Ga naar inhoud


Triax schotel 60 of 80cm advies


nol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 20-12-2021 om 22:27, nol zei:

De schotel moet boven het 1 meter hoge balkonhek uitkomen dus zou de bovenkant van de 100 schotel op 2 meter hoogte komen

Hier een 78 cm Triax op een voet achter het balkonhek. Werkt al 20 jaar prima. Er zal wel iets verlies zijn in signaalsterkte door de spijlen van de balustrade. Ter indicatie: Ned1 12,3 dB.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sat_marcons hekwerk is betimmerd.

@SprietjeFoto is bijgevoegd.
Het is op dit moment een proefopstelling en ik heb de skew nog niet ingesteld, moet dacht ik op 7° staan
Maar de uitslag op de SF9000 heeft toch niets met de schotel te maken ?
Zoals je kan zien staat de grote schotel nog opgesteld maar die moet weg vandaar dat ik de 64 wil plaatsen maar dan alleen op de 23.5E
De laatste keer dat ik de grote schotel heb gesteld deed de SF9000 ook vreemd maar ineens weer goed en dat kan je zien op foto 3
Omdat ik nu geen goede uitslag kreeg op de 64 heb ik de SF9000 weer op de grote aangesloten en ook daar geef die geen goede uitslag zoals je kan zien op foto 2
M.a.w. enkele jaren geleden volle uitslag met de grote schotel en nu niet meer en de schotel is niet versteld en ook niets aan gedaan.
Daarom verdenk ik de SF9000
Maar ik wacht je reactie af en alvast bedankt

combine_images.thumb.jpg.5775f266274a0dc5c28ad9e758585bce.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik morgen proberen maar de LNB zit op de zelfde manier als de 3 LNB´s op de grote schotel en daar geeft de SF9000 het verschil zoals die op foto 2 en 3 is te zien. Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg maar ik praat alleen over de grote schotel die er dus al jaren zit.
Op de foto zie je de grote onderin en de 64 bovenin, onderin zitten 3 LNB´s en ook helemaal naar achteren, de achterste LNB staat op de 23.5E

 

IMG_4452.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de regen de LNB naar voren gezet maar geen verschil
De SF9000 blijft op beiden schotels het zelfde aangeven, 2 ledjes en soms het 3e ledje wat even knippert.
Hoe dan ook denk ik dat dit het hoogst haalbare is, op de grote schotel is het iets beter dan op de kleine zoals je kan zien op de foto.
Klopt dat of moet het beter kunnen ?

combine_images 2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon het niet laten om verder te zoeken waarom de SF9000 het niet deed op de 23.5E en wat ik al schreef ik heb dat problemen al eerder gehad dus na wat zoeken hier op het forum kwam ik dat topic tegen en zag de oplossing van toen : updaten.
Naar de Schwaiger site gegaan en daar de laatste sat tables gedownload en dat is 111121 dus vrij recent.
SF9000 daarmee geupdate en hij werkt weer perfect.
Toen aangesloten op de 64 en hij stond vrij goed, skew was goed alleen de elevatie kon iets beter en het resultaat is zoals op de foto.
Nu de 64 voorlopig testen of die zonder blokken blijft werken en dat kan ik nog vergelijken tot de 100 schotel weg gaat.

Iedereen bedankt en hele fijne kerstdagen een een heel goed 2022 toegewenst


 

combine_images 3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, nol zei:

De 100 moet weg. Ja die 19% van de AGC ik weet niet hoe ik dat kan verbeteren.
Er zit nu nog een diseqc tussen die straks ook vervalt maar kan die morgen er tussenuit halen misschien dat de AGC omhoog gaat ?

dat is prima zo die 19

 bij mij is dit nu 18

daar moet je je geen zorgen om maken hoor 

als je signaal sterkte maar goed is  en 0 ber hebt 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net toch even de diseqc er tussen uit gehaald en met een koppelstukje er tussen maar geen verschil
Diseqc er weer tussen gezet en zo laat ik het voorlopig.
Ik zie net wel dat de laatste foto van de SF9000 niet de 23.5 aangaf maar de 26 dus net weer even gekeken en ziet er goed uit dacht ik.

 

 

ASIIMG_4475.jpg

aangepast door nol
Verkeerde foto zat er bij
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 20-12-2021 om 20:48, Pjotter6 zei:

Ik heb al drie jaar een SELFSAT H50D2 VLAKANTENNE op mijn balkon staan, en ben er zeer tevreden over.

Heb hem op een Stab HH 90 gemonteerd heb prima ontvangst op 13, 19.2, 23.5 en 28.

misschien ook eens overwegen voor op het balkon, neemt echt weinig plaats in.

Kun je natuurlijk ook vast op 23.5 monteren

Mag ik er dan van uit gaan dat hij met een Amico DiseqC usals ook goed zal werken? Nu heb ik een 120 cm met Moteck en actuator en die geeft mij goede ontvangst van Turksat 42E tot Hispasat 30W. Maar... binnen 14 dagen verhuizen wij naar een "assistentiewoning" en daar zal een echte schotel niet toegelaten zijn; misschien wel een vlakantenne (hoop ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...