Ga naar inhoud


delta : doorspoelen mogelijk of niet ?


kees321

Aanbevolen berichten

Dag,

Een wat open vraag.
Ik had iemand aan de lijn die onlangs zijn overgegaan van kpn(koper) naar glasvezel.
Het is een heel handig persoon op hout gebied maar niet als het over elektronica gaat.
Naar zeggen is het nu niet meer mogelijk om in opnames ed/oid te kunnen doorspoelen, de reclames met name dan natuurlijk.
Maar daar was bij kpn ook wat onduidelijkheid over de laatste tijd las ik, velen dachten dat het bij kpn na een verandering niet meer kon maar de bediening is veranderd als ik het goed heb begrepen.
Maar dat doet er eigenlijk niet toe in dit geval.

Hij wist geen naam van de nieuwe aanbieder maar adhv het vaste nummer zie ik dit :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Laatste portering
29-12-2021
Huidige aanbieder
DELTA Fiber Nederland B.V.

Kan iemand daar uit afleiden welke TV dienst dat kan zijn ?
En of doorspoelen daar echt niet mogelijk zal zijn ?

Ik keek nog even verder, op basis van de postcode kom ik hier terecht :
https://www.delta.nl/internet/glasvezel/achterberg-elst/

Dus keuze uit 1 aanbieder ?
Met zonder doorspoelen dus ?

bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Delta levert glasvezel in heel Nederland en is de kabelprovider van de provincie Zeeland.
Het me niet duidelijk of Delta via glasvezel DVB-C kan (en wil) leveren. Hiervoor zal een een coax-uitgang op het modem moeten zitten wat op de glasvezel aangesloten zit.
Met DVB-C kan je elke gewenste kabeltuner aansluiten. Een Enigma2/Linux-ontvanger (VU+, Dreambox, Gigablue enz.) of zelfs een eenvoudige Humax die ook bij Ziggo in gebruik zijn. De smartcard van Delta werkt prima in al die ontvangers, dus geen gedoe met CI+ onzin.
Zelf rechtstreeks op de TV aansluiten, die meestal wel voorzien zijn van een DVB-C tuner kan dan, maar meestal heeft een TV geen opnamemogelijkheid.

Bij TV via glasvezel zal het om interactieve TV gaan met een ontvanger geleverd door Delta.
Ik ken ze niet maar in de regel moet je een zelf geprogrammeerde opname kunnen doorspoelen en kijk je een uitzending terug ("Uitzending Gemist"), dan mag dat waarschijnlijk niet. Dit kan ook per zender verschillend zijn.
Soms kan het ook afhankelijk zijn van welk abonnement je hebt.

Ik kan er helemaal niks over vinden op de website van Delta en dat is meestal geen goed teken.
Ik zou het eens aan de helpdesk vragen, maar ik vrees dat het niet kan.

 

Bij mijn moeder in Zeeland komt die interactieve troep niet zolang dat nog gewoon via de coax kan.
Gewoon alles zelf opnemen wat je maar wilt, bewaren zolang je wilt, terugkijken zoveel je wilt en terug- en vooruitspoelen altijd mogelijk.

Zonder postcode is het heel lastig om erachter te komen wat de opties zijn en als Delta de glasvezel heeft aangelegd heb ik wel eens begrepen dat je kan kiezen uit Delta of Caiway (beide van dezelfde eigenaar). Maar heb je eenmaal gekozen zit je natuurlijk ook nog aan een contract vast.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor meedenken,

8 uren geleden, Alex1970 zei:

Het me niet duidelijk of Delta via glasvezel DVB-C kan (en wil) leveren. Hiervoor zal een een coax-uitgang op het modem moeten zitten wat op de glasvezel aangesloten zit.

Daar ga ik via de telefoon niet achter komen bij deze persoon 🙂

8 uren geleden, Alex1970 zei:

Met DVB-C kan je elke gewenste kabeltuner aansluiten.

Jazker ! Ik/wij zijn daar erg blij mee, een Vu+ "oud" model.

8 uren geleden, Alex1970 zei:

Bij TV via glasvezel zal het om interactieve TV gaan met een ontvanger geleverd door Delta.
Ik ken ze niet maar in de regel moet je een zelf geprogrammeerde opname kunnen doorspoelen en kijk je een uitzending terug ("Uitzending Gemist"), dan mag dat waarschijnlijk niet. Dit kan ook per zender verschillend zijn.

Ja, zoiets zal het zijn ja, compleet in handen van de aanbieder.

8 uren geleden, Alex1970 zei:

Ik kan er helemaal niks over vinden op de website van Delta en dat is meestal geen goed teken.

Daar ben ik ook bang voor ja.

8 uren geleden, Alex1970 zei:

Bij mijn moeder in Zeeland komt die interactieve troep niet zolang dat nog gewoon via de coax kan.
Gewoon alles zelf opnemen wat je maar wilt, bewaren zolang je wilt, terugkijken zoveel je wilt en terug- en vooruitspoelen altijd mogelijk.

