Ga naar inhoud


Geen ontvangst RAI Uno


Bigbear

Aanbevolen berichten

Als ik die berekeningen van onze Sprietje zo lees krijg ik altijd de neiging om door een meting zijn uitkomsten te verifiëren.

Maar in dit geval heeft Sprietje het bij het rechte eind.  Het verschil is zelfs nog wat groter.

Gelukkig was de ontvangst van de SD kanalen wel erg goed, maar ik kan me voorstellen dat de ontvangst van de HD kanalen op een 64 cm schotel erg lastig kan worden.

 

Dit is het resultaat van de meting op een 80 cm schotel. Let op de Noise Margin.

RAI1HD.jpg.9164083037f95e9dd4fb947e43d46d79.jpg RAI1SD.jpg.88a35de9bb8de70528363c8e9634fca2.jpg

 

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites


En als bigbear dan al een 6,2 graden monoblock heeft op een schotel van 80cm, dan maakt het nog veel uit met welke kop deze in de klem staat. Met de Astra 19,2 in de klem en een onjuiste skew, komt de Hotbird-kop er nog naast te staan.
Omdat de Hotbird duidelijk zwakker is dan de Astra 19,2, moet de kop van de Hotbird in de klem staan en de kop van de Astra 19,2 er vrij naast hangen, zie afbeelding 1. De schotel moet op de Hotbird uitgericht worden.

 

megasat_monoquadgold_bild2.jpg

aangepast door Sprietje
schrijffout
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sprietje zei:

Met de Astra 19,2 in de klem en een onjuiste skew, komt de Hotbird-kop er nog naast te staan.
Omdat de Hotbird duidelijk zwakker is dan de Astra 19,2, moet de kop van de Hotbird in d

 

Noem het nou niet eens een "kop" maar gewoon een LNC. 

Dat "kop" dat klinkt zo Jan-Boeren-Lullen oer dom. Alsof je er N U L verstand van hebt. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Noem het nou niet eens een "kop" maar gewoon een LNC. 

Dat "kop" dat klinkt zo Jan-Boeren-Lullen oer dom. Alsof je er N U L verstand van hebt. 

Zou Bigbear weten wat LNC is? Ik denk het niet.

Bovendien klopt het niet wat je zegt:

Een Low Noise Block (LNB) ook wel Low Noise Converter (LNC) genoemd of in de volksmond 'ontvangstkop' of gewoon 'kop', is een elektronisch apparaat voor een schotelantenne dat een gehele frequentieband of frequentieblok omzet naar een lagere frequentieband.

Bron Wikipedia.

Bij een monoblock zit de converter in het huis waar de 2 feedhorns op bevestigd zitten. Je zet dus niet de de LNConvertor in de klem maar de feedhorn/golfpijp.

Ik hoop dat je nu snapt waarom ik het woord "kop" gebruik en geen LNC.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de zenders zijn FTA (meestal) en zitten indien gecodeerd niet bij CDS… M.a.w. CDS kan daar niks mee doen…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Oke ik vond het ook raar dat het van cd was ,omdat sprietje  cd fastscan  lijst noemde . Maar waarom leest de tv wel de  14 radio zenders in en niet de tv zenders ?????????? Mvg Ricardo 

In de fastscanlijst van Canal Digitaal staan honderden zenders die niet van Canal Digitaal zijn. Denk maar eens aan alle Duitse, Italiaanse en Engelse zenders. Radiozenders zijn meestal iets makkelijker te ontvangen dan tv-zenders. Jij hebt dus waarschijnlijk ook te weinig signaal voor deze transponder.

Je zult de zenders CCTV 4 Europe (positie 638 van de CD-zenderlijst) en CGTN (positie 607 van de CD-zenderlijst) op transponder 11585V waarschijnlijk ook niet kunnen ontvangen met de specificaties DVB-S2, 8PSK, SR 27.500, fec 5/6.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal,het even uitleggen  . Ik heb mijn opstelling  een tijd geleden veranderd  hierdoor zijn de namen van de satellieten  blijven staan . Ik heb de lnb van de 23.5 er af gehaald . En de lnb van de 9 ° oost verschoven naar de  0,8  (  1° west  )  .   Dit moet nog gecorrigeerd  worden in het benoemen  van de ware  satellieten  . Mvg Ricardo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De CD fastscan lijst verwijst naar de Rai 1 SD zender op 10.991, die geeft gewoon beeld bij mij.

 

Na het scannen van de HD transponder verschijnen keurig de HD zenders.

 

Rai uno HD.jpg

 

rai uno hd multiplex.jpg

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...