Ga naar inhoud


Advies CI icm Ziggo [Nagravision, gele kaart] en Octopus Net [Digital Devices]


Aanbevolen berichten

Ik heb een Digital Devices Octopus Net met DVB-S en DVB-C tuners.

 

Nu zoek ik nog een CI (dus geen CI+) om de Nagravision [gele kaart] zenders van Ziggo legaal mee te kunnen decoderen.

 

Heeft iemand icm met dit apparaat ervaring welke module het beste werkt?

Of anders welke module het proberen waard is?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zonder de noodzakelijke extra keys alleen mogelijk met de meegeleverde CI+ (en als je de benodigde keys hebt is een CI+ module niet meer nodig)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag me een beetje af hoe je dit voor je ziet.  De nagra kaart is gekoppeld aan ofwel de box of aan de module die wordt bijgeleverd. Of je moet het geluk hebben dat je over zodanig oude nagra module beschikt dat die geen + doet maar alleen CI en daardoor direct werkt in jou CI slot.. 

 

Dus of je scoort 1 of andere adapter die ook CI+ modules ondersteund of zorg voor een irdeto kaart. 

 

Je kunt ook de sleutels uit je module laten halen maar dan moeten ze de (huur) module slopen waarschijnlijk.

 

Ik denk dat je beter een CS lijntje kunt nemen ergens. 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Codx zei:

Ik denk dat je beter een CS lijntje kunt nemen ergens. 

👎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

👎

 

 Dat kun jij wel vinden CeesV, maar ik denk graag in makkelijke oplossingen en ik ben daar gewoon eerlijk over. Waarom zou je zelf het wiel uitvinden als andere het al voor je hebben gedaan.  Bovendien ik heb alle opties genoemd denk ik dus laat hem zelf maar kiezen. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben misschien ouderwets, maar een criminele oplossing zie ik niet als oplossing.

Geld betalen aan illegale organisaties betekent dat ze daarmee ook andere criminele handelingen financiert.

 

De burger die zich wel aan de wet houdt betaalt het links of rechtsom de rekening.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

De burger die zich wel aan de wet houdt betaalt het links of rechtsom de rekening.

 

Die rekening betaal je toch wel, want die criminele auteursrechten industrie weten namelijk niet van ophouden. Wees blij dat er piraterij en alternatieven zijn want anders zouden ze je helemaal uitkleden, en dan kun je wel zeggen.  Ja maar je hoeft geen abo te nemen maar dan kun je op den duur ook niks meer zien.  

 

En als je helemaal 100% legaal wilt kijken, dan moet je ook niet met linux boxen of softcams aan de gang gaan. Dan neem je een provider box of CI+ module die je in gecertificeerde TV stopt en dan neem je genoegen met de beperkingen die de provider op legt.  Maar dan is voor velen de lol er snel vanaf denk ik. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook dat je moet betalen voor wat je wil zien. Heb inmiddels 5 kaarten en ja dat kost wat. Voordeel is dat het altijd werkt en geen hickups door internet ellende.. Gelukkig wel Ziggo Irdeto en losse kaarten van TVV dus in huis delen (nog) mogelijk....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik vind ook dat je moet betalen voor wat je wil zien. Heb inmiddels 5 kaarten en ja dat kost wat. Voordeel is dat het altijd werkt en geen hickups door internet ellende.. Gelukkig wel Ziggo Irdeto en losse kaarten van TVV dus in huis delen (nog) mogelijk....

 

Ja maar besef jij ook dat wat jij doet ook niet wordt gezien als legaal ?  Dat het je lukt om kaarten binnenshuis te delen wil niet zeggen dat het legaal is.  Die irdeto kaart werkt met een camid/camkey die iemand uit een officiele box heeft weten te halen. Hetzelfde geldt voor de sleutels en het mechanisme die jij gebruik om je HD+ kaart te lezen, daar is niks legaals aan.  Hetzelfde geldt voor CI+ modules werkend krijgen op boxen die niet officieel gecertificeerd zijn. 

