Ga naar inhoud


Zwakste transpondor


RicardoBelli

Aanbevolen berichten

Quote

Het HD kanaal van FTV zit op dezelfde transponder als het UHD kanaal, zie mijn screenshot.

 

Ja klopt , was vergeten al zenders op de TP mee te geven.

 

 

ScreenShot169.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Je zegt het fout Sprietje...

De transponder waar je het over hebt is "sterk".

Maar door de modulatie techniek wordt er meer veldsterkte benodigd in de vorm van een grotere schotel. Met als voordeel van mindere bandbreedte per programma in het boeket waardoor er meer zenders overgedragen kunnen worden.

De transponder heeft dezelfde veldsterkte als de andere met marginale verschillen.

Ik schrijf het helemaal niet fout. Ik schrijf: "de vrij te ontvangen zenders CCTV 4 Europe en de 6 CGTN-zenders zijn het zwakste op de Hotbird". Ik schrijf niet dat de transponder het zwakste is van de Hotbird, dat is de titel van dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga hem aanstaande week weer inzetten nadat de storm voorbij getrokken is. HD easy pro ultra van Xsarius.

er zijn nog betere maar die centen had ik niet

XsariusEASYHDpro.jpg

 

hij ligt binnen op tafel voor de foto, dus niet aangesloten op de wok 😁

aangepast door Tonskidutch
info

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke is toch ook wel een goede meter ,altijd beter dan uitrichten via de meters van een ontvanger of tv .je kan hier toch ook de mer waarde  mee meten .ik weet op dit moment ook niet wat de betere betaalbare meter is .ik zelf heb geen sat meter maar denk er al heel lang over om er een te kopen .het is natuurlijk geen wekelijks ding om de antenne  weer opnieuw te controleren.  Mvg Ricardo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik niks anders heb dan neem ik zo'n goedkoop metertje met een draaispoel  metertje en een pieptoon en dat werkt voor de consumer schotels ook prima. Die meten de totale RF van alle transponder tegelijk.

Het is geen rocket science hoor. 

Vooral Sprietje schrijft erover alsof ie zijn Dokters titel moet halen. 

  • Like 1
  • Haha 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...