Ga naar inhoud


Problemen met sattelietontvangst op de vu+ zero 4k


Flinstonesat

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ben in bezit van een satontvanger VU+ ZERO4K

Kzit met een misterie waar ik nog kop noch staart aan krijg.....

Ik heb een vu+zero4k dat werkt met het besturingsysteem open pli versie 8 dat perfect werkt op de ontvanger. de versie van 13/03/2022

 

Ik heb 4 lnb op de schotel voor ontvangst van Astra1, Astra2, Astra 3 en hotbird. de diseq is als volgt geconfigureerd

Poort A: 28° E voor Uk, Poort B 23° voor nederland, Poort C :19°E voor Duitsland  en Poort D :   voor Italie

De tunerconfiguratie met de satontvanger lijkt me in orde.

Tis al jaren dat het goed gaat toen ik plots geen beeld meer had voor Astra 1. Ik heb een neiuwe lnb gekocht en werkte toen terug prima.

Doch blijkt nu dat als ik  naar Astra 1 kijk al de andere (3) niet meer werken ontvangst 0 %. Doe ik een reboot op bv hotbird, of astra 2, of astra 3  dat werkt Astra 1 niet.  vreemd.  Omgekeerd als  ik een reboot doe op  Astra1 dan gaan de 3 andere satelieten nietmeer. Op het eerste gezicht zou ik denken dat er een technisch mankement is met de ontvanger maar kan ook mis zijn weet het niet.?  K'heb ook al een paar keren een fabrieksinstelling gedaan maar lost niks op .............

Kheb als test een andere ontvanger aangesloten op de schotelantenne en alles werkt prima. Rara wie weet wat het is. Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je problemen ervaart met het omschakelen naar andere satelliet posities dan is er natuurlijk iets mis met de diseqc sturing.

Als jouw instellingen niet afwijken van de mijne (behalve de volgorde van de sats natuurlijk) dan kun je nog proberen de kabel op de 2e tuner B aan te sluiten en de instellingen voor de B tuner te configureren.

De A tuner dient dan uiteraard te worden uitgeschakeld (status: niet geconfigureerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+Zero4K heeft maar 1 DVB-S2X MIS tuner (geen FBC). Die fout heb je al eerder gemaakt..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een fout, verhip. @Mimisiku Ai

 

Een screenshot maak je door je Vu+ webinterface op te roepen / dus in de webbrowser op pC het IP adres van de Vu+ intikken.

En aan de ZERO4K de instellingen tuner configuratie op te roepen.

Dan kun je in het webinterface de knop screenshot / schermafbeelding drukken en krijgt een stilstaand beeld dat sla je middels "de rechtermuisknop" op je pC op

en kan het dus simpel als bestand toevoegen aan je berichten

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was op het Duitse forum iemand met exact gelijk probleem. Box is toen retour dealer gegaan en vervangen…. Als het op een andere box met exact gelijke instelling wél werkt is de box gewoon stuk…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...