Mijn idee, maar dat is in een gebied wat al langer geleden is aangelegd, dus daar een soort van oude rechten, of zouden ze toch iets gaan verzinne om dat te laten uitsterven onder het mom van "moderniseren"  :/

 

8 uren geleden, Alex1970 zei:

Zonder postcode is het heel lastig om erachter te komen wat de opties zijn

 

Ik heb met de juiste postcode dit gevonden : 

9 uren geleden, kees321 zei:

Ik keek nog even verder, op basis van de postcode kom ik hier terecht :
https://www.delta.nl/internet/glasvezel/achterberg-elst/

 

8 uren geleden, Alex1970 zei:

en als Delta de glasvezel heeft aangelegd heb ik wel eens begrepen dat je kan kiezen uit Delta of Caiway (beide van dezelfde eigenaar).

A ja, caiway "ken" ik wel, maar ben erg blij dat ik het zelf niet heb.

Op het modem wat ik "ken" heb ik de FM radio aangesloten via een F-connector, of daar ook TV op zit dat weet ik niet..

8 uren geleden, Alex1970 zei:

Maar heb je eenmaal gekozen zit je natuurlijk ook nog aan een contract vast.

Dat zou voor mij de enige reden zijn om het tijdelijk te nemen.

Voor de persoon in kwestie ook misschien, of die zijn (in deze) naïef genoeg om zich te laten overhalen naar deze modernisering.

aangepast door kees321
Reden voor wijziging : ruzie met bediening, bericht werd spontaan al gepubliceerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet veel meer, daar probeer ik nu hier achter te komen, voor zo ver mogelijk inderdaad.

Maar ws is er sprake van de "gebruikelijke" betuttelde IPTV.

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

wat voor Vu+ oud model?

Dat gaat over mijn eigen situatie, met "oud" bedoel ik NIET-4k

Ik weet geen betere manier om dat aan te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat de timmerman anders foto's maken van het modem.

Ben zelf ook wel benieuwd wat Delta geïnstalleerd heeft.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is goed, zal ik doen.

 

NB : hout = timmerman ?  🙂

mwah.

 

NB2 : Ik zelf ooit de legendarische vergissing gemaakt door in een brief een meneer Wortel aan te spreken als meneer Konijn.

( of andersom, dat weet ik niet meer )

 

Dit weer geheel ter zijde allemaal 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kees321 zei:

Is goed, zal ik doen.

 

NB : hout = timmerman ?  🙂

mwah.

 

NB2 : Ik zelf ooit de legendarische vergissing gemaakt door in een brief een meneer Wortel aan te spreken als meneer Konijn.

( of andersom, dat weet ik niet meer )

 

Dit weer geheel ter zijde allemaal 🙂

Ha ha, sorry. Geintje 

Ik denk goed met hout dus goede timmerman. Toch?

Of meubelmaker...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delta levert NIET in heel Nederland!! Sinds november 2021 hebben we een glasvezelverbinding hier in huis. Nu nog XS4ALL VDSL2 pair-bonding. Geïnformeerd bij diverse partijen. Maar helaas… niet beschikbaar op uw adres.. Allen de ‘klassieke’ providers (duur, duurder en net zo duur)… Of je door de kat of de hond gebeten wordt….

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De open vraag uit je eerste topic is dus eigenlijk al weer gesloten.

 

Dat doorspoelen van reclame is met de bijbehorende TVbox voor IPTV niet mogelijk.

De bedrijven die de commerciële aanbieders in Nederland sponsoren middels reclame blokken hebben dat bedongen.

En dat blokkeren van de doorspoel functie wordt bij elke aanbieder op dit moment ook gehandhaafd.

 

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat doorspoelen van reclame is met de bijbehorende TVbox voor IPTV niet mogelijk.

Daar was ik al bang voor.

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

De bedrijven die de commerciële aanbieders in Nederland sponsoren middels reclame blokken hebben dat bedongen.

Dat sterke vermoeden heb ik ook al langer maar zijn openbare bronnen voor ?

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

En dat blokkeren van de doorspoel functie wordt bij elke aanbieder

Dus ook bij KPN ?

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

op dit moment ook gehandhaafd.

Ze waren het wel van plan maar deden het eerder toch maar niet ?

 

De mensen in kwestie zijn er zeer ontstemd over, ze willen het jaar contract uitdienen en dan weer terug naar KPN, als dat zin heeft tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, kees321 zei:

De mensen in kwestie zijn er zeer ontstemd over, ze willen het jaar contract uitdienen en dan weer terug naar KPN, als dat zin heeft tenminste.

neen alle providers hebben dit zo te handhaven dus het probleem zal overal te vinden zijn.

en om met HDMI capturing te beginnen voor het kunnen doorspoelen van opnames gaat een beetje te ver.

 

het betreft alleen de commerciëlen dus als ze die niet kijken is er niets aan de hand :grin:

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...