 

Je kunt jezelf wel een goed gevoel geven door te stellen dat jij betaald voor al je abonnementen aan een provider maar in werkelijkheid zien zij het als net zo illegaal als dat jij een lijntje neemt ergens. 

 

Voor mij persoonlijk is het heel simpel,  Es ist hobby! En ik vind niet erg om daarvoor te betalen maar als het te gek wordt en ik kom niet meer onder de beperkingen uit of de kosten worden belachelijk. Dan kunnen ze barsten en gaan letterlijk alle abonnementen hier de deur uit en kijk ik vanaf dat moment alleen nog illegaal.!  En het kan me echt niks schelen wat andere daar dan van vinden.  

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik vind ook dat je moet betalen voor wat je wil zien. Heb inmiddels 5 kaarten en ja dat kost wat. Voordeel is dat het altijd werkt en geen hickups door internet ellende.. Gelukkig wel Ziggo Irdeto en losse kaarten van TVV dus in huis delen (nog) mogelijk....

Die ziggo irdeto kaart hoort toch ook bij het abo van een ander.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
20 minuten geleden, Codx zei:

Dan kunnen ze barsten en gaan letterlijk alle abonnementen hier de deur uit en kijk ik vanaf dat moment alleen nog illegaal.!  En het kan me echt niks schelen wat andere daar dan van vinden.  

Je beseft dat je dan jezelf op een hellend vlak bevindt?

 

Maar wanneer er in  jouw huis wordt ingebroken moet je dan ook niet zeuren.

Er is namelijk iemand die laptops ook veel te duur vindt en hem daarom maar illegaal bij jou weg haalt.

 

Winkeldiefstal ook maar goedkeuren? die tandpasta en deodorant is tenslotte "in jouw ogen?" veel te duur?

Gewoon meenemen zonder te betalen, of kopen op de hoek van  iemand die hem (voor jou) gejat heeft.

 

Alleen betalen alle andere klanten in de winkel extra in de prijs voor al die artikelen die zonder betaling zijn meegenomen.

Canaldigitaal klanten betalen voor extra beveiliging, soms een te betalen kaartwissel en hogere abonnementsprijzen.

 

Betalen we te veel bij Canaldigitaal, verdienen zij een vermogen?

Joyne, die marginaal goedkoper was als Canaldigitaal, is failliet gegaan omdat hun tarief niet kostendekkend was.

Veel bedrijven wachten nog op hun geld wat Joyne "verbrand" heeft.

 

Een veel ernstiger feit is, dat die criminelen dat verdiende geld uit illegale activiteiten gebruiken om nog veel ciminelere activiteiten te bekostigen die de maatschappij nog veel ernstiger ontwrichten, bijvoorbeeld schoolkinderen verslaafd maken aan drugs.

 

Daarom ageer ik tegen het gebruik van "lijntjes".

 

Ja, mijn kaart zit rechtstreeks in mijn ontvanger, het Canaldigitaal CI module is ook in mijn bezit en ligt standby naast de ontvanger.

Ik betaal geen geld aan een criminele organisatie om met mijn betaalde abonnement te kunnen kijken met de kaart rechtstreeks in de ontvanger, hier is er geen sprake van benadeling van rechthebbenden.

 

Tenslotte, kijken met wan cardsharing is voor de wet een misdrijf, geen overtreding die met een boete kan worden afgedaan.

Dat is een duidelijke grens!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Cees, je kunt allerlei vergelijkingen maken die je wilt, een aantal slaat helemaal nergens op.  Maar besef ook dat de groep die er hetzelfde over denkt per seconde groeit. Steeds meer mensen gaan inzien dat er sprake is van een oneerlijke situatie en hoe meer beperkingen en onzin er komt, en nee die komt er niet door piraterij maar door bedrijven die het nooit genoeg vinden. Hoe meer mensen voor die grijze oplossing kiezen.! 

