Ga naar inhoud


Ondertitels TT888 zijn te laat op NPO2


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Het kan inderdaad zeer lastig zijn om een probleem duidelijk te krijgen bij de juiste persoon, daar heb ik ook een mooi voorbeeld van.

En er zijn zoveel systemen aan elkaar geknoopt waardoor het (te) makkelijk is om naar elkaar te wijzen.

 

Ik had een tijdje terug nav deze vraag even gekeken of ik het hier ook kon bemerken maar ik zie het niet zo (erg).

Via DVB-C ( middels glasvezel ) van een kleine nederlandse verdeler, kabelclub.

 

Wij hebben hier (soms) te veel keus uit ondertitels, soms is het even zoeken naar welke manier de beste is.

Gelukkig onthoudt de ontvanger wel de laatste instelling, de ondertitels staan hier altijd aan, gewoon als extra, en dan nog een koptelefoon er bij, en . .  (ik kan er nog meer over zeggen maar laat maar even )

 

Zie de schermafdruk van mijn Vu+ (ultimo "oud"/ niet-4k)

 

Heb je ook zoiets in je ontvanger misschien ?

 

2022-04-14_NPO2-ondertitels.jpg.cf6a4bfb7fc27cf890a5b2900825ea90.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neen.

Via satelliet zijn er alleen de teletext 888 ondertitels.  Ook meerdere pagina zoals hier boven.

Maar geen DVB ondertitels.

 

1_0_19_17C0_C82_3_EB0000_0_0_0_20220414132506.jpg

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kees321 zei:

Ik had een tijdje terug nav deze vraag even gekeken of ik het hier ook kon bemerken maar ik zie het niet zo (erg).

Via DVB-C ( middels glasvezel ) van een kleine nederlandse verdeler, kabelclub.

 

Kun jij op TT888 bemerken dat de ondertitels niet goed staan?

Op de satelliet is de desynchronisatie minuten.

Dus een een paar een seconden is niet het probleem. 

 

Als ze wel goed zijn, is dit een bewijs dat CDS naast de pot aan het pissen is, en het probleem echt bij hun ligt.

 

Is ook iemand die sat ontvangst heeft op een CDS/TVV ontvanger?  En die even wil kijken of de ondertitels TT888 op NPO2 hier ook gedesynchroniseerd zijn.  En zoals gezegd het gaat over minuten - niet over enkele sekonden.

 

Dank bij voorbaat.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al bedacht, opnamen maken via verschillende aanbieders en dan vergelijken en aanbieden als bewijs cq overtuigingsmateriaal.

Je hebt het probleem alleen op NPO2 ? Altijd of ?

Dan kan ik of iemand anders dat zelfde programma opnemen en dan, of wacht, die titels worden door de ontvanger en in gevoegd, maar dan maakt ook niet uit, of  .  .

Dat maakt het wel lastiger.

 

Er zijn wel programma's die op NPO2 en een andere zender  worden uitgezonden, herhaling, kun je daar iets mee ?

 

36 minutes ago, Kabeltje87 said:

Kun jij op TT888 bemerken dat de ondertitels niet goed staan?

Op de satelliet is de desynchronisatie minuten.

Dat is goede informatie, nee, zo erg is het zeker niet hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, D.Quijote zei:

Kijk nu net even op  ned 2, subs zijn zeker 2 min. later.

 

Heb ook klok van teletekst klok rechts boven, die staat op16.31 25, terwijl mijn huis klok net verspringt naar 16.34

 

Inderdaad.

De TT klok staat 2 minuten achter.

 

En kijk eens naar de klok in het bijgevoegde snapshot:

 

 

vlcsnap-2022-04-14-16h42m51s454.jpg

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word hier depressief van.

Dit schijnt niemand te interesseren.

 

TVV niet:  Want het ligt aan mijn eigen apparatuur.  Ze willen zelfs niet eens iets nakijken bij hun, zo overtuigd zijn ze dat de schuld bij mij ligt

NPO niet, want die verwaardigen zich zelfs niet om te antwoorden.

 

Ook niemand wil blijkbaar dit ook eens controleren op hun eigen apparatuur.

Dit zou een steun in de rug kunnen zijn.  Maar nee.....

 

Ik ben hardhorig, en heb deze ondertiteling nodig om een programma te kunnen volgen.

Begrijp dat nu eens.

 

Grtaag wat support AUB.  Bombardeer TVV of CDS met klachten hierover AUB.

Ook de NPO

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,

Maar dan begint TVV dat ik geen gebruik maak van hun apparatuur.

En dan de ombudsman dat ze hier een punt hebben, en doen niets meer.

En bijven we een week discuteren dat dit het probleem niet is.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 uren geleden, D.Quijote zei:

Kijk nu net even op  ned 2, subs zijn zeker 2 min. later.

 

Heb ook klok van teletekst klok rechts boven, die staat op16.31 25, terwijl mijn huis klok net verspringt naar 16.34

Kijk, hier zit de fout.

Canaldigitaal en tvv leveren de ondertiteling op de juiste tijd af, en zien geen fout.

De teletext server loopt achter, en daardoor verschuift de ondertiteling.

Daarom wordt de klacht niet opgelost, cd doet niets fout!

 

Stuur eens een bericht naar de teletext redactie.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ceesv zei:

Canaldigitaal en tvv leveren de ondertiteling op de juiste tijd af, en zien geen fout.

De teletext server loopt achter, en daardoor verschuift de ondertiteling.

Daarom wordt de klacht niet opgelost, cd doet niets fout!

`

Ik mis in jouw betoog een verklaring waarom het op de kabel wel correct werkt?

Ik zeg: 100% de fout van CDN/TVVL. Alleen zij kunnen dit oplossen.

 

En het is natuurlijk logisch dat deze club alleen klachten accepteert van gebruikers van hun eigen apparatuur.

Dus wie heeft er een Canal Digitaal ontvanger en helpt @Kabeltje87 uit de brand?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, die dingen heb ik niet meer… Als blijkt dat het in de timestamp van teletext zit is de NPO (redactie teletext) het enige goede aanspreekpunt…

Ik begrijp best dat @Kabeltje87 een persoonlijk probleem heeft en dat voor hem de begeleidende tekst noodzakelijk is. Echter hij kan ons natuurlijk niet dwingen om speciaal voor hem CDS te gaan bombarderen. Hij kan dat zelf kenbaar maken bij de NPO… Teletext is inmiddels van voorbijgane aard t.g.v. HbbTV die in NL al afgeschaft is!! Hoe gek kun je het hebben?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Old Satterhand zei:

En het is natuurlijk logisch dat deze club alleen klachten accepteert van gebruikers van hun eigen apparatuur.

Nu wil ik wel even met de het hand op mijn hart verklaren dat ik bij de bezoeken aan mijn moeder (toen ze nog leefde) gedurende zo een weekend met een TV avond op officiële kabel apparatuur van de kabelaar Ziggo die ellende inzake ondertitels ook gezien en vaker ook hier gemeld heb.

 

Je kan wel doen alsof maar het is echt een flut combinatie. Een TV abonnement en te late ondertitels of onjuiste EPG. (ook op kabel)

Ik kan Kabeltje97 niet anders helpen.

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...