Ga naar inhoud


Ultimo4K wil niet flashen


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door Tech,

Aanbevolen berichten

Probleem is dat de detectie op (USB)devices erg kort is en de box snel doorstart, gebeurde dat ook maar tijdens het laden van de drivers ;) overigens is het onzin dat er een voorkeursplek voor de te plaatsen USB stick is, USB zit in één chipset en is op verschillende plekken op de box naar buiten uitgevoerd. 

Vandaar dat oudere sticks soms beter werken dan nieuwere, daar zijn weer andere chipsets in gebruikt al moet ik zeggen dat ik ook uitstekend kan flashen met een redelijk nieuwe 16gig stick.

 

Wat jammer is dat je niet kunt debuggen tijdens het booten, vroeger werden de mainboards nog voorzien van een (TTL)serial aansluiting zodat je nog een beetje mee kon kijken en/of de bootcyclus kon onderbreken.  

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo te zien ben je een ATV image aan het inrichten, die gebruikt dezelfde tool (van Betacentauri)) om te flashen als OpenPLi doet dus je kunt altijd 'heen en weer' flashen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of je dadelijk na de volledige installatie, wel de mogelijkheid hebt om via USB te flashen.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tech, neen dat flashen per USB stick gaat ook op dit geherinstalleerde image niet.

1 uur geleden, Tech zei:

die gebruikt dezelfde tool (van Betacentauri)

 

Ik denk dat jullie en Betacentauri die ofgwrite flash tool aan anderen ter beschikking zouden kunnen stellen opdat iedere imagebakker dat inbouwt en wij van hot naar haar kunnen flashen :grin:

in ieder geval bedankt voor ieder z'n steun

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet de ARM versie nemen nu : https://www.sat-universe.com/showthread.php?t=275539&page=38

 

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt een berichtje want 1 file is groter

 

 

 

 

oscam-11704-arm_dream.zip

gaat wel :)

oscamsvn11704-emu.zip

  • Bedankt 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke dvbapi aanpassing heb je gedaan?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-12-2021 om 12:21, Tonskidutch zei:

misschien dat Autofullbackup plugin weer een bruikbaarder formaat levert, ga ik nog ontdekken

 

nou dat gaat dus ook de oplossing worden voor het flashen ter zijner tijd, zo werd me dat ook bevestigd door anderen die VTI gebruiken

 

Zojuist, Mimisiku zei:

En welke dvbapi aanpassing heb je gedaan?

hij stond op pmt 6 nu op 0

Screenshot_14.jpg

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2021 om 12:19, Tech zei:

Zo te zien ben je een ATV image aan het inrichten, die gebruikt dezelfde tool (van Betacentauri)

 

Uhm dat is het VTI 15.x image bekend met die boot image van de mevrouw met de handen aan het hoofd.

Het is overigens wel aanwezig in "automatic full backup" die ofgwrite tool, alleen onderhuids dan. Dus ook met (afkorting) AFB kun je ook vanaf de harddisk flashen Screenshot_17.thumb.jpg.6c635cfa24d167e4dd9ea0bbf1685841.jpg

 

zoals je ziet maakt AFB eigen mappen aan in de map automatic_fullbackup en daar plaats je dan een mapje met datum en tijd waarin het normale te flashen image in staat vuplus/ultimo4k/ etc

 

Dit werkt prima als procedure en je hebt dan geen probleem meer met die rotte USB's.

 

Dus het flashen lukt ook middels AFB waar het flashtool ofgwrite ingebouwd is.

Niet in elk Image is die Plugin AFB als extentie te vinden, dat was ook eergisteren bij OpenPli 8.1 het geval maar gelukkig zit daar ofgwrite tools toch al standaard ingebouwd.

 

Hoop dat deze uitleg anderen ook kan helpen inzake het flashen van een ander image naar wens vanaf je HDD

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb komende van VTI net eventjes OpenPli nightlybuild erop gezet!

je moet in de map staan

zo nu weer terug naar mijn backup , wat een moeite allemaal :blink:;)

 

je ziet beste @John van Dreumel met de AFB app gaat het, overigens heb jij die niet nodig in Openpli, alleen in images die geen ofgwrite tool ingebakken hebben. lees de oplossing nog maar eens van @Tech

 

 

IMG_20211227_085624.jpg

IMG_20211227_085455.jpg

IMG_20211227_085343.jpg

ps. het laatste beeld is bewogen daar flashed het ofgwrite tool de kernel en image

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...