Ga naar inhoud


Drukte op Schiphol ivm. voorjaarsvakantie


gerrit B

Aanbevolen berichten

49 minuten geleden, freeguy100 zei:

Heb ik het over boeren en diesel gehad?? Volgens mij haal je een aantal dingen door elkaar..maar goed we hoeven het ook niet eens te zijn. Ik wijs naar niemand..doe lekker je eigen ding..wij gaan lekker vliegen in de tijd die wij daar voor nodig hebben.

 

Mijn opmerking was ook niet specifiek voor jou maar in het algemeen bedoelt.

Niet rechtstreeks wijzen, maar in het stemhokje wel de keuze maken voor de groene ridders "omdat we toch iets voor het milieu moeten doen" en alles wat in de media voorgekauwd wordt voor zoete koek slikken ipv. zelf ook eens een beetje na te denken.

Maar ondertussen wel doodleuk duizenden kilo's CO2 en wat al niet meer uitstoten tijdens de "o zo nodige vakantie" van 14 dagen na een jaar hard werken, want vliegen is toch immers een algemeen geaccepteerde vorm van vervoer?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Noordzee zei:

Mijn baas wil mij trouwens weer terug op kantoor hebben i.p.v. thuiswerken.

 

Ik herken dat probleem. Met alleen roepen dat je niet terug wil naar kantoor ga je het niet redden. Jouw werkgever moet gaan nadenken over de activiteiten die echt op kantoor moeten plaatsvinden en activiteiten die prima thuis kunnen. Dan hangt het van je beroep af hoe vaak je op kantoor moet zijn.

 

Werkgevers die alleen maar roepen dat je terug naar kantoor moet willen daar dus niet over nadenken.

 

Mijn werkgever gelukkig wel. Het kantoor wordt dan ook omgebouwd naar ontmoetingsplekken, samenwerk plekken en hokjes waarin je je lekker kunt afzonderen. Uiteraard is hierdoor wel de reiskostenvergoeding op de schop gegaan. Er is nu een thuiswerk vergoeding en NS Business card.

 

Op internet kan je wel wat terugvinden over dit onderwerp.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @Psychosammie,

 

Zoiets is er bij ons ook. Het idee is om bv 50/50 thuis of op kantoor te werken. Of 60/40. Of 40/60. Een beetje wat handig is.

Maar hoe dan ook moet ik dan weer een paar keer per week de auto pakken wat dan voor het milieu slecht is als je dit doortrekt naar het grote geheel. (Alle mensen die nu voornamelijk thuis werken.)

 

En dat terwijl we al ruim twee jaar thuis werken, wat op zich prima gaat.....   

   

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Noordzee zei:

Het idee is om bv 50/50 thuis of kantoor te werken. Of 60/40. Of 40/60

 

Ja maar die getallen komen dus gewoon uit de lucht vallen. Dan heeft je werkgever er niet over nagedacht.

Als mijn werkgever dat zou willen ga ik echt niet om 8 uur in de file staan. Dan werk ik eerst een paar uurtjes thuis en dan pas naar kantoor.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, minplus zei:

Letterzetters vreten geen standbeelden en hebben geen effect op de pH van regenwater en de grond.

 

😵 je gaat me toch niet vertellen dat al die filmpjes van omgevallen bomen en dode bossen die in vrijwel elk journaal langskwamen een totaal verkeerde uitleg zijn geweest van de zure regen door de Duitse bodemonderzoeker en milieudeskundige Bernhard Ulrich?

En dat het grote Waldsterben (wat overigens op de beestjes en schimmels na uitbleef) zoals hij het omschreef door de media verkeerd is opgepakt?

En dat het eigenlijk ging om het feit dat men vroeger inferieure bouwmaterialen heeft gebruikt die spontaan oplossen in regenwater zodra er ergens een vulkaan uitbarsting is geweest waardoor flinke hoeveelheden zwaveloxiden de lucht in worden geblazen?

 

Als dat zo is dan moet je je toch ook wel heel ernstig af gaan vragen wat er dan klopt van het gehele opwarmingsverhaal.

 

Een heel ander verhaal wordt het als je kijkt op welke hoogte regen ontstaat (5 tot 8Km) en waar die zure regen dan door ontstaat.

