Ga naar inhoud


Ondertitels TT888 zijn te laat op NPO2


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, Mimisiku zei:

Als blijkt dat het in de timestamp van teletext zit is de NPO (redactie teletext) het enige goede aanspreekpunt…

 

Voor jou dezelfde vraag: waarom werkt het dan wel correct *) bij de andere aanbieders?

 

*) Ik had dit graag aan de hand van een voorbeeld willen aantonen maar dan moet ik even wachten tot er weer TT ondertitels beschikbaar zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb dit ook al gemeld bij de NPO, maar die verwaardigen zich zelfs niet om te antwoorden.

 

Streamen van NPO2 naar de PC en daar afspelen met VLC heeft hetzelfde probleem.  TT888 2 minuten te laat.

Opname maken en op de PC af spelen (VLC) .  TT888 is hier ook 2 minuten te laat.

 

Dit is dus afspelen met totaal andere tools.  En hetzelfde probleem.

 

Tussen haakjes:  Dit probleem bestaat al een maand, en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
20 uren geleden, D.Quijote zei:

Kijk nu net even op  ned 2, subs zijn zeker 2 min. later.

 

Heb ook klok van teletekst klok rechts boven, die staat op16.31 25, terwijl mijn huis klok net verspringt naar 16.34

Kijk, hier zit de fout.

Canaldigitaal en tvv leveren de ondertiteling op de juiste tijd af, en zien geen fout.

De teletext server loopt achter, en daardoor verschuift de ondertiteling.

Daarom wordt de klacht niet opgelost, cd doet niets fout!

 

Stuur eens een bericht naar de teletext redactie.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Stuur eens een bericht naar de teletext redactie.

 

Al diverse malen gebeurt.

Maar ze verwaardigen zich zelfs niet om te antwoorden.

 

Waarom werkt het dan wel correct bij de andere aanbieders?

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tegenwoordig neemt men alleen nog verantwoording voor het gedeelte wat tot het eigen proces behoort.

Er is niemand meer die de gehele keten overziet.

 

Je kan dinsdag proberen in Hilversum iemand te bellen die iets met teletext te maken heeft, of bij Canaldigitaal via sociale media je probleem aan te geven.

 

Geef dan aan dat de tijd bij teletext niet klopt en dat die overeen komt met de vertraagde ondertitels.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

Voor jou dezelfde vraag: waarom werkt het dan wel correct *) bij de andere aanbieders?

*) Ik had dit graag aan de hand van een voorbeeld willen aantonen maar dan moet ik even wachten tot er weer TT ondertitels beschikbaar zijn.

 

Bij deze dan een korte opname van NPO2 via Ziggo, met ingebrande teletekst ondertitels.

Zou Ziggo soms Hans Kazan hebben ingehuurd om die verkeerd ontvangen teletekst van de teletekstserver, weer te repareren?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, D.Quijote said:

Kijk nu net even op  ned 2, subs zijn zeker 2 min. later.

 

Heb ook klok van teletekst klok rechts boven, die staat op16.31 25, terwijl mijn huis klok net verspringt naar 16.34

Je zegt er niet bij hoe het signaal tot je komt, maar adhv je locatie vermoed ik via de satelliet.

 

Als ik het goed begrijp :
Op NPO 2 zijn P888 ondertitels via teletekst fors te laat.
Op de andere NPO zenders wel op tijd.

Hier zijn de titels via teletekst mooi op tijd, via DVB-C

Dan zit het euvel niet bij de bron maar verderop in de keten.

Wat ik dan vermoed, het beeldsignaal en de teletekst signaal wordt niet als een geheel verzonden maar wordt ergens middels een andere teletekst coder samengesteld, en die loopt verkeerd.

Dan moeten andere kijkers van dezelfde aanvoer precies hetzelfde ondervinden. ( dat is ook zo dus )
Als de andere NPO's wel goed zijn dan staat dit zeker los vd ontvanger, of, alhoewel, zijn er ontvangers met een instelbare vertraging ? en dan ook zo lang ?
Maar, nee, de teletekst klok loopt duidelijk verkeerd.

Het is inderdaad vaak zeer lastig om dit soort "speciale" problemen op de juiste plaats te laten landen, heb ik al diverse ervaringen mee.
Bv : wij keken lange tijd via digitenne (va de start tot de overgang naar T2 = zonder opname, dus direct opgezegd ).
Daar waren ook vaak de ondertitels weg ( en andere foutjes ), dat kon rustig een week duren, of langer, en als ik het dan meldde dan kwam het na korte tijd goed, dan kan het niet anders zijn dat anderen het niet melden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een technisch verhaal.

In het analoge tijdperk werd door de NOS de teletekst toegevoegd aan het videosignaal, in de verticale blanking.

Dus de diverse aanbieders konden daar niets aan verzieken.

Nu wordt het teletekst signaal net als alle andere elementary streams verpakt in digitale pakketjes en toegevoegd aan de multiplex.

Bij dat proces gaat kennelijk iets fout bij CD, waardoor de vertraging ontstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Old Satterhand said:

Bij deze dan een korte opname van NPO2 via Ziggo, met ingebrande teletekst ondertitels.

Mooi, maar (mag ik vragen) hoe doe je dat, die ondertitels in het beeld "bakken" ?

 

( sorry voor deze zijsprong buiten de eigenlijke vraag, maar helaas kan dat niet in een zijtak, zoals dat bij usenet wel kan :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Thread_(nieuwsgroep_en_e-mail)
https://en.wikipedia.org/wiki/Conversation_threading
)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan op verschillende manieren.

Eén mogelijkheid:

 

1. Neem het programma op.

2. Knip desnoods het programma bij (voor en achter, evt. reclame eruit knippen)

3. Extraheer the teletekst ondertitels (TT888)  met CCExtractor.

https://github.com/CCExtractor/ccextractor/releases

 

4. Hercodeer de opname. en voeg tijdens hercoderen de ondedrtitels toe.

Dit kan met Handbrake.

https://handbrake.fr/

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kees321 zei:

maar (mag ik vragen) hoe doe je dat, die ondertitels in het beeld "bakken" ?

1 uur terug, kees321 zei:

Met een extra apparaat met een HDMI-in  zou het ook kunnen (?)

 

Inderdaad, ik heb de HDMI uitgang opgenomen met een game capture box, dus wat je ziet is zoals het er bij mij op het scherm uitziet.

Dat wordt ook duidelijk aan het eind van het filmpje.

Het HDMI signaal van de VU+ Ultimo 4K bevat geen HDCP beveiliging.

aangepast door Old Satterhand
toevoeging (cursief)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 15-4-2022 om 13:35, ceesv zei:

Je kan dinsdag proberen in Hilversum iemand te bellen die iets met teletext te maken heeft, of bij Canaldigitaal via sociale media je probleem aan te geven.

Hier ligt de oplossing.

Heb je nog actie ondernomen?

 

Geef wel aan dat de teletext server tijd 2 minuten te laat is en dat dit overeen komt met de ondertitel vertraging!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...