Ga naar inhoud


onverwacht probleem met mijn VU+ Uno 4SK


doubledutch

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb plotseling het probleem dat mijn VU+ Uno 4SK niet meer correct start. Dat wil zeggen: het lijkt er op dat de VU probeert tweemaal (!) te starten en dat hij bij één van die pogingen blijft hangen. De bijgaande foto verduidelijkt dit misschien wat beter. Ik ziet in de Mini-Display het logo van NPO1 en ik kan ook normaal het VU-menu oproepen. Maar het lijkt er op dat er nog een tweede startpoging wordt gedaan en daar blijft de Uno hangen.

 

Ik stuur ook nog een foto van het tuner menu, hoewel ik daaraan, voor zover ik mij kan herinneren, nooit iets heb veranderd.

 

Het probleem trad op  nadat ik met het programma Dreamedit de kanaallijst had geactualiseerd. Wellicht heb ik daarbij, als newbie, ongewild iets in de instellingen veranderd.

 

ik hoop dat iemand het probleem herkent en een oplossing voor mij weet.

 

Bij voorbaat hartelijk dank!.

 

 

 

pic01.jpg

pic02.jpg

aangepast door doubledutch
Link naar reactie
Delen op andere sites


En wat zegt de OScam WebIF in het logfile als je op een CDS kanaal schakelt?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku,

 

Ik heb je net in het Duitse forum van VU Plus geantwoord! Het probleem is dankzij jouw hulp daar inmiddels opgelost. Een nieuwe Fast Scan bleek uiteindelijk voldoende, daar was ik zelf nooit opgekomen. Ook op deze plek nogmaals mijn dank!

 

Misschien dat je me nog kunt zeggen wat de oorzaak van het probleem was, zodat ik bij een eventuele volgende keer weet waaraan het ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is DreamBoxEdit e.d. Sommige verklooien de DiseqC instellingen. Vaak lost een herstart het probleem op. Soms echter niet….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, doubledutch zei:

Het probleem trad op  nadat ik met het programma Dreamedit de kanaallijst had geactualiseerd.

 

ik zou wel eerst willen weten wat en hoe je hebt geactualiseerd of van wie de kanaallijst kwam?

ik heb namelijk wel problemen met lijsten van derden maar nooit met die ik zelf actualiseer en of bewerk.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet ALS ze van dezelfde box worden geladen. Extern is altijd prijs! Ik doe het tegenwoordig anders:

Ik update via KabelScan en/of FastScan op mijn hoofdbox. Alle bouquetten kopieer ik dan naar mijn laptop. Van daaruit gewoon via Explorer of DCC naar de doelbox(en)…

Werkt altijd en en wordt niks gesloopt… Ook op boxen die ik ter reparatie/instelling krijg behandel ik zo…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch en @Mimisiku, ik had in mijn onwetendheid de nieuwe kanaallijst voor de ARD Radiozenders van een Duitse website gedownload. Die zijn onlangs namelijk allemaal verhuisd naar een andere transponder. Ik woon in Berlijn en luister daarom veel naar plaatselijke zenders hier. Een aantal radiozenders ondersteunt nu trouwens ook HbbTV, een soort moderne teletekst.

 

@Mimisiku, zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe ik de per FastScan gedownloade bouquetten naar mijn laptop krijg. In welke map zijn die op de VU+ te vinden? Ik heb een normaal Canal Digitaal abonnement: als ik het goed begrijp kies ik die dus uit voor zo'n Fast Scan? En kan ik dan aanvullend ook nog een Fast Scan voor de ARD & Co. doen? En die map zou ik dan wel zonder risico met DreamEdit kunnen bewerken? Sorry voor al deze beginnersvragen, maar ik zou niet graag willen dat ik weer iets fout doe!

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestanden staan in /etc/enigma2

 

Duitsland/Switzera/Oostenrijk doen niet aan FastScan (HDAustria uitgezonderd). Die houden van digitale SM. Alles op de hand of met TraumBoxEdit…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...