Ga naar inhoud


Ultimo4K wil niet flashen


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door Tech,

Aanbevolen berichten


Wordt de stick überhaupt wel herkend? Zodra je de stick in de box stopt bij normaal gebruik krijg je een melding dat er geen data gevonden is op dat device. De Linux kenners zullen dat wel ‘anders’ testen maar dit werkt voor mij doorgaans prima. Wordt hij niet herkend dan gelijk in de prullenmand ermee. Tenzij dat er iets mis is met de USB poort(en). Dit is die box die jij onlangs aangeschaft hebt? Dan zal zijn voormalige baasje jou kunnen zeggen of hij dit eerder ook heeft ervaren.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officiële procedure is de usb ingang vooraan (achter het klepje)

Achteraan de receiver heb ik dat ook getest en zonder resultaat, maar nadat ie geboot is komt er een melding dat er geen af te spelen bestanden zijn op die USB stick.

Logisch die flash bestanden zijn ook niet multimediaal.... maar de stick wordt gezien en ook vooraan zie ik enkele keren dat het ledje in de stick knippert.

 

het update prompt verschijnt echter niet en dat is bijzonder vreemd daar alle sticks wel op de Vu+ ZERO4k werkten

ik heb ook de kast open geschroefd en gekeken naar die USB aansluiting vooraan op het MOBO, na het booten van de Openpli kan ik daar gewoon een IPKG inlezen.

Het lijkt vreemd maar ik heb zo'n vermoeden dat er een probleem is met de udev bij startup.

 

 

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al eens gekeken of het uitpakken van het zip bestand goed verloopt naar de stick toe ? Ik pak het meestal uit op mijn PC en copieer dan de VUPLUS volledige dir naar de lege stick .

 

Aangeraden wordt de achterste usb .Zit er een HDD in want het wil soms wel eens helpen deze los te koppelen.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tech zei:

dus moet het ergens in de bootloader zitten.

 

Om daar even op terug te komen, daar had ik eerder ook aan gedacht en antwoorden over gevonden op internet.

Maar de bootloader update voor ULTIMO4K van Vuplus.com website wilde ook niet via USB de stick installatie.

Die krijg je der ook niet op een andere manier in.

Dus als dat niet wil heb je toch een probleem met toekomstige flash procedures van eender welk image bakker.

 

Het is een klote probleem dat ik tijdens 17 jaar niet ben tegengekomen of de "box is rigged" by professionals.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tech zei:

een 'antieke' 'originele' OpenPLi 1Gig USB stick

 

Ik wist niet dat die bestonden. Ik heb heb wel een originele dreambox 2Gig "recovery" flashdrive.

Die gebruik ik nu ook voor de Vu+ 4k. (bericht gaat verder onder de afbeelding, met belangrijke info voor Tonski.

Dream_flashdrive2Gig.JPG.041af470d7e2ee0a847b40f7a8bc50ce.JPG

 

Windows 10 heeft de nare eigenschap om verborgen 16 MB partities op de harde schijven te zetten.

Het vervelende is dat die in hun eigen schijfbeheer app niet zichtbaar zijn. Bovendien zitten ze vóór de zichtbare partitie.

Met een (gratis) programma als Minitool Partition manager kun je die zichtbaar maken en dus ook verwijderen.

Mocht het zo zijn dat W10 dit ook flikt met de flashdrives dan is dit wellicht de oplossing.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja LOL.........

Ik had al eerder gezien dat er een Screenshot_7.thumb.jpg.f729fecb05b2c41845816b01b8e0b2dd.jpg

system volume information mapje op komt na formateren met windows10 en die dus ook gewist

 

het minitool ziet ook hidden files, vandaar dat ik nog maar eens een keer de partitie wipe en nieuw partitioneer

Screenshot_10.jpg.e489d2117985f09cef4760803772441f.jpg

 

maar een hidden partition staat er echt niet op

Screenshot_9.thumb.jpg.f36be62d1c196502215a9b81ce854520.jpg

 

kijk maar

 

Dit medium gebruik al sinds 2010 voor m'n flash van de Vu+ DUO tot en met deze ULTIMO4K

 

Screenshot_11.jpg.30c78905c957da70cba6ea7fc4c3b9ab.jpg

 

zoals je ziet en weet heb ik die ook gebruikt voor de ULTIMO4K die bij familie staat sinds 2017

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...