Ga naar inhoud


Tune Failed


hels

Aanbevolen berichten

Dames, Heren,

 

Vreemd probleem: Sinds kort heb ik last dat verschillende kanalen de melding "Tune Failed" laten zien. Het lijkt erop dat de problemen frequenter en op meer zenders plaats vinden. Gistern ochten werkte bv. NPO1 probleemloos, gisteren middag 'Tuner Failed'( en gisteren avond even checken => 'Prima ontvangst (>12dB). Vanochtend weer 'Tuner Failed' (0dB)

 

Tot voor kort werkte de ontvanger (ET7000) probleemloos. Ik heb ook recent geen aanpassingen gemaakt in de infrastructuur (Schotel,  LNB, etc.).  Op mijn ontvanger boven (ET4000) werkt alles probleemloos. Beide ontvangers zijn aangesloten op zelfde schote.

 

Opstelling:

  • Schotel met LNB voor 19.2, 23.5 en 28.2 (met vier uitgangen voor vier verschillende ontvangers)
  • "Beneden" ET7000 (ong. 2 jaar oud) met OpenPLI 4
  • 'Boven' ET4000 (ong. 3 jaar oud) met OpenPLI 4

 

Ik heb het vermoeden dat de Tuner het 'aan het begeven is'.

 

Vragen:

  • Is dit 'normaal' cq. 'kan dit' na 2 jaar?
  • Is een tuner 'eenvoudig' te vervangen of is het handiger om een nieuwe ontvanger te kopen (als dit het probleem is) ?
  • Iemand een ander idee ?

 

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen aanpassingen gedaan aan de infrastructuur, schrijf je

als de stofzuiger van Mien Dobbelsteen de coax connectors onder trek heeft losgemaakt is een klapperende verbinding naar de LNB het resultaat

BIJVOORBEELD

 

je zult eerst even zoals jeevanhoof schrijft enkele testjes en onderzoekingen moeten doen

ik snij bij een dergelijk probleem de Coax nieuw aan in m'n F-connectoren en dan verwissel ik de aansluitingen (altijd eerst de receiver stroomloos zetten shutdown - dan stekker trekken)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net de ET7000 (die met probleem) op een andere aansluiting van de LNB aangesloten (ik had er toch nog twee vrij :D).
Probleem lijkt nu opgelost; op alle kanalen weer beeld :)

 

Moet even afwachten of het probleem ook na enige tijd niet meer optreed ...

 

@Allen: bedankt voor de tips !

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem bij OpenPli

In andere images komt dit niet voor.

Is te omzeilen door de signaalzoeker te kiezen en van daaruit zenders te zoeken en dan werkt het weer.

 

Ik heb dit bij RBB HD en Insight HD

Edit: Bij mij stond de voorkeurstuner verkeerd.

aangepast door Satneef
Aanvulling

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...