Ga naar inhoud


Drukte op Schiphol ivm. voorjaarsvakantie


gerrit B

Aanbevolen berichten

Dan verbruiken die dingen juist weer meer brandstof.

Gaan ze nog lager dan telt de vervuiling van de vliegtuigen ook nog weer eens mee want nu telt alle vervuiling van vliegtuigen boven een bepaalde hoogte niet mee.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds wanneer ben jij @gerrit B eigenlijk bezorgd geraakt over ons wereld klimaat en milieu?

Goed dat je der toch nog over bent gaan nadenken.

 

Notoire ontkenners van het milieu en/of klimaat probleem (sinds 2008 prominent aanwezig) op sat4all zijn beslist tegen heel wat reële problemen aangelopen.

Dan rest jullie alleen die 14 jaar in te halen en extra inspanningen te leveren. De wereld gaat naar de klote. Voorjaarsvakantie, Meivakantie, Zomervakantie, Herfstvakantie, Kerstvakantie, Wintersportvakantie.  Het gaat veel mensen financieel te goed.

 

wat zouden ze bedenken inzake de voorjaarsnota?

aangepast door Tonskidutch
blauw

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Sinds wanneer ben jij @gerrit B eigenlijk bezorgd geraakt over ons wereld klimaat en milieu?

Goed dat je der toch nog over bent gaan nadenken.

Bezorgd om het klimaat of kritisch naar de huidige maatregelen kijken en zien dat het balletje bij de verkeerde partijen wordt neergelegd?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben blijven hangen bij de zure regen en het gat in de ozonlaag.

De stikstof sla ik even over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan in december lekker weer stukje vliegen naar andere kant van de wereld.

Azie en om precies te zijn Indonesie..Zolang al die zogenaamde groene rakkers ook allemaal

in het vliegtuig zitten zou ik geen reden kunnen bedenken om niet te gaan. Als het allemaal zo'n probleem is kun je

ook meteen een touw gaan klaar hangen.Wij werken het hele jaar er hard voor en partner komt ook uit dat verre

oosten dus meer reden om te gaan.En nee met de boot is geen optie ,zolang vakantie hebben we niet 😉 

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbeter  de wereld en begin bij je zelf zeggen ze toch altijd.

 

Maar maw. ik heb het hele jaar er hard voor gewerkt dus doet het er niet toe dat je dan in een paar weken net zoveel of nog meer uitstoot dan wat ik in een heel jaar met mijn auto voor elkaar kan krijgen.

Op zich nog geen probleem mee.

Maar dat men dan vervolgens naar mij gaat wijzen met mijn "vervuilde" diesel of naar de boeren die ons eten verzorgen en dat daar hoognodig maatregelen tegen getroffen moeten worden dat schiet mij toch wel in het verkeerde keelgat.

 

Ik zou zeggen als je dan zo nodig naar Indonesië wilt dan neem je maar langer vrij zodat je daar wel met een veel minder vervuild vervoersmiddel kunt komen, maar vliegen voor een vakantie is gewoon niet mogelijk zodat we hier gewoon ons eigen eten kunnen blijven verbouwen en groot brengen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Notoire ontkenners van het milieu en/of klimaat probleem

 

Ach, zoals altijd ligt dat toch wat genuanceerder. Er is geen klimaatprobleem, wel een te veel mensen probleem. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we alleen maar teveel mensen hadden was er nog geen klimaatprobleem. Alleen maar een ecologisch probleem. Gewoon een plaag zoals al tig duizenden malen eerder met een te groot aantal van een soort.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie de laatste pandemie  zou ik zeggen.

Dat in combinatie met de reislustige personen creëert in no-time een wereldwijd probleem.

Dat je daardoor niet meer van de strak blauwe luchten kunt genieten zoals wij dat uit onze jeugd jaren nog konden maakt blijkbaar niets uit en nog steeds zijn er personen die denken dat die lelijke witte strepen in de lucht alleen maar water uitstoot is.

Nu zitten we opgescheept met een flinke vervuiling die ook nog eens niet meegeteld wordt omdat die vliegtuigen boven de 3000 voet (914m) vliegen.

Ipv. dat neer te leggen bij de grootste vervuiler in de lucht wordt het probleem neergelegd bij de burgers en voedsel producerende boeren.

 

Laten ze eens beginnen met een andere manier van de uitstoot te berekenen.

Niet alleen naar de 1e 914m kijken maar simpel naar hoeveel brandstof er in een vliegtuig gaat en hoever men er mee kan vliegen.

Dat soort cijfers zijn tot achter de komma terug te vinden en heel eenvoudig terug te slaan op de gebruiker, kom je boven een bepaald quota uit dan ga je flink bijbetalen om deze uitgestoten CO2 te compenseren.

Kan iedereen die dat wil nog het vliegtuig gebruiken maar wordt men al wel gedwongen na te denken over het gebruik.

 

Maar nee die veeteelt produceert voor 75% voor het buitenland dus dat is vervuilend en moet volgens de groene ridders beperkt worden.

Ik stel dan altijd de vraag "wordt dat dan in het buitenland weggegooid", "of als we het hier niet meer produceren wordt het dan in het buitenland alsnog geproduceerd maar veel inefficiënter"?

Nee hoor je ze dan zeggen "we moeten alleen maar genoeg voor onszelf produceren"

Nou laat ik die mensen dan meteen uit de droom helpen voor eigen productie is ongeveer 1800m2 nodig per persoon en zoveel ruimte hebben we hier zelfs helemaal niet.

