer wil gaan gebruiken is de kans dat de batterij leeg is, dan doet die dus niets meer.
Gelukkig heeft de laatste versie drivers dit board niet meer nodig, de controle op een SB is eruit gehaald.

Dat was me wel bekend maar ook de gebruikers van die E9500. Dan let je toch wel op wat je doet.

Maar ik begrijp je punt inzake de drivers voor het board.

  • Like 1

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt voor deze hulp en Tips.

@Tonskidutch..dat dacht ik ook al. Ik heb een tijd terug toen ikd e box nog niet geflashed had ergens in de Log van Oscam gezien dat er 0604 stond.

Maar volgens mij is dat helemaal niet correct want als ik nu een Log van Oscam bekijk zie ik 0604,0606 enz staan..ik heb er ook geen verstand van maar in zoverre ik het zie is de Softcam de verschillende kaarten na aan het gaan maar dan weet ik inderdaad nog niet welke kaart ik heb.

Ik dacht dus 0604 maar ik moet dat nu eerst duidelijk nagaan welke raad ik uiteraard ook graag op ga volgen.

 

Wat ik jullie wel nog kan mededelen is dat ik de kaart bij een ander adres in een officiële box getest heb( een paar keer op verschillende datums) en de kaart daarin werkte.

 

Ik ga ook met Oscam aan de slag en ga nu eerst na of de interne readers werken.

Als ik bij Cccam kijk zie ik ook geen info van de kaart en je ziet ook staan dat er geen kaarten gelezen worden.

 

Dank nogmaals voor alles..ik ga ermee aan de slag ook me inlezen op Oscam en ook een Cccam 2.2.1 proberen.

Dan zal ik ook wat foto,s delen van de binnenkant en uitzoeken welk type kaart ik nu echt op. Nogmaals ik weet niet of jullie wat aan de info hebben dat de kaart wel in een officiële STB van ZIggo werkt.

Ik meld me later..dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...