Ga naar inhoud


Keuze CI Module


Aanbevolen berichten

Al jaren lang abonnement bij CD,

Met oranje smartcard.

Thuis in gebruik VU Solo ontvanger en in de caravan Sat 801 M7 ontvanger

Nu ook in bezit een Philips tv 22PFK4209 met  Anoloog ,DVB S,DVB-S2 en DVB-T met CI+ 

Wat is nu wijsheid, doorgaan met Sat 801 en salora tv in caravan of de Philips tv in de caravan plaatsen en een CI module aanschaffen? 

Of Philips tv(met meer mogelijkheden) met  Sat 801 gebruiken dus zonder CI module.

Niet dat ik over een jaar weer een CI module moet kopen als het gaat veranderen bij CD.

Alvast bedankt voor reactie.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Bart53

Tsja, wat is wijsheid?

CDS zegt dat de witte CI (+)-module gegarandeerd blijft werken, maar CDS belooft wel vaker wat.

Persoonlijk zou ik het even afwachten; straks gooit CDS zn kont weer tegen de krib en heb je voor niks geïnvesteerd.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van CD helemaal geen bericht  gehad volgens mij.

Maar ik kan mijn oude ontvanger nog wel blijven gebruiken de sat 801.

Maar nu met philips tv met sat ontvanger is dat weer een kastje minder aansluiten als ik de schotel aansluit.

Ook een overweging is DVB T die aanwezig is in deze tv, maar weet niet op dat werkt op camping met digitale zenders?

Onderstaande staat in gebruiksaanwijziging van Tv Philips tv 22PFK4209 

 

DVB-T- of DVB-C-ontvangst Als in uw land zowel DVB-T- als DVB-C-ontvangst mogelijk is, en de TV beide signalen kan ontvangen, hebt u bij het instellen van de zenders een van beide geselecteerd. Als u de DVB-instelling wilt wijzigen en de zenders opnieuw wilt instellen. . . 1. Druk op , selecteer Setup en druk op OK. 2. Selecteer Zenderinstellingen en druk op OK. 3. Selecteer Zenders instellen > Antenneaansluiting > Antenne (DVB-T) of Kabel (DVB-C) en druk op OK. 4. Selecteer de gewenste DVB-instelling. 

 

Had begrepen dat DVB  T in  tv zit dat ik dan niks kan met DVB C maar als ik dit lees weet ik het niet meer.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga als volgt te werk:

 

Bepaal voor jezelf welke tv je graag in de caravan wilt gebruiken.

Kijk of je een losse ontvanger wilt gebruiken of de tv met ci module.

 

Schaf de eventueel benodigde hardware aan.

 

Geniet van de gewenste configuratie.

 

P.s. vooruit lopen op de toekomst blijkt in de praktijk een hachelijke onderneming en is weinigen gegeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bart53

Op jouw TV uit 2014 gaat DVB-T niet werken zonder een losse ontvanger erbij. Ook heb je niets aan het CI+-module wat binnenkort via KPN op de markt komt voor Digitenne. 

Voor DVB-T2 ontvangst via jouw TV heb je dus altijd een losse ontvanger nodig. 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB T  hoef ik niet te ontvangen, gaat mij meer om DVB C die je soms op camping ongecodeerd kan krijgen(basispakket) en dan begrijp is niet dat er in de gebruiksaanwijzing van de tv wordt gesproken over instellen DVB C 

Maar die staat niet bij de tuners die aanwezig  zouden zijn in tv.

Ben wel aan het nadenken over aanschaf 

CI- module voor ontvangst CD maar dan zie ik ook weer verschillende merken.

Weet niet welke ik nu moet aanschaffen voor mijn tv bj 2015 en dat het werkt.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjaa, 

Niemand kan in de toekomst kijken. Maar als je toch een CI-module wil kopen, dan zou ik gaan voor één van de twee types die bij CanalDigitaal op de website staan. Deze dus: 

CI-module zonder abonnement (Mediaguard 3)

(waar dus jou huidige smartcard in kan) 

 

Maar kijk niet raar op, als die over één of twee jaar niet meer ondersteund wordt.  

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of na de feitelijke uitschakeling van Seca3 ‘plots’ niet meer leverbaar zijn! Alleen de CAM803 hebben we nog in voorraad.. Dát zijn de trucjes van CDS….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Noordzee zei:

@Bart53

Op jouw TV uit 2014 gaat DVB-T niet werken zonder een losse ontvanger erbij. Ook heb je niets aan het CI+-module wat binnenkort via KPN op de markt komt voor Digitenne. 

Voor DVB-T2 ontvangst via jouw TV heb je dus altijd een losse ontvanger nodig

 

dat kwam ik in de zomer al tegen

 

geinig eigenlijk dat ik die TV uit 2012 toch nog kan upgraden HA :D

 

het is misschien off topic maar

Screenshot_3.jpg

aangepast door Tonskidutch
klemtoon
  • Like 1

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...