Ga naar inhoud


Ultimo4K wil niet flashen


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door Tech,

Aanbevolen berichten

Quote

Zodra de Ultimo 4K opstart, toont het LC-display de melding Update! Druk op Power wordt weergegeven
    Druk binnen 5 seconden op de "power button" (druk op de knop aan de voorzijde, beweeg uw vinger meerdere malen over de tiptoets). Hiermee wordt het flash proces gestart.

 

als herinnering hoe het zou moeten

 

de melding Update!

 

komt niet, meermaals geprobeerd op 3 van m'n USB sticks die op de Zero wel werkten en uitgepakt werd het image met winrar

 

Ben ik gedoemd en eeuwig verbonden aan Openpli ???

Ook Openpli 8.1 nieuw flashen wil om het verrekken niet.

 

alle drie USB poorten geprobeerd

 

nog een alternatief?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

FAT 32?

Folder vuplus met uitgepakte data?

USB stick in uitgeschakelde ontvanger?

Ontvanger inschakelen, blauwe led knippert 2 keer, gaat daarna langzaam oplichten

LED knippert snel wanneer image is geïnstalleerd

Ontvanger uitschakelen en USB stick verwijderen.

Ontvanger opnieuw starten.

 

Misschien werkt dit?

P.S. garantie tot de drempel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervan uit dat Ton dat zelf ook weet. Meestal wordt óf de stick óf de firmware niet herkend.

Misschien een keer de betreffende image vers downloaden.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de interne HDD (indien aanwezig) even afkoppelen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenVIX

OpenVUPLUS 3.0

Openpli 6 7.3 8.1

VTI 15.x

BlackHole

geen der kandidaten wil op de beschikbare sticks gezien worden (geen melding Update! )

 

Die sticks heb ik ook voor een Ultimo4K gebruikt bij de familie en voor m'n Vu+ZERO4K die ik verkocht heb aan Jürgen.

De verkoper heeft in z'n berichten geschiedenis ook met z'n DUO2 en met de ULTIMO4K problemen gehad en heeft het iemand anders laten doen m.b.v. een Origineel Fabrieks Image die voor een adere flashimage erop moest.

 

Heb geen suitable Origineel Image gevonden.

Ik ga nog wat proberen met de autofullbackup en uitwisselen met een VTI image.

 

wordt vervolgt, niet ik maar het topic :grin:

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

al aan coach flashen gedacht ? Image dus op box copieren en van daar flashen.Met openvix lukt dat zonder problemen.

  • Bedankt 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij moet dat gewoon in de image backup directory en van daaruit dus flashen. Ik heb openvix staan en daar zit nu in dat we van verschillende images gewoon kunnen downloaden en flashen zonder usb stick

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik ben nog even aan het kijken hoe openpli die backup anders aanmaakt dan wat ik gewoon was bij VTI of VIX

en wat ik al zei dat werkt volgens mij wel op jouw DUO2 maar niet op de ULTIMO4K

 

misschien dat Autofullbackup plugin weer een bruikbaarder formaat levert, ga ik nog ontdekken

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke , laat maar weten want als er een duo2 sneuvelt hier zoek ik ook een ultimo4K te vinden om hem te vervangen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, dead end / doodlopende straat.

Dus hij is niet per USB te flashen die ik nu hier heb liggen.

Ik kan nog eens proberen of iemand uit de familie nog een oude usb met origineel Fat32 heeft liggen.

 

Nou heb ik natuurlijk wel aan van alles gesleuteld en uiteindelijk draaid die OpenPli 8.1 ook goed met de ziggo kaart maar het is een image om aan te wennen en zonder al die plugins van VTI erg karig.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het eens opgelost door een stick te formateren met een deel van 256Mb en toen herkende de box hem wel.Ik flash trouwens met een jetflash 256MB

 

link maar dit ken je wel : https://www.openvix.co.uk/openvix-builds/Guides and Tutorials/Flashing Guides/VU+ USB Flashing Guides/How to flash a VU+ Ultimo 4k.pdf

 

Verder gevonden dat openvix de couch flash op ARM heeft disabled maar zou blijkbaar wel kunnen met hulp :

 

http://www.world-of-satellite.com/showthread.php?56800-Automatic-full-backup-by-Dimtrij

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...