Ga naar inhoud



RAL9001

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

sinds vorige week bezig geweest met het aan de praat krijgen van de Dreambox One Ultra HD. 

Na upgrade naar NewNigma2 en installatie van de card service had ik sinds gisteren alle kanalen van canaldigitaal werkend.

 

Dit was nadat ik mijn Duo LNB heb vervangen door een Tripple LNB. 

 

Nu had ik het briljante idee om de derde sateliet ook even in te lezen, de astra 28,2. Bij deze actie ben ik vergeten "het wissen van de kanalen" uit te zetten. Uiteindelijke resultaat is een zeer korte lijst met enkel astra 28,2. Hierna nogmaals voor alle satellieten de kanalen laten zoeken, echter wat blijkt nu, mis ik alle kanalen van CanalDigitaal.

 

Spelen met de tunerconfiguratie levert veel verwarring op, nieuwe kanalen die eerder niet gevonden zijn, maar helaas geen canaldigitaal.

 

De tuner configuratie staat momenteel ingesteld op DiseQC 1.0, LNB 1 gekozen voor 19,2 ; 23,5 en 28,2. Zenderlijst van 19,2 en 28,2 geladen en hierna automatisch gezocht. Enige verschil met vorige keer inlezen is dat ik toen nog met de standaard dreambox firmware heb gewerkt waarbij ik wel een andere satellites.xml had geladen. Mogelijk heeft dit er iets mee te maken.

 

Wie kan mij in het kort uitleggen waarvoor welke instellingen zijn en welke nodig zijn voor een Tripple LNB. Diseqc switch zit in de LNB en zou zelf de configuratie moeten kunnen vaststellen.

 

Huigige configuratie setting :

  • Configuratie modus is advanced
  • Setting voor 19,2 ; 23,5 en 28,2
  • LNB 1
  • Prioriteit 0
  • Type universeel LNB
  • Spanningsmode 13V
  • Tone Modus AAN
  • DiSEqC-modus 1.0
  • Toneburst geen
  • Vastgelegd DiSEqC commando Geen
  • Snelle DiSEqC Uit
  • Herhaal sequence Uit
  • Commando volgorde toneburst, committed

 

 

Wat zijn nu de beste instellingen voor de tunerconfiguratie?

 

Schotel Triax 64cm

Tripple LNB

Dreambox One Ultra HD

 

Kijk uit naar jullie reactie!

 

Groeten Ronald.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
8 minuten geleden, RAL9001 zei:

DiseQC 1.0, LNB 1 gekozen voor 19,2 ; 23,5 en 28,2

Welkom,

 

Die instelling gaat niet werken, alle satellieten alleen met LNB 1 inlezen.

 

Van je tripple lnb zijn de 3 koppen ieder op hun eigen positie gericht.

Je zal dus LNB 1 moeten koppelen aan de betreffende satelliet, hetzelfde voor LNB 2 en LNB 3.

 

Waarschijnlijk zijn dit de toe te passen instellingen.

 

Dit zijn de satellieten die je moet koppelen.

Astra 1 = 19 Oost  Duitse zenders
Astra 2 = 28 Oost  Engelse zenders
Astra 3 = 23 Oost  Nederlandse zenders

 

En dit de bijbehorende diseqc instellingen.

 

- Astra 1 (19,2 Oost) = Diseqc 1
- Astra 3 (23,5 Oost) = Diseqc 2
- Astra 2 (28,2 Oost) = Diseqc 3

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Welkom,

 

Die instelling gaat niet werken, alle satellieten alleen met LNB 1 inlezen.

 

Van je tripple lnb zijn de 3 koppen ieder op hun eigen positie gericht.

Je zal dus LNB 1 moeten koppelen aan de betreffende satelliet, hetzelfde voor LNB 2 en LNB 3.

 

 

 

 

Dank je wel😄

 

Ik heb inmiddels vele configuratie instellingen geprobeerd en ben hierdoor het overzicht verloren, zie de logica op dit moment niet.

