Ga naar inhoud


Ondertitels TT888 zijn te laat op NPO2


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

  • Moderator
42 minuten geleden, Old Satterhand zei:

 

Ik lees deze analyse van jouw nu al voor de 4e keer. Maar je geeft geen antwoord op de vraag waarom het bij de andere aanbieders wel goed is.

Dat kan alleen als er voor elke aanbieder 3 teletekst servers beschikbaar zijn. Voor NPO1, 2 en 3.

Je weet net zo goed als ik dat dat erg onlogisch is.

Ik constateerde dat de teletext tijd van nederland 1 gelijk liep met de werkelijke tijd, en dat er over Nederland 1 geen klachten waren.

De tt tijd van Nederland 2 liep echter op hetzelfde moment ongeveer 2 minuten achter.

 

Dat zijn de feiten, en die passen in de conclusie, dat de oorzaak in de onjuiste tijd van de teletext server gezocht moest worden.

 

Kabeltje 87 geeft aan dat vandaag de tijd gelijk loopt en de ondertiteling weer synchroon met het programma loopt.

Een andere verklaring zou zijn dat het teletext signaal van Nederland 2 ongeveer 120 seconden vertraagd zou worden.

Maar waarom dan alleen Nederland  2 en niet ook 1 en 3?

 

Mocht iemand een betere verklaring hebben, ruil ik mijn analyse onmiddelijk in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
50 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Kom ik toch op jouw houding t.o.v. canal digitaal. Werk je er soms zelf?

Wanneer dat zo zou zijn, was het tt probleem of nooit ontstaan, of allang opgelost zijn.

Ik heb in de vorige eeuw mijn brood verdiend in de (analoge) broadcast techniek, uit die tijd is nog wat kennis bewaard gebleven over de materie.

 

Ondertussen ben ik al jaren werkzaam in  een andere Branche,  en heb geen contacten meer in de av wereld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ceesv zei:

...De tt tijd van Nederland 2 liep echter op hetzelfde moment ongeveer 2 minuten achter.

 

Dat zijn de feiten, en die passen in de conclusie, dat de oorzaak in de onjuiste tijd van de teletext server gezocht moest worden....

 

En wéér geen commentaar op het feit dat de teletekst ondertiteling (en dus de teletekst tijd) bij de andere aanbieders wel correct was op NPO 2.

Je maakt het wel bont man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/15/2022 at 3:39 PM, kees321 said:

Je zegt er niet bij hoe het signaal tot je komt, maar adhv je locatie vermoed ik via de satelliet.

 

Als ik het goed begrijp :
Op NPO 2 zijn P888 ondertitels via teletekst fors te laat.
Op de andere NPO zenders wel op tijd.

Hier zijn de titels via teletekst mooi op tijd, via DVB-C

Dan zit het euvel niet bij de bron maar verderop in de keten.

Wat ik dan vermoed, het beeldsignaal en de teletekst signaal wordt niet als een geheel verzonden maar wordt ergens middels een andere teletekst coder samengesteld, en die loopt verkeerd.

Dan moeten andere kijkers van dezelfde aanvoer precies hetzelfde ondervinden. ( dat is ook zo dus )
Als de andere NPO's wel goed zijn dan staat dit zeker los vd ontvanger, of, alhoewel, zijn er ontvangers met een instelbare vertraging ? en dan ook zo lang ?
Maar, nee, de teletekst klok loopt duidelijk verkeerd.

Het is inderdaad vaak zeer lastig om dit soort "speciale" problemen op de juiste plaats te laten landen, heb ik al diverse ervaringen mee.
Bv : wij keken lange tijd via digitenne (va de start tot de overgang naar T2 = zonder opname, dus direct opgezegd ).
Daar waren ook vaak de ondertitels weg ( en andere foutjes ), dat kon rustig een week duren, of langer, en als ik het dan meldde dan kwam het na korte tijd goed, dan kan het niet anders zijn dat anderen het niet melden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Old Satterhand zei:

 

En wéér geen commentaar op het feit dat de teletekst ondertiteling (en dus de teletekst tijd) bij de andere aanbieders wel correct was op NPO 2.

Je maakt het wel bont man.

Het was mij niet duidelijk wat je met andere aanbieders bedoelde, ik veronderstelde RTL SBS Nederland 1.

Jij bedoelde Ziggo, KPN etc, mijn misverstand.

Blijft de vraag waar het teletext signaal in de keten 2 minuten vertraagd werd, ik ken 1 forumlid die daar antwoord op zou kunnen geven, maar of hij dit leest is de vraag, ik heb hem hier al een tijdje niet meer gezien.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik heb dit gemeld bij TV-Vlaanderen.  (mijn provider)

Gelieve het ook te melden bij Canal Digitaal AUB.  (Als ik dat doe krijg ik reactie dat ik een abbo bij TV-Vlaanderen heb en dus bij de VRT moet zijn als de ondertiteling niet correct is)

 

Dit was toen hu reactie:


 

Quote

 

De reden dat wij vragen of u gebruik maakt van een abonnement bij TV-Vlaanderen is dat de ondertiteling ook verzorgt wordt door pagina 888 van de BRT terwijl wij in Nederland gebruik maken van teletekst van de NOS.

Ik verzoek u vriendelijk om hierover contact op te nemen met TV-Vlaanderen, hopelijk kunnen zij u verder helpen.

Vriendelijke groeten,

Wies
Webcareteam Canal Digitaal

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het antwoord van CD:
 
Goedemorgen, wij zijn hiermee bezig. We hopen het zo spoedig mogelijk op te lossen. Ik wens je een fijne dag verder. small-smile.png

 

--
 
?1654589353808fadime van Canal Digitaal.
 
Er zijn 2 deelnemers 
 
On Wed, 08 Jun 2022 20:51:51 GMT 
 
Bedankt , het was een tijdje in orde maar sinds enkele dagen is het weer
helemaal mis op npo2 , exact hetzelfde probleem als hiervoor beschreven , 2 minuten vertraging bij teletext en ondertitels.
mvg 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...