Ga naar inhoud


Advies CI icm Ziggo [Nagravision, gele kaart] en Octopus Net [Digital Devices]


Aanbevolen berichten

Du moment dat M7 besluit de losse kaarten (qua Seca) uit te zetten, bestempel IK ze als illegaal en gaan ze het huis uit! Ik wil mijn eigen opnames maken en noodzakelijkerwijs snijden vanwege de reclame. Niks in de Cloud bij een provider die alles na een jaar wist… Ik betaal dus ik bepaal dat is mijn motto. Wil M7 dat niet, dan wil ik geen M7 meer….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik mijn Linux box ook met een CI+ module/kaartje van de provider, maar mocht dat met een losse kaart kunnen zou ik dat ook doen.

Het gaat mij niet om de prijs, want ik heb een abonnement van de provider, dus ik betaal voor mijn zenders.

Mij gaat het om het gemak en de vrijheid :

 

* opnames knippen

* zenders in de volgorde die ik wil

* opnames niet in de cloud, maar locaal bewaard, zolang ik dat wil

* opnames op een andere locatie bekijken (daar heeft men exact hetzelfde abonnement, dus ook daar gaat het niet over kosten, maar over wat men je toelaat wat je met je opnames kunt doen).


Men wil dat echter allemaal onmogelijk maken, en voor de doorsnee gebruiker die met een provider box kijkt, is dat ook onmogelijk.

Als het met al die beperkingen is, dan zal ik wel 2 keer nadenken of ik nog blijf.

Dan zou ik wel eens kunnen opzeggen, en om te beginnen mijn nog ruime voorraad opnames eerst bekijken, en dan zoveel tijd later zien of ik nog wel nood heb aan een abonnement.
Men duwt de mensen eigenlijk richting illegaliteit.

Veel van mijn kennissen die niet de technische kennis hebben, hebben gewoon hun TV abonnement opgezegd en kijken alleen nog streaming diensten.

Dat heeft ook te maken met die eindeloze stroom beperkingen die de providers opleggen.

Ik vermoed dat mettertijd die streaming diensten ook dergelijke pesterijen gaan uitrollen.

Vraag is waar het eindigt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie reacties.....ik zie dat mijn vraag nogal wat stof heeft doen opwaaien.

 

Ik ben ervan uit gegaan dat ik een Nagra kaart had om dat mijn Philips TV met CI+ bij het schakelen van gecodeerde zenders de melding NA rood onder in beeld geeft en dat ergens zo werd beschreven.

 

Echter als ik de kaart uit de CI+ plus haal staar er toch IRDETO op....dus...

 

Als ik het goed begrijp heb ik dan nog mogelijkheden>

 

Ik ben niet op zoek naar CS, lijntjes etc want dat werkt niet op de Octopus.net, althans voor zover mij bekend.

 

De vraag is nu, zou bijvoorbeeld de Irdeto kaart met een Unicam Evo werken in de Digital Devices Octopus.net?

Een CD kaart heb ik al aan praat dmv een Deltacam Duo bijvoorbeeld.

 

Ik wil graag in huis alles omzetten naar IPTV.

 

Bedankt alvast.

aangepast door tuupje_nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog beter! Je hebt helemaal geen CI meer nodig TENZIJ die Octopus geen helemaal geen softcam kent c.q. accepteert. Als die inktvis geen CI+ accepteert kun je ook nog een AlphaCrypt CI gebruiken. Daar werkt Ziggo Irdeto prima mee. ..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Tonskidutch zei:

Z-kaart.jpg

 

Niet kleurenblind, maar wel behoorlijk verkleurd, die kaart dan. En afgegeaan op de melding van de TV die NA aangaf.

Heeft een hele tijd ergens gelegen en waarschijnlijk wat veel zon gehad.

Maar ja de kleur is in dit geval ook minder interessant, er staat duidelijk Irdeto op, dat had ik gewoon moeten zien.

aangepast door tuupje_nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan die Digital Devices Octopus.NET veel, meer geen softcam, en is voor mij ook nogmaals niet de bedoeling.

 

Ik probeer een IPTV kopstation te bouwen voor in huis, maar wil wel graag met officiele kaarten werken als het even kan.

 

Ik heb gisteren getest met de Deltacam Evo die wel Irdeto ondersteund maar werkt helaas ook niet.

 

Als iemand een Alphacrypt heeft on te lenen waar ik even zou mee kunnen testen graag.

 

Merci.

Op 11-2-2022 om 15:06, Mimisiku zei:

Nog beter! Je hebt helemaal geen CI meer nodig TENZIJ die Octopus geen helemaal geen softcam kent c.q. accepteert. Als die inktvis geen CI+ accepteert kun je ook nog een AlphaCrypt CI gebruiken. Daar werkt Ziggo Irdeto prima mee. ..

Is er een minimal versie of hard of software nodig?

Ik las ergens dat alleen v3.05 en hoger nog zou werken van de Alphacrypt, en de Alphacrypt light zou niet werken. 

Kan dat iemand bevestigen?

aangepast door tuupje_nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Gebruik je CAM CI+ (de Digitale Televisie Module)? Na 2 februari 2010 kunnen CI+ televisies die een oude Alphacrypt, danwel Mascom CAM gebruiken, geen signaal meer ontvangen.

Quote

Ziggo gaat vanaf 2 februari 2010 actief het gebruik van de zogenaamde Alphacrypt CI module aan banden leggen. In door het kabelbedrijf CI+ gecertificeerde hardware is dan voor het kijken van digitale televisie alleen nog maar de CI+ module te gebruiken.

 

even intikken in je zoekmachine en je weet het

 

alleen die IMG_20220213_085705.thumb.jpg.63b00635667cba17cb84cc2cc17db915.jpg

 

 werkt nog sinds 2 februari

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uit ervaring vertellen dat in mijn Samsung TV de AlphaCrypt CI nog steeds prima werkt met een Ziggo 0606 kaart…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn ze lekker laat… Info stamt uit 2010 en we zitten inmiddels in 2022… Sinds 2013 draait deze config probleemloos. Denk niet dat Ziggo daar iets aan kan doen. TV krijgt al jaren geen updates meer en de AlphaCrypt ook niet meer…. De boel gaat pas ‘plat’ als ze Irdeto verlaten…..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

TV krijgt al jaren geen updates meer en de AlphaCrypt ook niet meer…. De boel gaat pas ‘plat’ als ze Irdeto verlaten…..

aha!

en was dat of is dat voor elke 060x kaart in de AlphaCrypt?

 

Niet dat mensen nu massaal hun Cammetjes in de aanbieding gaan doen en over een maand zwart zien.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier alleen 0604 en 0606 en dat werkt al jaren probleemloos…

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mimisiku zei:

De boel gaat pas ‘plat’ als ze Irdeto verlaten…..

 

Of als ze het irdeto systeem updaten....wat in theorie nog steeds kan gebeuren.

 

En besef Irdeto heeft ook anti-cs in de vorm van surflock, bij meer dan 2 zenders stopt de kaart helemaal met CW's afgeven. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...