Ga naar inhoud


U/UTP (UTP) Cat 6 kabel


edbe

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Voor de lengte en de data rate van de camera is cat 5 ook voldoende.

 

Maar ik zou cat.6 nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-3-2022 om 09:02, Tonskidutch zei:

Ja het maakt zeker wat uit, hij is beter afgeschermd en hij is duurder!

proberen met Cat5 kan altijd maar bedenk wel er is alleen UV vaste kabel int zwArt

 

Op 5-3-2022 om 10:18, ceesv zei:

Voor de lengte en de data rate van de camera is cat 5 ook voldoende.

 

Maar ik zou cat.6 nemen.

 

Op 5-3-2022 om 13:19, Frans B zei:

Aangezien een camera geen gigabit is, kan je het beste een goede UV bestendige cat5 kabel nemen. Of beter nog, in een buis leggen.

 

thx mannen

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op dat je geen CCA kabel koopt.

 

En neem je stranded of solid?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je van plan om netjes wandcontactdozen te gebruiken of wil je alleen een kabel met aan iedere kant een stekkertje?

 

CCA is aluminium draad met een flinter dun laag koper er omheen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-3-2022 om 19:17, Psychosammie zei:

Ben je van plan om netjes wandcontactdozen te gebruiken of wil je alleen een kabel met aan iedere kant een stekkertje?

 

CCA is aluminium draad met een flinter dun laag koper er omheen.

er zit een utp stekker aan de camera en er komt een opbouwdoos om de kabels erin te werken 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit behoeft wat uitleg. Als je het helemaal volgens de regels der kunst wil uitvoeren dan gebruik je solid kabels vanaf je router naar de plek waar je internet wil hebben. Via een holle leiding in de muur of over het plafond of in de kruipruimte.

 

Aan je router kant gebruik je een patchpanel en aan de andere kant een wandcontactdoos.

 

Vervolgens verbind je het patchpanel met je router met een kant en klare stranded (flexibel) kabel. En hetzelfde doe je met je camera aan de wandcontactdoos.

 

Vind je dat te ingewikkeld dan koop je flexibele kabel en je knijpt er aan beide uiteinden een connector aan.

 

https://www.wifiweb.nl/netwerk-aanleggen/https://www.wifiweb.nl/netwerk-aanleggen/

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we het toch over camera's hebben.

 

Een opmerking: heb 4 Reolink camera's (zowel wifi als UTP) en een NVR.

De NVR is via UTP rechtstreeks met de router verbonden.

 

Heb 4 camera's via wifi ,die zijn ook allemaal te zien via de NVR, en de computer en natuurlijk via de mobiele telefoon met een eigen Reolink app.

 

Kan 1 van de camera's ook verbinden via de UTP kabel, als ik die verbind met de UTP (ene kant van de kabel in de camera en de andere kant in een patchpanel die op zijn beurt is verbonden met de router) krijg ik hem niet meer te zien op de monitor van NVR en ook niet meer op de computer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel is goed?

Kijk eens in je router of je daar de camera ziet. Camera krijgt misschien geen IP adres?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie, ben er al uit (voorlopig) , IP adres van wifi is anders dan het IP adres via UTP (volgens IP Scanner)

De Reolink app op de computer geeft wel de 4 camera's weer maar de NVR alleen de wifi aangesloten camera's.

Dus mist de NVR naar mijn mening het IP adres van die camera die via de kabel is aangesloten.

Ik ga dat is uitzoeken, maar in ieder geval bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is raar. Dat zou betekenen dat je 2 routers met dhcp in je netwerk hebt. Of heeft die NVR een eigen wifi?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo werkt een dhcp server niet. die geeft een IP adres aan ieder MAC adres, dus je kan wel 2 verschillende IP's krijgen.

Dat MAC adres wordt vervolgens in gedurende de release time gekoppelt aan een IP adres. Daarna weer vrijgegeven voor andere MAC's.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...