Ga naar inhoud


Drukte op Schiphol ivm. voorjaarsvakantie


gerrit B

Aanbevolen berichten

Vandaag de gehele dag al in het nieuws "topdrukte op Schiphol"

Naast dat we over 1-2 weken weer een piek in de corona besmettingen zullen zien is men blijkbaar ook meteen alle klimaat doelen vergeten.

Dat wordt ipv. een mooie strak blauwe lucht weer een lucht vol met witte strepen om het broeikaseffect nog wat extra op te krikken.

 

In een artikel wat ik gelezen had wordt gesteld dat op 10km hoogte de atmosfeer bijna 200 keer dunner is dan hier op aardniveau.

Met meer dan een miljard ton aan uitstoot door alleen het vliegverkeer in de bovenste lagen van de troposfeer en de onderste lagen van de stratosfeer is dit een ernstige en veel schadelijkere uitstoot dan dezelfde hoeveelheid uitstoot aan de grond.

In de troposfeer en stratosfeer worden de luchtlagen nauwelijks vermengd en blijft de uitstoot veel langer schadelijk.

Er wordt gesteld dat de uitstoot op 10 km hoogte 4-8 keer zo vervuilend is dan dezelfde uitstoot op aardniveau.

Maar blijkbaar maakt dat de overheid en ook de consument niets uit zolang er maar geld verdient wordt en we op vakantie kunnen.

Dan draaien we liever wat boeren de nek om of verjagen ze wel naar het buitenland en jagen we iedereen op kosten door het sluiten van "vervuilende" energiecentrales zolang men maar zonder na te hoeven denken op het vliegtuig kan stappen.

Als je dan kijkt dat 15% van de CO2 uitstoot veroorzaakt wordt door vliegtuigen en dat dit ook nog eens 4-8 keer erger is dan dezelfde uitstoot aan de grond.

Als dat allemaal klopt dan zou met flink ingrijpen in de vliegmarkt toch het hele klimaatprobleem meteen opgelost zijn?

Breng die uitstoot terug naar 5% (alleen vrachtvluchten en noodzakelijke vluchten) en je bespaart 40-80% schadelijke uitstoot hoog in de lucht.

Dat is dan toch voor iedereen een win/win situatie?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zou dat onhaalbaar zijn?

 

Boekt u een vliegvakantie?

Sorry dat gaat niet voor een vakantie kunt u ivm. klimaatproblemen geen vliegtuig gebruiken punt.

De trein is het alternatief, duurt wat langer maar is wel een stuk beter voor het milieu.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gerrit B zei:

De trein is het alternatief

Nu nog een tunnel of een brug naar de USA 😉

 

Serieus: De mens is de ergste natuurvernieler ooit !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil niet weten hoe slecht die Oceaan Cruisers als AIDA en consorten scoren met hun zware stookolie ( bitumen ) op hoge zee.

Wat wil je ?

Vliegen voor 45€ naar Marbella of autorijden voor 240€

.

Wat daar dan te vinden is en hetgeen zoveel milieu schade met zich brengt kun je gewoon weg niet verantwoorden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O het was zo leuk daar

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Vliegen voor 45€ naar Marbella of autorijden voor 240€

Wat daar dan te vinden is en hetgeen zoveel milieu schade met zich brengt kun je gewoon weg niet verantwoorden.

 

Op de fiets naar Giethoorn € 0,00 plus wat boterhammen en een fles water

Wel een beetje doortrappen, maar milieuschade opgelost.

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, gerrit B zei:

probleem met vervuiling opgelost

Nou , als die hun behoefte moeten doen .... 😎😬💩😁

 

52 minuten geleden, gerrit B zei:

een beetje doortrappen

Zo lopen er wel meer mensen rond op deze aardbol , de pipo's die het land besturen !! 🥳👌

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

Dat betekent hier wat anders dan bij jullie hé.

Yup 🤫

https://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/doortrappen

A'ge oe pedalen nie' kwijt zijt , kunde ok nie' deurtrappeu natuurlek 😁

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, cookie monster zei:

Nou , als die hun behoefte moeten doen .... 😎😬💩😁

 

dat is puur natuur en heeft nog niemand met de handen aangezeten.

Je kunt natuurlijk ook zeggen "het toilet is aan de andere kant van de plas, dus wel een beetje door roeien"😁

 

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-4-2022 om 13:42, gerrit B zei:

Vandaag de gehele dag al in het nieuws "topdrukte op Schiphol"

Naast dat we over 1-2 weken weer een piek in de corona besmettingen zullen zien is men blijkbaar ook meteen alle klimaat doelen vergeten.

Dat wordt ipv. een mooie strak blauwe lucht weer een lucht vol met witte strepen om het broeikaseffect nog wat extra op te krikken.

 

In een artikel wat ik gelezen had wordt gesteld dat op 10km hoogte de atmosfeer bijna 200 keer dunner is dan hier op aardniveau.

Met meer dan een miljard ton aan uitstoot door alleen het vliegverkeer in de bovenste lagen van de troposfeer en de onderste lagen van de stratosfeer is dit een ernstige en veel schadelijkere uitstoot dan dezelfde hoeveelheid uitstoot aan de grond.

In de troposfeer en stratosfeer worden de luchtlagen nauwelijks vermengd en blijft de uitstoot veel langer schadelijk.

Er wordt gesteld dat de uitstoot op 10 km hoogte 4-8 keer zo vervuilend is dan dezelfde uitstoot op aardniveau.

Maar blijkbaar maakt dat de overheid en ook de consument niets uit zolang er maar geld verdient wordt en we op vakantie kunnen.

Dan draaien we liever wat boeren de nek om of verjagen ze wel naar het buitenland en jagen we iedereen op kosten door het sluiten van "vervuilende" energiecentrales zolang men maar zonder na te hoeven denken op het vliegtuig kan stappen.

Als je dan kijkt dat 15% van de CO2 uitstoot veroorzaakt wordt door vliegtuigen en dat dit ook nog eens 4-8 keer erger is dan dezelfde uitstoot aan de grond.

Als dat allemaal klopt dan zou met flink ingrijpen in de vliegmarkt toch het hele klimaatprobleem meteen opgelost zijn?

Breng die uitstoot terug naar 5% (alleen vrachtvluchten en noodzakelijke vluchten) en je bespaart 40-80% schadelijke uitstoot hoog in de lucht.

Dat is dan toch voor iedereen een win/win situatie?

 

Gewoon lager vliegen dan 10 kilometer?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...