Ga naar inhoud


Nieuwe VU DUO 4K SE


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Omdat ik heel lang kan gaan wachten op een Ultimo ga ik denk ik een duo2 4K kopen met een satelliet tuner en een kabel tuner. Ik heb een T90 schotel met 12 lnb's en een Philips offset 90cm schotel en heb nu 3 kabels in mijn duo2 zitten en heb ook kabel die rechtstreeks in mijn LG tv zit.

Enkele vragen,

1e Is de duo2 4 K wel gewoon leverbaar 

2e Wat kan ik allemaal met de kabel tuner, meerdere kanalen tegelijk opnemen? 

3e Heb ik meerwaarde aan de satelliet tuners die meerdere kanalen tegelijk kunnen opnemen ? 

Ik ben er m.b.t. satelliet al een aantal jaren uit en ben een gebruiker geworden.

 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


En met de dual dvb s2x kan ik 2 verschillende schotel configuraties op aansluiten zoals ik nu heb op mijn duo2, ik heb daar 3 satelliet tuners in zitten waar van er dus 1 vervalt maar daar komt de kabeltuner voor in de plaats. 

Het is idd duo 4k se tonskidutch, jij loopt ook al heel lang mee op sat4all.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de vu duo 4k se inmiddels ontvangen en een losse extra kabel tuner erbij alleen het blijft verwarrend m.b.t. deze kabel tuner. Op de doos staat FBC DVB C tuner version 2, support 8 tuners.

Op internet kom ik echter andere tuners tegen voor support 8 tuners met 1 ingang, mijn tuners heeft 1 ingang en 1 uitgang. Ik zie ook verschillende prijzen dus erg verwarrend allemaal. Ik ga maar gewoon inbouwen en dan zie ik het wel.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dus ik kan bijvoorbeeld zenders opnemen en ook tegelijkertijd kijken zoals met de satelliet tuner. Ik heb dus geen ervaring met die kabeltuners.

Kan ik met die kabeltuner zenders van Ziggo kijken, heb een Caiway abonnement dus mijn gevoel zegt mij dat dit niet werkt en dat ik alleen het aanbod van Caiway kan bekijken. 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan zenders van Ziggo bekijken met een Ziggo kabel aansluiting en een Ziggo Irdeto kaart.

Met een Caiway aansluiting heb je toegang tot het Caiway aanbod.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, je kunt in het Caiway gebied niet eens een Ziggo aansluiting bestellen.

Als je op de Ziggo site de postcode invoert krijg je het advies om naar Caiway te gaan….🤨

Althans dat gebeurde onder mijn postcode 2635 Den Hoorn ZH.

 

Overigens is met Caiway niets mis mee.

Ik gebruikte tot 2 jaar geleden de coax variant van Caiway Kabel TV en kon daarmee op mijn 4 K VU+ meerdere zenders tegelijk opnemen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dat klinkt goed dan voor Caiway. Ik kan alleen Caiway of Delta kiezen en dat is dan sinds kort dat Delta erbij is gekomen.

Een andere vraag, hoe flash je in een duo 4K SE de `VTI sw?   Heb inmiddels op veel knopjes gedrukt maar de usb wilt niet starten.

 

Laat maar, is inmiddels gelukt, usb was niet fat32 geformatteerd :( .

aangepast door alfred de witt

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn kabeltuner werkend met de caiway kanalenlijst en dat ziet er strak uit, 8 opnames tegelijk getest en dat werkt allemaal dus tot zover perfect. Ik wil alleen met vti mijn cccam met alle instellingen erin zetten maar ik kan geen cccam downloaden zie alleen oscam staan in de instellingen. Hoe kan ik handmatig cccam in de ontvanger plaatsen want ik heb daar geen ervaring mee. Heb wel de dcc tool om te communiceren met de ontvanger. Is het een kwestie van cccam op de juiste plaats neerzetten en dan via de box activeren of moet ik meer doen? 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden, alfred de witt zei:

zie alleen oscam staan in de instellingen. Hoe kan ik handmatig cccam in de ontvanger plaatsen want ik heb daar geen ervaring mee.

Er is een uitstekende tutorial van @Jürgen voor het installeren van Oscam

Met Oscam Butler is het prima te doen, zonder enige ervaring.

post-37967-0-72969900-1448122700_thumb.jpg

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met dank aan @Jürgen voor de uitstekende tutorial!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...