Ga naar inhoud


Lekkende kraan


Mojo

Aanbevolen berichten

Tja, dat schroefje. De crux bij mijn kraan (Grohe) was dat het schroefje een vaste positie heeft en dus pas zichtbaar en bereikbaar (inderdaad met een inbussleutel) is als je de hendel in een specifieke positie zet. Dan hoef je de sleutel er ook niet scheef in te zetten.

De keramische unit kan je er makkelijk uithalen. Doe niet als ik: schoonmaken, ontkalken en invetten (blijft lekken) maar koop een nieuwe unit. Bij mij stond op de unit ook een onderdelen nummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uren geleden, kees321 zei:

Die knop er af is nog maar de eerste stap, en toen . . .?

Ik heb zelf geen ervaring met deze kranen maar met een beetje inzicht kom je er wel. Als de knop er eenmaal af is dan zie je vanzelf wel wat de volgende stap is.

aangepast door Satterdam
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, boudeman zei:

Tja, dat schroefje. De crux bij mijn kraan (Grohe) was dat het schroefje een vaste positie heeft en dus pas zichtbaar en bereikbaar (inderdaad met een inbussleutel) is als je de hendel in een specifieke positie zet. Dan hoef je de sleutel er ook niet scheef in te zetten.

De keramische unit kan je er makkelijk uithalen. Doe niet als ik: schoonmaken, ontkalken en invetten (blijft lekken) maar koop een nieuwe unit. Bij mij stond op de unit ook een onderdelen nummer.

Een loodgieter heeft mij verteld dat je de keramische unit altijd moet vervangen bij lekkage. vroeger kon je gewoon een leertje vervangen. De kranen van tegenwoordig bevatten vaak een keramische unit en die moet je vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij "leertjes" (rubberen kraanschijven) had je het probleem dat

deze na jaren ingedrukt te worden deze niet meer afsloten.

Een nieuw (dik) rubbere kraanschijf was dan de oplossing.

 

Bij keramische binnenwerken is kalk de boosdoener die

zorgt voor speling tussen de keramische delen. Meestal

is dat alleen oplosbaar om het binnenwerk te vervangen.

 

Ontkalken kan helpen maar mijn advies, vervangen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lekkage zit niet in de keramisch unit maar lijkt op het schroefdraad te lekken. Ik heb er verder niet naar gekeken maar de buurman zelf..

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...