En hoe het kan dat in een dun bevolkt natuurgebied in Schotland juist de zuurste regen uit de lucht is komen vallen?

Worden die zwaveloxiden, stikstofoxiden en ammoniak vanaf de grond door de wind naar zeg maar 10 Km hoog geblazen? 

Of brengen we dat er al naar toe tijdens die leuke "o zo nodige" vakantie na een jaar hard werken met een vliegtuig die heel opvallend rond diezelfde hoogte vliegt?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anyhow

Voor mensen met longproblemen is de uitstoot van vliegtuigen een probleem gezien de aanvliegroutes en het taxiën op de luchthavens.

Mensen met COPD of Astma of Astmatische Bronchitis of chronische Bronchitis is het allemaal geen lolletje.

Maar ik heb zelfs al last als er een tweetakt brommer of snorfiets langs rijdt of een Diesel auto zonder roetfilter (of die houtgestookte haard van de buren).

 

Steeds meer mensen boeken vakanties in eigen land, zoals in de media stond afgelopen weken sinds de Corona Crisis en dat is een goed teken.

Dat er toch op Europees niveau over de kerosine tax wordt nagedacht is jammer, die moet er gewoon komen.

1 - kijk gewoon maar wie er over ons heen vliegen en hoeveel het er wel niet zijn https://globe.adsbexchange.com/

2 - wat er aan zware stookolie op de oceanen bovendien bijkomt is ook schrikwekkend https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:3.5/centery:51.2/zoom:7

3 - en op Ventusky kun je de luchtvervuiling van dag tot dag zien https://www.ventusky.com/

Als je weet waar het Cargotransport en de luchthavens zijn zie je het zelfs want het zijn realtime metingen.

 

Waar kan ik heen / Het Goede Doel.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of je niet een beetje boel veel last hebt van complotdenken, Gerrit.

 

De gegevens en metingen waren overduidelijk, de regen was veel zuurder dan eerder en vooral in de gebieden met veel uitstoot en het werd beter toen de uitstoot daar met 70% verminderde.

Mensen zonder kennis van zaken denken vaak dat het zuur de bladeren aantast, maar dat is bij lichtzuur geen probleem.

De grond verzuurde en zoals je mogelijk weet leven planten in symbiose met grondorganismen zoals ook schimmels en als die kapot gaan gaan die planten eraan en komen andere schimmels die beter tegen zuur kunnen maar waar die planten niets aan hebben.

 

Wat de inferieure bouwmaterialen betreft, zo inferieur is marmer echt niet. Beelden die een paar duizend jaar weinig problemen hadden werden in korte tijd toen kapot gevreten. Kom nou.

 

En dat in Schotland de zuurste regen neerviel was het gevolg van een vulkaanuitbarsting en zoals iedereen met een beetje kennis weet heb je dan pech als de wind jouw kant op staat en het dan gaat regenen. Was 65 miljoen jaar geleden naast de inslag een groot probleem

 

Dat je het opwarmingsprobleem erbij sleept geeft eigenlijk wel aan dat mijn 1e zin aardig klopt.

Maar het is leuk dat je mij m'n vakgebied wilt uitleggen en vertelt dat daar niets van klopt en dat ik waanideeën heb op dat terrein.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik pieker er niet over als je elke vakantie ook op vakantie gaat per vliegtuig ticket.

 

 

Ja maar de laatste keer dat ik zei dat het iedereen te goed ging werd ik nog net niet met pek en veren ingesmeerd.

 

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Noordzee zei:

En dat terwijl we al ruim twee jaar thuis werken, wat op zich prima gaat.....

Ja en dan werken we thuis en moet het licht aan, de kachel 2 graden omhoog. Dus of dat nu zo goed is voor het milieu??

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mojo zei:

werd ik nog net niet met pek en veren ingesmeerd.

Dat kan gebeuren als je zo'n mens treft die zich geen vakanties kan permitteren of hout sprokkelt/leent van de plantsoenen dienst omdat hij geen hout kan kopen en z'n gasrekening omlaag wil krijgen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat kan gebeuren als je zo'n mens treft die zich geen vakanties kan permitteren of hout sprokkelt/leent van de plantsoenen dienst omdat hij geen hout kan kopen en z'n gasrekening omlaag wil krijgen.

Aha. Dus hebben we het best wel goed. Ik dacht dat ik alleen was....

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...