 

Totdat het legale systeem klapt en niemand meer bereid is om nog te betalen en die managers als ze hun baan kwijtraken gaan inzien dat ze veel te ver zijn gegaan.  Dan heb je kans dat het ineens allemaal wat eerlijker wordt..... voor een tijdje althans. Tot er weer figuren komen die zien klanten als een mooie spons die je kunt uitwringen. En dan begint het hele gezeur langzaam weer van voor af aan.  Ik weet niet of je het doorhebt  als je naar de geschiedenis kijkt, over het algemeen leert de mens niet snel van gemaakte fouten. 

 

En jij hebt ook een linux box met softcam, dus eigenlijk ben je al over naar de dark side. 

 

Alle gekheid op een stokje. Iedereen moet vooral doen wat ze zelf willen. Ik veroordeel niet zoals anderen.  

 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Let wel, wat jij doet moet je zelf verantwoorden.

Wat ik wel ter discussie stel is het plegen van een misdrijf.

 

Indirect zorgt dit ervoor dat de losse kaart verdwijnt en je alleen nog kunt kijken met een gesloten systeem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Let wel, wat jij doet moet je zelf verantwoorden.

Wat ik wel ter discussie stel is het plegen van een misdrijf.

 

Indirect zorgt dit ervoor dat de losse kaart verdwijnt en je alleen nog kunt kijken met een gesloten systeem.

 

Dan plegen jullie allemaal een misdrijf want het gebruik van een softcam is in geen enkel opzicht legaal. Als morgen 1 of andere lul in den haag bedenkt dat linux boxen illegaal kijken faciliteren ga jij dan ook direct je VU+ boxje bij het vuil zetten.?   Ik denk dat je dingen in de juiste context moet leren zien. Jij redeneert zo lang ik betaal heb ik er een goed gevoel bij. Maar volgens de letters van de wet zit dat toch anders in elkaar.  

 

Jij bent degene die telkens verkondigd dat de losse kaart verdwijnt door dat mensen sharen maar dat is niet het geval. Er worden vanuit de industrie steeds meer beperkingen opgelegd waaronder bijv. reclame niet kunnen doorspoelen en wie wil je daar de schuld van geven dan?  Het is grotendeels technische ontwikkeling die steeds verder gaat en providers maken daar gebruik van als het HUN uitkomt. Denk aan kaart loze boxen en modules. Zo kunnen ze in hun ogen juist meer mensen aan hun product binden en kunnen die modules ook niet voor concurrent gebruikt worden.  Het zou handig zijn als er een systeem komt waar je 1 module hebt die gewoon door alle providers geaccepteerd wordt en je ook 4 zenders tegelijk mag bekijken/opnemen want dat is ook zo'n onzinnige beperking.. 

 

En op zich je mag je product beschermen, alleen misschien moet je er bij stil staan waarom men linux boxen gebruikt, niet omdat de meerderheid zo graag gratis wil kijken want uiteindelijk is niks gratis.  Het gaat er om dat het product wat een provider aanbied vaak niet compleet is of voldoet en met allerlei beperkingen komt die nergens over gaan..  Of men ineens misbruik maakt van de positie en de prijs enorm opdrijft en je het gevoel hebt dat je genaaid wordt als klant. 

 

Als de providers meer deden wat de klant wil en uiteraard zit er verschil in de behoeftes van klanten, dan heb je ook meer een situatie van "shut up and take my money"    Jou probleem is dat jij gelooft dat de industrie heilig is en het probleem bij de klant ligt als die op zoek gaat naar (grijze) alternatieven. Maar dat zie ik anders!

 

En om nog even terug te komen op de  topicstarter,  als we roomser zijn dan de paus:  Als ze geen CI+ module ondersteunen er is GEEN LEGALE oplossing mogelijk. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...