Ga naar inhoud


XS4ALL naar KPN


Aanbevolen berichten

Ben/was lid van XS4ALL. Deze is inmiddels ook ingelijfd door KPN. Mijn mobiele data-SIMs zijn gisteren ‘gemigreerd’ naar KPN (God mag weten waarom?). Ontving 3 nieuwe SIM kaarten van KPN met 3 compleet nieuwe nummers?!? Gebeld naar XS4ALL. Wil gewoon die oude nummers houden! Één is voor het werk met een WhatsApp en CUG. Jammer meneer! Is niet mogelijk.. Ik vraag waarom, XS4ALL was gewoon een KPN zusteronderneming van de KPN met SIM kaarten van de KPN!! Geen idee meneer, het is wat het is…Ik zeg mooi, dan was het wat het was.. Alles gecancelled en XS4ALL/KPN meteen opgezegd… Zoek wel naar wat anders…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die had ik al in het vizier…. Voor internet en seq maakt het me eigenlijk niet veel uit.. Probleem is dat 1 van die data-SIMs werk gerelateerd is. Als dat nummer verdwijnt wordt dat een klein drama. Ik heb een ambulante functie en communiceer via CUG’s via WhatsApp… Dat omzetten naar een ander nummer is bijna ondoenlijk.. Oude nummer is ‘trusted’ en dat nieuwe nummer moet bij diverse bedrijven gecertificeerd/gevalideerd worden. Daar gaat wel een jaartje overheen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet bij welke instatntie je het moet aankaarten maar volgens mij is er een wet die er voor zorgt dat je bij overstap naar een andere provider je telefoonnummer kan meenemen.

Je gaat (gedwongen) over van XS4ALL naar KPN en zou dus je nummer(s) moeten kunnen behouden.

Wat KPN hier doet is volgens mij dus verboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog: de SIM kaarten maakten gebruik van het KPN netwerk!! Hoe krom wil je het hebben…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
11 uren geleden, Mimisiku zei:

Probleem is dat 1 van die data-SIMs werk gerelateerd is. Als dat nummer verdwijnt wordt dat een klein drama. 

 

Vermoedelijk zit er iets meer achter dan je ons nu verteld want dit is gewoonweg onzin. COIN is verantwoordelijk voor de nummers en nummerporteringen in Nederland. Nummerbehoud (coin.nl)

Je kunt je nummer dus te allen tijde porteren. Je kunt zelfs porteren als je contract nog niet afgelopen is, al moet je het abonnement dan wel doorbetalen, want dat staat los van je nummer. KPN is net als iedere telecom aanbieder lid van COIN en zal deze regels volgen.

Je kunt dus gewoon je oude nummer nu porteren naar vodafone, geen probleem. Vooral niets tekenen bij KPN.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de KPN migratie ook direct na het nutteloze gesprek gecancelled. Inmiddels is dit ook bevestigd…. Nu gaan ze het over 2 maanden weer proberen….

8F71CBBD-C027-4C48-8ED6-B4E6E476E4CB.thumb.jpeg.3474dec8f6c38aa01c06c20f19fd498d.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hele oude simkaarten worden soms wel vervangen door nieuwere exemplaren om nieuwe netwerk technieken te ondersteunen, maar daarbij blijft het oude nummer behouden.

 

Of je moet in een nummer reeks zitten die ze aan het vrijmaken zijn voor een andere toepassing.

 

Maar dat je je oude nummers zo maar kwijt raakt heb ik nog nooit meegemaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SIM kaarten zijn ongeveer 5 jaar oud…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nogmaals onzin, je kunt gewoon vandaag abonnee worden van bijvoorbeeld vodafone, aangeven dat je jouw nummer wilt behouden en dan wordt die middels een porteringsverzoek binnen een paar uur omgezet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals onzin, je kunt gewoon vandaag abonnee worden van bijvoorbeeld vodafone, aangeven dat je jouw nummer wilt behouden en dan wordt die middels een porteringsverzoek binnen een paar uur omgezet,..

 

En dat willen/kunnen ze dus niet volgens hun helpdesk…. Let wel: het betreft data-SIM’s waarmee NIET gebeld kan worden!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als het kaarten zijn waar echt niet mee gebeld kan worden, dan vrees ik dat dit geldt:

 

Quote

Omdat een explosieve groei wordt verwacht in het aantal mobiele data-aansluitingen, heeft de overheid een nieuwe, 12-cijferige nummerreeks in gebruik genomen. Deze nummerreeks begint met 097 en is alleen bedoeld voor mobiele datacommunicatie. Sinds 1 juni 2014 moeten alle mobiele datatoepassingen gebruik gaan maken van een 097-nummer om zo de 06-nummerreeks te ontlasten.


maar hoe erg is het dan dat er een ander nummer op komt?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het een beetje vreemd. Ben zelf ook (nog) xs4all klant met een data simkaart. Voor zover mij bekend heeft deze geen bellen of sms abonnement - is immers een data kaart. Dus hoe heb je deze nu ooit in een whatsapp CUG gekregen?

Omdat er niet mee kan worden gebeld, is het gekoppelde nummer 06 of 097 volstrekt niet relevant. Dus nummerbehoud lijkt me niet van toepassing hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WhatsApp is data…. Dat gebruik ik al jaren zo… 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...