Ga naar inhoud


Hulp gevraagd muurbeugel T90


Ger59

Aanbevolen berichten

Hallo ,

 

Wie oh wie kan mij helpen aan de maten van de muurbeugel voor een T90 .

Ik weet dat de buis 60mm is,waar het om gaat is de lengte van de buis waar de knik zit en waar de gaten zitten en de lengte van de strippen richting muur.

Heb nl nog wat rvs liggen en wil de beugel zelf van dit gaan maken.

 

Groeten

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

13 uren geleden, RicardoBelli zei:

Wat bedoel je precies  gaat het om muurbevesteging  of om een onderdeel van de antenne  zelf ? mvg  Ricardo 

 

Het gaat om de standbuis waar de schotel op gemonteerd word.

Hoe die buis aan de muur word bevestigd dat is wel te verzinnen.

Waar het om gaat is de lengte van de buis ,waar de knik zit in de buis en de lengte van de strippen/buisjes waarmee het bovenste stuk mee aan de muur word bevestigd.

 

Groeten

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helpt dit?

 

DatenblattWavefrontierWandhalterung.pdf

 

afbeelding.png

 

Ik hou zelf de voorkeur geven aan 2 stevige wandbeugels en een stevig stuk 60 mm buis.

De originele wandbeugel heb ik nooit gebruikt, is mij te wiebelig.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat helpt al een heel stuk in de richting,nu nog wat maten erbij en ik kan aan de slag.

Het klopt wat je zegt dat deze wat wiebelig is daarom ga ik de delen wat in strip/buis is uitgevoerd om de hoofdbuis aan de muur te bevestigen anders maken zodat deze een heel stuk steviger en minder wiebelig zullen zijn.

 

Groeten

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De maten staan in de stuklijst.

 

Verder kan je wanneer je zelf wat gaat maken de afmetingen aanpassen aan de hoek van je schotel met de muur.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt had ik niet gelijk gezien alleen de lengte van de buis van 60mm maar dat is te achterhalen met wat tekenwerk en meten.

Maar als er iemand is wat het ff zou kunnen na meten zou helemaal te gek zijn en bespaard weer wat tekenwerk.

 

Groeten 

Ger

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb net gekeken, ik bezit zo een buis, maar die ligt in Frankrijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de lokale smid een speciale muurbeugel laten maken voor de 90 cm Gregorian en hem laten verzinken.

Een plaat met 4 bouten in de muur verankerd. Loodrecht daarop in het midden een vierkante buis en op het uiteinde daar bovenop een ronde buis waar de schotelklem omheen gaat. En onder 45 graden onder dat uiteinde een vierkante buis terug naar de muur waar hij met een kleinere plaat en 2 bouten verankerd zit. Eigen ontwerp en met tekening ingeleverd maar het zou me verbazen als anderen niet ook op dat logische idee zijn gekomen.

Werkt super en zit muurvast.

 

PS. De prijs viel incl verzinken erg mee en de smid vond het erg leuk om hem te maken.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf constructie bankwerker/smid dus als ik dit niet kan maken van RVS of staal dan moet ik mij heel diep schamen,en een beetje lassen en boren dat lukt nog wel hier thuis.

En wat Ceesv aanhaalt ivm wiebelig dat is dan op te lossen door wat andere materialen te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...