Ga naar inhoud


Rai hd hotbird


RicardoBelli

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden  ,weet iemand waarom ik de hd zenders van rai hd niet kan ontvangen ? Het lukt me wel om de radio zenders ingescand, en   te horen krijg  op 11766  v .mijn vraag is komt het omdat ik van old satterhand te horen kreeg .dat dit een stream is .en aangezien ik ontvang  via mijn ingebouwde  tv tuner  dit is geen dvb s2x  ontvanger . Is dat het ??????? Mvg Ricardo .

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Hallo forumleden  ,weet iemand waarom ik de hd zenders van rai hd niet kan ontvangen ? Het lukt me wel om de radio zenders ingescand, en   te horen krijg  op 11766  v .mijn vraag is komt het omdat ik van old satterhand te horen kreeg .dat dit een stream is .en aangezien ik ontvang  via mijn ingebouwde  tv tuner  dit is geen dvb s2x  ontvanger . Is dat het ??????? Mvg Ricardo .

Ja, met een DVB-S  tuner kun je geen HD zenders ontvangen. Dat kan enkel door een DVB-s2 tuner.

En aangezien DVB-s Tuners vrij "oud "zijn......

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is het probleem niet,  je kunt met een DVB-S tuner niet locken op een DVB-S2 signaal dus dan had je ook geen radio gehad dus blijkbaar heb jij wel een DVB-S2 tuner. 

 

DVB-S2X is trouwens weer een opvolger van DVB-S2 maar waarschijnlijk heeft die TV software ergens problemen mee.. kijk is of er een software update is voor je TV. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom koop je niet gewoon een goedkoop linux boxje?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, RicardoBelli zei:

Is het dvb s2x verhaal ook op de hotbird  dan is het duidelijk  hier mvg Ricardo 

 

Nee dat is gewoon DVB-S2  anders had je geen signaal lock had en dus ook geen radio. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op 5 west, dat zijn multistream transponders, daar zijn geen televisie toestellen voor.

Een gewoon linuxboxje gaat niet werken voor die transponders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is nu de bedoeling dan, wil je UHD zenders kijken of RAI zenders kijken, er is overigens 1 RAI 4K kanaal maar dan heb je sowieso ook een kaart/module nodig. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb met eenVu duo 4k dvb s2x ontvanger uitstekende ontvangst van de italiaanse multi stream programmas, waaroner Rai uno hd

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...