Ga naar inhoud


24Kitchen kwijt


general
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik had wat isseue met mijn VuDuo2 en afgelopen week was ik het zat en heb er een volledig nieuw image op gezet, zonder oude gegevens terug te zetten. Alles dus opnieuw ingesteld.

Tuners A en B zijn Sat Tuners (4 LNBs)

Tuners C en D zijn cable tuners (Ziggo)

Oscam geinstalleerd.

Met de zenderlijsten van Hans kan ik nu weer kijken. Alle ziggo zenders zijn present, behalve 24Kitchen / 24Kitchen HD.

Die staan wel in de lijst, maar geven geen beeld. In het oude image gaven ze wel beeld.

 

De gegevens:

Name:  24Kitchen      24Kitchen HD

freq:                 274                 322

symbolrate:  6900               6900

SID:              20001             19701     

TSID:              2049               2076

Type:                     1                   25

 

Enig idee waar dat aan kan liggen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier ook beeld… Maar 322 Mhz is wel een stuk zwakker als de anderen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap er geen bal van. 24kitchen en bbcFirst blijven zwart, sd en hd.

de instellingen kloppen gewoon, ook de netwerkId.

als ik een kabelscan doe dan vindt hij de zenders wel, maar die zijn gewoon zwart. snr is 92-98%

Ik heb een ziggo basis abo, maar daar zitten die zenders toch gewoon bij?

aangepast door general
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, youriy said:

Je kunt eens binnen mijnziggo proberen "zenderaanbod opnieuw ophalen".

waar zit dat dan?

Er is wel zo'n storingsoplossing 'zwart beeld' waar je begeleid wordt om je de zenders opnieuw te scannen (Kabel Scan: Freq: 474.000, Symb rate: 6875, Modulatie: 64-QAM, Metwerk id: 05555 ) en die vindt alle zenders, ook 24Kitchen en BBCFirst. Alleen die 2 laatsten geven geen beeld en geen geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft een beetje gokken zo...

 

Eerst kijken naar de SNR/BER op betreffende zenders, dan weet je of het een signaal probleem is. Heb je wel beeld op History HD of Nat Geo Wild HD ??

 

En laat dan is de log van de softcam zien. 

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijnziggo "Zenderaanbod ophalen" heb ik uiteindelijk gevonden, maar ook na (veel meer dan) 15 minuten (en een restart) geen resultaat.

 

National Geographic Channel HD-> beeld, SNR:94-96% AGC:94% BER:-372

National Geo WILDl HD-> geen beeld, SNR:96-100% AGC:93% BER:-362

History HD -> geen beeld, SNR:100% AGC:93% BER:-362

24kitchen HD -> geen beeld, SNR:96-100% AGC:93% BER:-362

BBC First -> geen beeld, SNR:100% AGC:97% BER:-403

BBC First HD -> geen beeld, SNR:96% AGC:94% BER:-372

 

ik heb alleen de standaard oscam plugin geinstalleerd (git10603+ef7f844.r0.3), geen andere cams.

wel de oscamstatus plugin.

Logging was niet geactiveerd in de standaard config. aangezet, voor logfile zie attachment.

 

in de onderste gleuf zit de oranje ziggo smartcard (irdato, contactjes naar beneden, achteraan)

Als ik de card er uit haal en terugstop is dat te zien in de oscamstatus logging weergave.

De andere smalle gleuf is leeg.

Bovenaan nog een brede gleuf (voor een CI+ module), die is ook leeg.

Connected cardreaders zegt: uppercard CARDOK  (zijn de aanduidingen omgedraaid bij de VuDuo2 ?)

 

 

/etc/tuxbox/config/oscam/oscam.conf

[global]
disablelog                = 0
disableuserfile                = 1
logfile                                 = /var/volatile/log/oscam.log
usrfileflag                = 0

maxlogsize                = 10
preferlocalcards            = 1
saveinithistory             = 1
lb_mode                    = 0
unlock_parental                = 1
disablecrccws_only_for            = 098C:000000;09C4:000000;098D:000000


[cs378x]
port                          = 12005

[webif]
httpport                = 8081
httpallowed                = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1

[dvbapi]
enabled                    = 1
pmt_mode                = 6
au                    = 1
user                    = dvbapiau
boxtype                    = dreambox

oscam.log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

BER zou 0 moeten zijn… Dus wellicht wat storing op de lijn?

