Ga naar inhoud


Hulp gevraagd muurbeugel T90


Ger59

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Dat scharnier zorgt ervoor dat je de beugel als voet of als wandbevestiging kunt gebruiken.

Maar datzelfde scharnier zorgt voor instabiliteit.

Ook de basis van dat scharnier is klein, de ankers zitten vlak bij elkaar, ook geen optimale bevestiging aan wand of bodem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij zal als eerste moeten bepalen wat hij wil ontvangen.

Daarna zal hij moeten bepalen in welke richting de schotel geplaatst moet worden waarna hij de afstand tot de muur kan bepalen.

Daarna is het tekenen en produceren van de bevestiging en wandbeugels kinderspel voor de smid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus de reden dat ik dat balletje hier heb opgegooid,door deze discussie van oudgedienden komen er genoeg plannen uit de lucht vallen.

Ontvangst moet weer worden 13 ,19, 23 en 28 wat ik nu op mijn T55 heb.

Deze T90 heb ik gratis van mijn maat gehad nu dus alleen nog een goede beugel maken.

Ik weet nu door de tekening van Ceesv hoever dat de buis van de muur komt met deze beugel.

Muur waar de schotel komt ligt op zuid/oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja waar die nu staat is wel een erg onhandige plek zo boven de serre waar je niet kunt staan denk ik. De mast die je nu hebt is beter bereikbaar. Aan de stand van de WF is te zien dat hij niet boven het dak uit hoeft te steken. Tegen de muur vangt hij ook minder wind dus ik zou hem gewoon op dezelfde hoogte hangen als hij nu staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een paar foto,s van mijn originele T 90 opstelling.

Deze staat al 10 jaar probleemloos gemonteerd tegen de schuur.

Ger 59  mocht je een maat willen weten dan laat maar weten.


 

20220211_152233a.jpg

20220211_152249a.jpg

20220211_152300 a.jpg

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sprietje die mast wat er nu staat is voor 2meter en 70centimeter en voor 10meter van mijn andere hobby,ben ook nog zendamateur.

Heb op deze gevel in de punt nog een mastje staan met een drie bander voor de HF banden en nog wat voor 2meter en 70centimeter.

Ik kan wel overweg met mijn mastjes maar een schotel als de T 90 is toch weer wat anders.

@PlepkeshenkieAls het mogelijk is kun jij dan eens de totale lengte van de 60mm buis meten waar de schotel op is bevestigd en waar de gaten zitten .

 

Groeten

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ger totale lengte buis is 92 cm.

Knik in de buis zit op 46 cm vanaf de bovenkant

Gaten voor de steunbevestiging op 35 cm vanaf de bovenkant

Met deze opstelling zit de rechte buis op 32 cm uit de muur.

Succes ermee

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...