Ga naar inhoud


10 koppen


Gradje888

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Sprietje zei:

Dat ligt er aan hoe sterk de signalen zijn van de satellieten die ver uit het midden staan. Betreft het sterke satellietsignalen dan kun je de ontvangsthoek groter maken dan bij satellieten met zwakke signalen. Bij grote schotels kun je de ontvangsthoek groter maken dan bij kleine schotels omdat je meer signaal over houdt.

Vroeg ik.me zo af want 10 lnb's is nogal veel en er zullen ook wel van die smalle tussen zitten voor de satelieten die dicht op elkaar staan zoals 9 en 10 Oost.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor een Wavefield T-90 zijn 10 koppen geen enkel probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, joop001 zei:

9&10 Oost kan je combineren.

Ik vraag me af wat valt er te zien op 9E & 10E?

De Italiaanse MIS zenders op 9E zal je in de Benelux zeker niet kunnen ontvangen met de T-90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, patje7of9 zei:

Ik vraag me af wat valt er te zien op 9E & 10E?

De Italiaanse MIS zenders op 9E zal je in de Benelux zeker niet kunnen ontvangen met de T-90.

Op welke freq zitten deze MIS zenders op 9E? Je zal hoogstwaarschijnlijk gelijk hebben maar wil wel even kijken. Weet namelijk niet welke zenders je bedoelt en zo vaak gebruik ik de 9E niet.

 

(Heb er stuk of 12 in de T90, maar idd er wordt hier maar structureel naar stuk of 4 zenders gekeken. 🙃).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Andere satellieten zijn soms interessant voor het meekijken met verbindingen tussen evenementen en de studio.

Ik heb veel mogen genieten van opera's en klassieke concerten.

Ook de Franse multistream feeds  op 5 west zijn de moeite waard.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, joop001 zei:

Op welke freq zitten deze MIS zenders op 9E? Je zal hoogstwaarschijnlijk gelijk hebben maar wil wel even kijken. Weet namelijk niet welke zenders je bedoelt en zo vaak gebruik ik de 9E niet.

 

(Heb er stuk of 12 in de T90, maar idd er wordt hier maar structureel naar stuk of 4 zenders gekeken. 🙃).

Om de MIS zenders te kunnen ontvangen op 9E (12149 V 31400 2/3 gold 262140 stream1) moet je min. al een schotel hebben van 1.8m en meer in de Benelux.

Het heeft zelf geen zin om dit met T-90 te zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, patje7of9 zei:

Om de MIS zenders te kunnen ontvangen op 9E (12149 V 31400 2/3 gold 262140 stream1) moet je min. al een schotel hebben van 1.8m en meer in de Benelux.

Het heeft zelf geen zin om dit met T-90 te zoeken. 

Ok duidelijk. Weer wat geleerd. Maar begrijp ook dat dit een ander type signaal is dan een standaard DVB- S2 signaal? (Sorry spul heeft tijdje op heel laagpitje gestaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn feeds voor DVB-T netwerken.

Je kan ze doorgaans ontvangen met ontvangers met DVB-S2X tuners.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Het zijn feeds voor DVB-T netwerken.

Je kan ze doorgaans ontvangen met ontvangers met DVB-S2X tuners.

de tuner moet multistream zijn, maar dit kan zowel DVB-S2 als DVB-S2X zijn.

overigens zijn de 10 LNB's niet het probleem, wel wat erachter hangt. Je hebt al een disecq nodig die 10 ingangen kan schakelen, of je moet overstappen op een multiswitch maar voor 10 LNB's zal dit serieus prijzig zijn (mijn multiswitch voor 8 LNB's heeft 750 euro gekost).......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een 8-1 Diseqc 1.1 switch kost ongeveer € 35.- dat is nog te overzien.

Met committed/uncommitted Diseqc switchen kan je eenvoudig naar 16 ingangen uitbreiden.

 

Voordeel van deze opstelling ten opzichte van een draaibare schotel is, dat je met meerdere tuners of ontvangers tegelijk naar verschillende satelliet posities kan kijken en dat overschakelen geen tijd kost. (om de schotel te draaien)

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ceesv zei:

Een 8-1 Diseqc 1.1 switch kost ongeveer € 35.- dat is nog te overzien.

Met committed/uncommitted Diseqc switchen kan je eenvoudig naar 16 ingangen uitbreiden.

 

Voordeel van deze opstelling ten opzichte van een draaibare schotel is, dat je met meerdere tuners of ontvangers tegelijk naar verschillende satelliet posities kan kijken en dat overschakelen geen tijd kost. (om de schotel te draaien)

 

 

Idd om die reden die Ceesv noent ook voor een 16/1+1 switch uit Tsjechië destijds gekozen rechtstreeks bij fabrikant besteld. Die +1 is voor terristische signaal. Die Switch werkt nog steeds en hangt er nu een jaartje of 8. 

 

Een aantal lnb's met meerdere uitgangen gekozen in T90 zodat je ook makkelijk het 1 kan kijken en het ander op andere positie kan opnemen (dat was met een draaibare opstelling wat lastiger en zal dat nog wel zijn).

 

Draaibare is leuk als je echt voor de hobby gaat. Maar voor combi hobby en dagelijksgebruik zou ik geen draaibare opstelling adviseren. Zeker niet in een  gezinssituatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-2-2022 om 18:26, Ventura zei:

 

Laat staan of men alle talen kan begrijpen. 

@Ventura : Ik vind dat betrekkelijk... Ik zap regelmatig uit verveling, en kom regelmatig vrolijke programma´s tegen, waarvan ik de taal niet of slecht begrijp. Door de mimiek, en eventueel de muziek, toch het bekijken waard... Als voorbeeld portugese RTP 1, of

spaanse ( lokale ) TV Galicie..., maar er zijn er veel meer, als je geduldig alle zenders af gaat...!!!

 

Er is trouwens al eens eerder een grapje over gemaakt, toen iemand trots vertelde, dat hij wel 6000 zenders kon ontvangen...!!

Hoe lang ben je dan bezig, als je pakweg halve minuut per zender test-kijkt...??? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...