Ga naar inhoud


vu+ ultimo 4k, Voeding HD defect.


atema

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ai, kabel gesneuveld?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uren geleden, Tonskidutch zei:

en nu werkt het HDMI signaal niet meer / geen input op TV :cry: na de kast weer dicht te schroeven en aan te sluiten

 

Ja, dat overkomt mij ook iedere keer weer. De klassieke fout is natuurlijk de kabel aansluiten op de HDMI ingang.

En daarnaast is het zo, in ieder geval bij mijn exemplaar, dat ik de kabel iets moet oplichten om een goed contact te krijgen.

Ik heb natuurlijk geprobeerd om dat te verhelpen, maar die HDMI connector is gecombineerd met de toslink in een metalen huisje.

Ik kan dus niet bij de SMD contacten om die even door te solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

o wat vervelend nou Tonskidutch, het spijt mij dat ik u heb lastig gevallen en dat u nou een probleem heeft, ik hoop dat het een kleinigheid is . ik wou u nog vriendelijk bedanken voor de foto's daar kan ik wat mee, als ik u kan helpen hoor ik het graag . mvg Atema

o wat vervelend nou Tonskidutch, het spijt mij dat ik u heb lastig gevallen en dat u nou een probleem heeft, ik hoop dat het een kleinigheid is . ik wou u nog vriendelijk bedanken voor de foto's daar kan ik wat mee, als ik u kan helpen hoor ik het graag . mvg Atema

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hem een testen aan de monitor, want die heeft ook een HDMI ingang.

Maar ik vermoed dat de Denon AVR X2000 met een brak HDMI board erin de Vu= heeft genaaid.

De Denon geeft immers ook geen pC of DVD meer door.

Daarna had ik de Vu+ direkt in de TV maar dat werkt dus niet.

 

wordt een ander Topic tzt

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Daarna had ik de Vu+ direkt in de TV maar dat werkt dus niet.

Dat is vreemd, dat zou toch moeten werken?

Ik adviseer je wel om, voordat je verder gaat met testen, de VU+ resolutie op HD te zetten, om te voorkomen dat de apparaten waar je de box op aansluit, niet tegen die 600 MHz signalen kan waar de VU+ Ultimo 4k normaal op draait.

Als je dan weer beeld hebt kun je altijd weer terug naar de max, zijnde UHD resolutie.

Ik hoef jou niet uit te leggen hoe je de resolutie van de box kunt wijzigen, ook al heb je geen beeld.

 

Jouw perikelen hebben mij in ieder geval aangezet om voor een definitieve oplossing te zorgen van mijn slecht functionerende HDMI uitgang.

Ik kan nu rommelen wat ik wil met de kabels, ik houd altijd beeld. De HDMI kabel/plug kan niet meer naar beneden.

1257748753_HDMIsupportultimo4k.JPG.2dbf6703afeb80162593b5a4d859b45b.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

de UHD TV is er nog niet dus hij draait al HD resolutie maar das bijzaak

 

 

Toch wel belangrijk dit te controleren en als je TV alleen RGB ondersteunt dan kun je die box beter op RGB 8 bits instellen.

Je zult niet de eerste eigenaar van een E2 box zijn waarbij de video instellingen plots zijn veranderd.

aangepast door Old Satterhand
die box
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die LAN kabel ziet er ook best ‘spannend’ uit……

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Die LAN kabel ziet er ook best ‘spannend’ uit……

 

Het is een door een leverancier van randapparatuur bijgeleverde kabel. Daar is niets spannends aan.

Ik heb er alleen een eigen label opgezet, zodat het lijkt alsof de mantel daar gebroken is.

Maar de kabel is blauw en is keurig ingeklemd in de connector voor een goede trekontlasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou even dit draadje aan van atema,

Waar de ULTIMO4K geen signaal meer afgeeft via HDMI-OUT. ( * wel geluid via SPDif )

 

De Denon AVR X2000 doet m.b.t. HDMI helemaal niets meer. (geen doorgifte van pC DVD op geen der 6 HDMI

poorten)

Zoals ik al vermoede is dat ingebouwde HDMI board stuk, terwijl andere functie voor muziek afspelen en versterken wel nog werken als ik de SPDif daarvoor neem.

Ik heb al eens zitten zoeken maar zo'n board is niet te vinden voor deze Denon uit 2013.

 

18 uren geleden, Old Satterhand zei:

een E2 box zijn waarbij de video instellingen plots zijn veranderd.

vervolg

( * wel geluid via SPDif )

Ik heb die video instellingen gecontroleerd via etc/enigma2/settings maar volgens mij staat die nog steeds op 1080

ik heb het net nog eens bekeken via het LED scherm (kun je het menu ook doorlopen en keuzes maken) en hem op 1080i ingesteld

en waar empel ik heb weer beeld op de TV via directe verbinding

;) :grin:

Dus de Denon krijgt een vervanger.

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

o wat vervelend nou Tonskidutch, het spijt mij dat ik u heb lastig gevallen en dat u nou een probleem heeft, ik hoop dat het een kleinigheid is . ik wou u nog vriendelijk bedanken voor de foto's daar kan ik wat mee, als ik u kan helpen hoor ik het graag . mvg Atema

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...