Eerder had ik het als volgt ingesteld met prioriteit op auto.

 

  • 23,5 LNB 1
  • 19,2 LNB 2
  • 28,2 LNB 3

Wat mij verbaast is dat ik op geen enkele manier de betaalde kanalen van CanalDigitaal meer binnen krijg, kan dit te maken hebben met de tuner configuratie?

 

Groeten Ronald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat heeft er alles mee te maken.

Je LNB in je schotel heeft 3 koppen, wanneer je met de ontvanger waar een transponderlijst in zit gaat proberen De canaldigitaal frequenties in te lezen, met de kop, gericht op de Duitse zenders krijg je geen beeld.

Probeer Astra 3 maar eens in te lezen met Diseqc 2 gekoppeld aan die satelliet positie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuner instelling

Eenvoudig

Diseqc A/B/C/D

Poort A: Astra 1

Poort B: Astra 3

Poort 😄 Astra 2

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met deze setting, automatisch de kanalen laten zoeken.

Als provider staat ook M7Group er tussen maar zonder de Nederlandse kanalen (rtl4,5,7 ect.).

 

Als je in eenvoudige configuratie bent kan je niet veel meer instellen. Wat hangt hier nu mee samen?

20200208_184654.jpg

20200208_184720.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Gebruik voltage en 22kHz" zal wel AAN moeten, lijkt me.

 

1 uur terug, RAL9001 zei:

Huigige configuratie setting :

  • Spanningsmode 13V
  • Tone Modus AAN
  • Vastgelegd DiSEqC commando Geen

Bij deze bovenstaande instellingen, als je de advanced mode gebruikt, zou ik ook kijken hoe het anders kan.

Spanningsmode: 13/18V of Polarity of AUTO,

Tone modus: Band of AUTO

Diseqc commando: zoals al boven aangegeven.

 

Hier zou ik eerst naar kijken.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik Voltage en 22 kHz zou aan moeten staan.

 

a33 was mij net voor.

 

 

Je schrijft dat je de dual LNB vervangen hebt voor een tripple LNB.

Je middelste lnb, LNB "B"of "2",  staat die wel uitgericht op Astra 3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ceesv zei:

Gebruik Voltage en 22 kHz zou aan moeten staan.

 

a33 was mij net voor.

 

 

Je schrijft dat je de dual LNB vervangen hebt voor een tripple LNB.

Je middelste lnb, LNB "B"of "2",  staat die wel uitgericht op Astra 3?

 

Daar ben ik 100% zeker van, uitgericht op Astra 3.

Dit was gisteren nadat ik de LNB had vervangen en de schotel opnieuw had afgesteld.

20200207_161642.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de schotel gecentreerd was op Astra 1 met een duo LNB, zal je prima beeld hebben.

Maar wanneer je dan de duo LNB vervangt voor een tripple LNB en je de middelste LNB in de klem zet, kloppen de corresponderende diseqc instellingen niet meer en zal je of Astra 1 of Astra 2 niet meer ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Veel plezier met je nieuw verworven kijk op de wereld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Veel plezier met je nieuw verworven kijk op de wereld.

 

Het is maar van korte duur, na 30 minuten alweer de melding "Afstemmen mislukt". Het maakt niet uit of het FTA of betaald is, zowel op astra 1,2 als 3. 

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, niet de settings want daar ben ik maar even vanaf gebleven. 

 

Op welke transponder zou ik een lock moeten hebben? Af en toe zie ik lock zonder signaal, bij sommige 85% en lock. Of zegt dit verder niets.

Lock op 23.5.png

Lock op 28.2.png

Lock op 19.2.png

aangepast door RAL9001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Áls je 100% zeker bent dat je schotelafstelling in orde is én je LNB's in orde zijn dan is er wellicht een tunerprobleem. De officiële LNB's van CDS (Inverto) zijn nogaleens geplaagd door fabricagefouten. Ik zou daar het eerst gaan zoeken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...