Ga naar inhoud


Update blijft hangen


kees321

Aanbevolen berichten

Lang verhaal kort.
De USB stick kreeg ik met de gebruikelijke manier dmv de spanning er op te zetten met stick er in niet aan de gang.
Met een reboot commando via telnet lukte het wel.
Op die stick stond nog een "nightly build" van aug. 21
Maar nu heb ik ondertussen de boel alweer kapot gerepareerd omdat ik toch weer gepoogd heb om de laatste "nightly build" met een update door te voeren. Er stond nog een waarschuwing bij dat het beter is om dat niet te doen :-/
Dus nu heb ik de "nightly build" van vandaag op een stickje staan en die ga is straks (als ik er weer bij mag) of morgen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het oude gezegde is nog steeds goud waard.

 

" Werkt het, blijf eraf".

 

Met die dagelijkse updates ben je Beta tester, en kan het voorkomen dat de update je ontvanger op zwart zet.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Het oude gezegde is nog steeds goud waard.

 

" Werkt het, blijf eraf".

Idd oud gezegde en tegenwoordig moeten we leven met een nieuw dilemma:

Updates fixen vulnernabilities maar kunnen ook ongewenste side-effects hebben. 

Beste is dus (automatisch) een backup maken en dan updaten hierdoor kun je eventueel een rollback doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou toch denken dat die software ondertussen "af" zou moeten zijn.

Bij VTi is de laatste software update van juni 2021, en de ontvanger is stabiel en werkt prima.

 

Is Pli dan zoveel anders dat daar elke nacht een update voor uitgerold moet worden?

Zoveel verschil in functionaliteit is er toch niet tussen VTi en Pli?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja een dedicated image is toch anders dan die OpenPli die voor heel veel merken receivers beschikbaar komt en dus ook nightly build experimenten.

Ik zou na de recente ervaringen met OpenPli op de ULTIMO4K niets meer negatiefs over willen zeggen echter is dat updaten en upgraden zelden aan een moderne Vu+ goed besteed.

Ofschoon ik de beroemde OpenPli Skin in geen geval beter vind en tja ondertitels gebruik ik niet.

 

Maar de manier waarop kees321 de kwestie aanpakt is een lang verhaal kort.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 uren geleden, kees321 zei:

Maar nu heb ik ondertussen de boel alweer kapot gerepareerd omdat ik toch weer gepoogd heb om de laatste "nightly build" met een update door te voeren. Er stond nog een waarschuwing bij dat het beter is om dat niet te doen

Tja, om het netjes uit te drukken....

 

Het grootste probleem zit voor het toetsenbord.

 

Iets minder netjes gezegd..... iets met een ezel en een steen.😁

(Sorry, niet persoonlijk bedoeld)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Is Pli dan zoveel anders dat daar elke nacht een update voor uitgerold moet worden?

Er bestaat tegenwoordig al een poosje ook een stable image bij openpli.

Als je die aanhoudt dan zit je goed.

 

De zogenaamde nightly images met de laatste features waar aan ontwikkelt wordt zijn dan ook duidelijk niet voor gebruikers bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had hetzelfde, Na een Update & Opnieuw opstarten bleef het scherm ook hangen ( Voorheen nooit problemen hiermee gehad )..Flashen met een goedkope USB stick werkte niet.

 

Na de zelfde procedure met een 128GB Sandisk gedaan te hebben ging het gelijk goed met Updaten/ Flashen Openpli 8.1

 

mijn VU+Duo4KSE draait weer als vanouds.

 

M.v.g

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-2-2022 om 14:44, theparasol zei:

De zogenaamde nightly images met de laatste features waar aan ontwikkelt wordt zijn dan ook duidelijk niet voor gebruikers bedoeld.


Dat is exact ook de bedoeling daarvan. De Release versies zijn stabiel en behoudens de updates van picons, zenders en in zeer speciale uitzonderingsgevallen een belangrijke update van Oscam, wijzigt er niets binnen de Release. Er is ooit besloten om ook de Develop of Nightly Build publiek te zetten. Het gebruik is dan de verantwoording van de gebruiker. De gewone gebruiker kan in principe het beste bij de Release blijven. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Harry64 zei:

Ik had hetzelfde, Na een Update & Opnieuw opstarten bleef het scherm ook hangen ( Voorheen nooit problemen hiermee gehad )..Flashen met een goedkope USB stick werkte niet.

 

Na de zelfde procedure met een 128GB Sandisk gedaan te hebben ging het gelijk goed met Updaten/ Flashen Openpli 8.1

 

mijn VU+Duo4KSE draait weer als vanouds.

 

M.v.g

 

 

 

 

je kan dus ook via de harddisk flashen, @Harry64

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...