Ga naar inhoud


Problemen met sattelietontvangst op de vu+ zero 4k


Flinstonesat

Aanbevolen berichten

heb een screenshot gemaakt van tunerconfiguratie met een camera, foto van tv, ook foto van de ontvangstkwaliteit van astra 19° is in normale omstandigheden ook zo voor de drie anderen

Heb ook dat gedaan openpli 801 opnieuw geinstalleerd, als het dat is dat je bedoeld met firmware. Allemaal geprobeert.....

 

nog effe resumeren heb vier satellieten drie werken prima en als ik astra1 aanzet gaan plots de anderen niet meer, zou zeggen een korsluiting in de disecq maar is niet zo want bij een andere ontvanger geen probleem

bedankt aan iederen heb alles gelezen

DSC00013.JPG

DSC00014.JPG

DSC00015.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Mimi

ja zou kunnen de tunerafstelling in de ontvanger mss wel stuk, dat is dan al wel geen softwareprobleem maar hardware probleem, dat was ook mijn visie. Maar zekerst is dat niet....Ben er bijna zekerst van dat je geen nieuw toestel gratis gaat krijgen omdat het al buiten de garantieperiode valt. Valt dan ook nog te bezien wat je onder stuk ziet. het toestel werkt nog wel goed maar moet op een andere manier bediend worden. Ja kan me natuurlijk altijd wel informeren bij de verkoper....

Dag Mimi

ja zou kunnen de tunerafstelling in de ontvanger mss wel stuk, dat is dan al wel geen softwareprobleem maar hardware probleem, dat was ook mijn visie. Maar zekerst is dat niet....Ben er bijna zekerst van dat je geen nieuw toestel gratis gaat krijgen omdat het al buiten de garantieperiode valt. Valt dan ook nog te bezien wat je onder stuk ziet. het toestel werkt nog wel goed maar moet op een andere manier bediend worden. Ja kan me natuurlijk altijd wel informeren bij de verkoper....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn niet veel ZERO4K 's die stuk gaan of de ingebouwde tuner vernam ik van SATco medewerker.

Ofschoon er altijd een paar zijn sinds de introductie van de ZERO4K.

Tuners gaan soms stuk als de coax kabel aansluiting aan of afkoppeld / schroeft terwijl spanning op de receiver staat.

@Flinstonesat,

was de OpenPli al eens geupdate?

probeer voor je hem weggooit eens de VTI 15 link

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of zet er eens de originele Vu+ fabriek software op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[off topic]In het kader van ‘maak het jezelf nog gemakkelijker’ kan je een screenshot van ieder actief scherm maken via https://ipadresvanjebox/grab en die afbeelding knippen en opslaan. Is altijd handig om te weten.[/off topic]

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch,

 

Bedankt voor het opzoeken  van mijn probleem en uw contacten te raadplegen.

Neen let er wel degelijk op om de ontvanger uit te zetten volledig uit alvoren ik kabels los maak. Weet het wel te veel schrik voor kortsluitingen en met de digitale wereld van nu weet je nooit meer...daarbij alles lijkt nog te werken kan nog altijd zenders ontvangen zoals vroeger maar de handeling is anders. Aan en uit zetten brengt me uiteindelijk toc op de juist sat

Kheb vandaag al geleerd  hoe het werkt met screenshots op de pc te nemen van de ontvanger is leuk...

Ja  openpli regelmatig upgedate

Ola ik smijt zomaar niks weg zou zonde zijn vermits ik er nog steeds zenders mee kan ontvangen

ok ben aan het proberen te registreren op vuplus.org lijkt me een interessante site

Blijkbaar is vti ook een besturingsysteem zoals open pli wist ik niet

 

John,

 

Bedank voor de tip zal er zekers eens werk van maken en kijken hoe het marcheert. Ook vu + liefhebber ? of algemeen gesproken interesse in sat ontvangst ? Als ik het goed lees heb je er blikbaar meer dan 1 :) 

 

Dag ceesn, moderator dacht ik aangename kennismaking 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welkom op dit forum!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die vraag is een beetje off-topic.

 

Op mijn T-90 heb ik 12 satelliet posities ingericht, maar je kan er meer lnb's in monteren, hij heeft een bereik van 40 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Old Satterhand zei:

De standaard instelling voor "Send DiSEqC only on satellite change" is <off> dus schakelaar op rood.

Dat zou ik zeker eens proberen of dat uit maakt.

Zo niet dan is de box kennelijk stuk gegaan.

 

Kennelijk was deze post zinloos, want er is niet op gereageerd, hoewel dit de enige setting is die relevant is voor het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit soort situaties waar een gebruiker zelf wijzigingen aangebracht lijkt te hebben gedaan (zie de tip van Old Shatterhand) adviseer ik altijd om een box vers te flashen zodat alle instellingen default zijn. Gebruik tijdens de setup autoDISEqC zodat de volgorde van de satellieten conform de hardware (DISEqC switch) wordt herkend en wijzig verder niets. Als dát nog steeds niet goed werkt en iedere andere ontvanger wél, dan mag je haast wel aannemen dat er een hardware-issue in de Zero 4K speelt. Helemaal uitsluiten dat de DISEqC switch kuren heeft mag je echter ook niet. Deze is aanmerkelijk goedkoper om te vervangen als de box. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-3-2022 om 14:21, Flinstonesat zei:

.......

Kheb als test een andere ontvanger aangesloten op de schotelantenne en alles werkt prima. Rara wie weet wat het is. Dank bij voorbaat

 

Kan zijn dat de voeding aan zijn eind is. Net genoeg om de box op te starten, maar onvoldoende vermogen om de switch te schakelen.

Probeer eens een andere 12V, 2A voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...