Ga naar inhoud


Triax 80 multifeed 4 in Kerkrade


robert79

Aanbevolen berichten


32 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Als je hem wel verplaatst kun je ook carrosserie  platen gebruiken voor opvulling om hem waterpas te krijgen ,dat kan ook met kunstof plaatje die ze voor kozijnen gebruiken, ter opvulling om het kozijn waterpas te plaatsen . Mvg Ricardo 

hartelijk dank voor de tip 

14 minuten geleden, edbe zei:

ik had hem tussen de 2 vensters geplaats en wat lager. 

Kan altijd nog. zal morgen kijken. alleen afstellen word minder heb er zonnepaneeltjuhs liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de situatie bekijk valt op bij de overzichtsfoto dat er een schaduw te zien is, mogelijk van een ander zadeldak aangrenzend.

 

Screenshot_25.thumb.jpg.0f41eea2da1434915722a8e033755a23.jpg

 

net naast die Regenwaterafvoer ( H.W.A.) zie ik twee koppen en een strek verband (herhaald) hetgeen zich voortzet in een getrapte uitkraging

dat doet vermoeden dat het metselwerk niet echt de hoek omgaat maar dat de zijgevel ietsjes doorsteekt t.o.v. de achtergevel

 

Screenshot_26.thumb.jpg.b185597e3dab2ab8cc144d0ea2588dca.jpg

 

ik ben niet zo bang voor een muurbeugel op die plek, op de dakrand na die erg kortbij is en twee verdiepingen hoog is tov de garage inrit

aanlijnen als je werkzaamheden verricht is niet zomaar een wettelijke voorzorgsmaatregel (verzekering keert niet uit als je eraf flikkert)

 

De plek waar jij groene cirkels had getekend, is wat dat betreft veel veiliger daar je meer dan een meter van de dakrand verwijderd bent... maar ziet je wok dan nog de satelliet ivm dat aangrenzende dak?

 

Als je een stoere bouwvakker vraagt om even de wok op die hoek te plaatsen doet hij dat gegarandeerd en met keilbouten en dubbele moeren zoals we weten kun je prachtig waterpas en te lood monteren. Je moet alleen geen hoogte vrees hebben en aangelijnd zijn.

 

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar de schotel nu bevestigd is , is de muur vlak en lopen de stenen om de hoek , lekker laten zitten daar .

Eh , waterpas ? ‘t toch geen draaibare .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Als ik de situatie bekijk valt op bij de overzichtsfoto dat er een schaduw te zien is, mogelijk van een ander zadeldak aangrenzend.

 

Screenshot_25.thumb.jpg.0f41eea2da1434915722a8e033755a23.jpg

 

net naast die Regenwaterafvoer ( H.W.A.) zie ik twee koppen en een strek verband (herhaald) hetgeen zich voortzet in een getrapte uitkraging

dat doet vermoeden dat het metselwerk niet echt de hoek omgaat maar dat de zijgevel ietsjes doorsteekt t.o.v. de achtergevel

 

Screenshot_26.thumb.jpg.b185597e3dab2ab8cc144d0ea2588dca.jpg

 

ik ben niet zo bang voor een muurbeugel op die plek, op de dakrand na die erg kortbij is en twee verdiepingen hoog is tov de garage inrit

aanlijnen als je werkzaamheden verricht is niet zomaar een wettelijke voorzorgsmaatregel (verzekering keert niet uit als je eraf flikkert)

 

De plek waar jij groene cirkels had getekend, is wat dat betreft veel veiliger daar je meer dan een meter van de dakrand verwijderd bent... maar ziet je wok dan nog de satelliet ivm dat aangrenzende dak?

 

Als je een stoere bouwvakker vraagt om even de wok op die hoek te plaatsen doet hij dat gegarandeerd en met keilbouten en dubbele moeren zoals we weten kun je prachtig waterpas en te lood monteren. Je moet alleen geen hoogte vrees hebben en aangelijnd zijn.

 

probleem is er liggen ook zonnepaneelen. er liggen 4 stuk op dat dak. dus word uitrichten moeielijker. als ik hem bij die groene cirkels hang. dat zag ik nadat ik de schotel heb gehangen op de hoek. want hij komt 45cm naar voor door de beugel.  en dit zie je als je op het plattedak van de woonkamer staat. 267472111_498962634743106_2103164963620262959_n.thumb.jpg.5a95e77d655856cb77efbd4ab099d4c9.jpg
 

1 uur terug, trust zei:

Waar de schotel nu bevestigd is , is de muur vlak en lopen de stenen om de hoek , lekker laten zitten daar .

Eh , waterpas ? ‘t toch geen draaibare .

waterpas doe ik altijd alles :D ben op dat gebied pietjuh precies.  :D 

aangepast door robert79
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat hebben die zonnepanelen met je schotel te maken als die op de hoogte gemonteerd word/is zoals jouw foto's tonen

retorisch

op locatie waar jij groene aanduiding hebt gemaakt hangt ie te laag, maar boven die dakgoot laten uitsteken is ook niet de bedoeling

dus in navolging van @trust

die plek is goed, zorg alleen dat je niet van het dak flikkert :grin:

 

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

wat hebben die zonnepanelen met je schotel te maken als die op de hoogte gemonteerd word/is zoals jouw foto's tonen

retorisch

op locatie waar jij groene aanduiding hebt gemaakt hangt ie te laag, maar boven die dakgoot laten uitsteken is ook niet de bedoeling

dus in navolging van @trust

die plek is goed, zorg alleen dat je niet van het dak flikkert :grin:

 

ik dacht met het uitrichten het moeielijker word als ik hem bv tussen de ramen hang want je kunt niet voor de schotel bv staan om voor aan die koppen te draaien bv. omdat er paneeltjes liggen. dus lastiger met uitrichten. lijkt mij.  en excuses heb er weinig verstand van :D

aangepast door robert79
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, edbe zei:

zijn de bekabeling ook al gelegd, heb je ook satfinder om alles af te stellen.

ga vandaag even het gat boren voor de kabel die de woonkamer in moet.

en hoelang moeten de kabels zijn die van de kop naar de switch lopen als ik vragen mag. 1m? bv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens; ik heb al vaker de schotel op een heel begaanbare en veilige plek op begane grond en waterpas en te lood staande mast uitgericht en DAARNA PAS op de beugel gehangen. Dan is het alleen nog een kwestie van draaien en vastschroeven. poepie simpel.

 

afstanden voor kabels zijn minder kritisch maar ook dat moet veilig bereikbaar blijven

als je de kabels door de holle LNB mount arm voert ben je al een meter kwijt, dus 3 meter zal toereikend zijn

 

 

  • Bedankt 1

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Overigens; ik heb al vaker de schotel op een heel begaanbare en veilige plek op begane grond en waterpas en te lood staande mast uitgericht en DAARNA PAS op de beugel gehangen. Dan is het alleen nog een kwestie van draaien en vastschroeven. poepie simpel.

 

afstanden voor kabels zijn minder kritisch maar ook dat moet veilig bereikbaar blijven

als je de kabels door de holle LNB mount arm voert ben je al een meter kwijt, dus 3 meter zal toereikend zijn

 

 

dus 4x 1 meter is voldoende voor die 4 koppen bv. owk. tot aan de tv is nog geen 4 meter. :D

aangepast door robert79
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...