Je hebt klaarblijkelijk een 0606 kaart. De zenders zitten in het standaard pakket….

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja is duidelijk, je hebt BER dus het signaal is niet goed. Te weinig signaal waarschijnlijk. Coax installatie nakijken. 

 

Ik kan er niet uit opmaken dat het een caid 0606 kaart is trouwens.  Hij probeert alle caid's wat ik al raar gedrag vindt want oscam weet toch zelf welke kaart er beschikbaar is. In CCcam werkt het zo niet, die kijkt wat heb ik lokaal, wat heb ik evt. in netwerk en pas als het matched wordt er een aanvraag verstuurd. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag een hele tijd met ziggo aan de telefoon gehangen, maar geen resultaat. volgens hun line check was het binnenkomende signaal helemaal ok en als het aan het signaal zou liggen, want dan zou je toch nog af en toe blokkerig beeld moeten zien ipv zwart. En aangezien de andere kanalen perfect beeld laten zien (ook hier geeft VuDuo2 hoge BER en lage SNR aan) zou het niet aan het signaal moeten liggen. dat lijkt me plausibel.

 

Waarom deze waarden zo laag worden aangegeven met toch goed beeld moet dan aan de box liggen?

De huidige coaxkabel (uit 2018, 1.5m) is van ziggo (aangegoten stekkers blauw/groen) en die gaat van de muurbox via de splitter naar de vuduo2.

Ik heb deze kabel vevangen door eentje die ik nog had liggen, maar dat gaf geen verandering, niet slechter niet beter.

 

Ziggo vermoed iets met de kaart. ze hebben op 3 manieren geprobeerd de kaart te reactiveren, geen resultaat.

Ze sturen een nieuwe kaart, splitter en coaxkabel. ik ben benieuwd

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Helaas geen succces. Ik heb van ziggo nog een andere CI+ module met kaart, nieuw kabels en splitter gekregen, heb al tig keer allerlei scans gedaan, allerlei settings files geladen. via mijnziggo 'zenderaanbod opnieuw ophalen' maar het blijft puin.

Al zeker 10 keer naar ziggo gebeld maar ze blijven volhouden dat het signaal goed is en dat het aan mijn apparaat moet liggen.

Sommige zenders doen het, somige niet.

Je zou toc h zeggen dat als ik een kabelscan doe dat die zenders het dan ook moeten doen. Maar nee dus.

 

Ik geef het maar op en ga maar tv kijken via die verschrikkelijke mediabox. De vuduo kan de zolder op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

23.5°E action_collapse.gif1Astra 3B 12187.50 H 225 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3 M7 Group, 59.2 Mb/s  3 3225 KingOfSat charts update form
  zap.gif 24 Kitchen   Cooking Canal Digitaal Mediaguard 3
Nagravision 3
Viaccess 5.0
21055 525 125 ned  2755  525    2021-01-01 +

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voor de satelliet… De TS kijkt via kabel (Ziggo)

1 uur terug, general zei:

Helaas geen succces. Ik heb van ziggo nog een andere CI+ module met kaart, nieuw kabels en splitter gekregen, heb al tig keer allerlei scans gedaan, allerlei settings files geladen. via mijnziggo 'zenderaanbod opnieuw ophalen' maar het blijft puin.

Al zeker 10 keer naar ziggo gebeld maar ze blijven volhouden dat het signaal goed is en dat het aan mijn apparaat moet liggen.

Sommige zenders doen het, somige niet.

Je zou toc h zeggen dat als ik een kabelscan doe dat die zenders het dan ook moeten doen. Maar nee dus.

 

Ik geef het maar op en ga maar tv kijken via die verschrikkelijke mediabox. De vuduo kan de zolder op...

In je log staat ‘rejected’. Het heeft dus iets met de softcam te doen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...