Ga naar inhoud


Triax 80 multifeed 4 in Kerkrade


robert79

Aanbevolen berichten

Ja, ik vind het een hele operatie voor iemand die bijna niets weet van satellietontvangst. Gewoon een schotel met een enkele kop of een duo-lnb dat gaat nog wel maar meteen een mutifeed voor 4 satellieten is best complex.

Nu heb je al het geluk dat ik je alles heb voorgerekend maar als je dit optimaal zou moeten afstellen zonder meetapparatuur, dan zou er niets van terecht zijn gekomen.

 

Dat de lnb's wat gedraaid moeten worden heeft te maken met het feit dat er wordt uitgezonden met horizontale en verticale polarisatie. Zou je een satelliet hebben met circulaire polarisatie, dan hoeft je de lnb nooit schuin in te stellen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Op 17-12-2021 om 15:42, Sprietje zei:

Ja, ik vind het een hele operatie voor iemand die bijna niets weet van satellietontvangst. Gewoon een schotel met een enkele kop of een duo-lnb dat gaat nog wel maar meteen een mutifeed voor 4 satellieten is best complex.

Nu heb je al het geluk dat ik je alles heb voorgerekend maar als je dit optimaal zou moeten afstellen zonder meetapparatuur, dan zou er niets van terecht zijn gekomen.

 

Dat de lnb's wat gedraaid moeten worden heeft te maken met het feit dat er wordt uitgezonden met horizontale en verticale polarisatie. Zou je een satelliet hebben met circulaire polarisatie, dan hoeft je de lnb nooit schuin in te stellen.

hartelijk dank voor u hulp en uitleg. ja ik heb zelf geen meetapparatuur jaren terug had ik 19 en 23 en dat was makelijk afstellen..

aangepast door robert79
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-12-2021 om 23:36, Pjotter6 zei:

Waar wordt de schotel geplaatst, is die makkelijk te bereiken?  Kun je erbij tijdens afstellen?

waar de schotel komt is makelijk te plaatsen en is makelijk bereikbaar. want hij komt eigenlijk tussen mijn 2 slaapkamer ramen. en men staat op het dak van de aanbouw van de woonkamer. dus via het slaap kamer raam even na buiten wippen. en de kabel zal mess net 4 meter worden of 3. want hoef bv maar langs de regenpijp omlaag met de kabel en dan rechtstreeks de muur in boren. dan zit ik gelijk bij de tv bv. 

en ik zal even kijken of ik er fotos van kan maken.


 

aangepast door robert79
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-12-2021 om 14:55, robert79 zei:

hoezo zouden die iets scheef moeten zitten als je toch verwacht ontvangst is in de compleete kop idd zit er soms iets in? waardoor ze zo moeten zitten?

dan zou ik zeggen verzin iets zodat de kop hoe je ook wilt idd ontvangst krijgt :)

Je lijkt Olie B Bommel wel.

Tom Poes, verzin een list. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, edbe zei:

foto's zijn wel duidelijk, heb je al iets gemonteerd? 

nog niet maar dat is zo gepiept . 4 gaten boren bv :D en de sat al hangen bv. maar de vrouw had nachtdienst dus dan boren we maar niet.  heb nog zin in een gezellig kerstfeest :D dan een boze blik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat de schotel boven de ramen of boven de dakgoot komt.

Wat ga je voor beugel gebruiken?

Komt de schotel ongeveer evenwijdig aan de muur of schuin op de muur?

 

Zo te zien liggen er betonplaten op de muur. In dat geval kun je de (bovenste) beugel wel in de tweede steen van boven zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik wou de muurbeugel tussen de ramen doen. tussen het rechter en midden raam. zo hadden enkelen buren het hier ook die naast me wonen, maar weet niet op welke hoogte die zou moeten komen. of moet hij echt bij het dak komen? dus zo hoog mogelijk bv? of kan ik hem ook bv de muurplaat iets boven de vensterbank plaatsen?

 

de info over  de beugel.
- Afmeting muurplaat: 150x150mm
- Afstand tot de muur: 450mm
- Diameter: 50 mm

263586983_291051453036653_375987974896498645_n.jpg

1200x671.jpg

aangepast door robert79
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...