Ook heb je van die figuren die dan roepen dat groenten veel beter en efficiënter zijn en dat elke stap in de voedselketen 90% verspilling is, nou die figuren sturen we dan de wei in voor hun eigen groente ipv. dit met vliegtuigen en boten van duizenden km ver te halen, kijken hoelang ze dat volhouden om te kauwen op een o zo voedzame grasstengel waar o.a. koeien wel op groeien en melk door geven.

 

Dat er iets moet gebeuren dat staat zo langzamerhand wel vast, al hoewel ik er ook zeker van overtuigd ben dat veel bij de fabeltjes als van de zure regen thuis horen, maar laten we het dan wel eerlijker verdelen waarbij wat mij betreft voedsel en werk toch wel op de 1e plaatsen staan en plezier toch wel een heel eind achteraan in de rij hoort te staan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

kom je boven een bepaald quota uit dan ga je flink bijbetalen om deze uitgestoten CO2 te compenseren.

 

Ai, jij hebt een heel eng artikel gelezen. Waarschijnlijk heb ik hetzelfde artikel gelezen. Valt heel eenvoudig te realiseren met je QR-code.

 

"Jammer, uw CO2 credits zijn op, uw reis kan niet geboekt worden".

Dat is een kant waar we echt niet naartoe willen.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-4-2022 om 15:42, gerrit B zei:

Verbeter  de wereld en begin bij je zelf zeggen ze toch altijd.

 

Maar maw. ik heb het hele jaar er hard voor gewerkt dus doet het er niet toe dat je dan in een paar weken net zoveel of nog meer uitstoot dan wat ik in een heel jaar met mijn auto voor elkaar kan krijgen.

Op zich nog geen probleem mee.

Maar dat men dan vervolgens naar mij gaat wijzen met mijn "vervuilde" diesel of naar de boeren die ons eten verzorgen en dat daar hoognodig maatregelen tegen getroffen moeten worden dat schiet mij toch wel in het verkeerde keelgat.

 

Ik zou zeggen als je dan zo nodig naar Indonesië wilt dan neem je maar langer vrij zodat je daar wel met een veel minder vervuild vervoersmiddel kunt komen, maar vliegen voor een vakantie is gewoon niet mogelijk zodat we hier gewoon ons eigen eten kunnen blijven verbouwen en groot brengen.

Heb ik het over boeren en diesel gehad?? Volgens mij haal je een aantal dingen door elkaar..maargoed we hoeven het ook niet eens te zijn. Ik wijs naar niemand..doe lekker je eigen ding..wij gaan lekker vliegen in de tijd die wij daar voor nodig hebben.

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-4-2022 om 14:11, gerrit B zei:

Bezorgd om het klimaat of kritisch naar de huidige maatregelen kijken en zien dat het balletje bij de verkeerde partijen wordt neergelegd?

Sinds de start van Corona heb ik niet meer gevlogen. Niet vanwege het klimaat. Maar meer omdat ik niet urenlang (met een mondkapje op) dichtbij andere mensen wil zitten.

 

Dan maar wat dichterbij op vakantie. Dit jaar gaan we met de auto naar Denemarken en met de boot naar Ierland. Is ook heel leuk! En wel verdiend als je de rest van het jaar hard moet werken.

 

Mijn baas wil mij trouwens weer terug op kantoor hebben i.p.v. thuiswerken. Dat elke dag naar kantoor rijden is pas slecht voor het milieu. Tot nu toe heb ik het kunnen tegenhouden, maar voor hoelang nog???   

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gerrit B zei:

Zie de laatste pandemie  zou ik zeggen.

Dat in combinatie met de reislustige personen creëert in no-time een wereldwijd probleem.

Dat je daardoor niet meer van de strak blauwe luchten kunt genieten zoals wij dat uit onze jeugd jaren nog konden maakt blijkbaar niets uit en nog steeds zijn er personen die denken dat die lelijke witte strepen in de lucht alleen maar water uitstoot is.

Nu zitten we opgescheept met een flinke vervuiling die ook nog eens niet meegeteld wordt omdat die vliegtuigen boven de 3000 voet (914m) vliegen.

Ipv. dat neer te leggen bij de grootste vervuiler in de lucht wordt het probleem neergelegd bij de burgers en voedsel producerende boeren.

 

Laten ze eens beginnen met een andere manier van de uitstoot te berekenen.

Niet alleen naar de 1e 914m kijken maar simpel naar hoeveel brandstof er in een vliegtuig gaat en hoever men er mee kan vliegen.

Dat soort cijfers zijn tot achter de komma terug te vinden en heel eenvoudig terug te slaan op de gebruiker, kom je boven een bepaald quota uit dan ga je flink bijbetalen om deze uitgestoten CO2 te compenseren.

Kan iedereen die dat wil nog het vliegtuig gebruiken maar wordt men al wel gedwongen na te denken over het gebruik.

 

Maar nee die veeteelt produceert voor 75% voor het buitenland dus dat is vervuilend en moet volgens de groene ridders beperkt worden.

Ik stel dan altijd de vraag "wordt dat dan in het buitenland weggegooid", "of als we het hier niet meer produceren wordt het dan in het buitenland alsnog geproduceerd maar veel inefficiënter"?

Nee hoor je ze dan zeggen "we moeten alleen maar genoeg voor onszelf produceren"

Nou laat ik die mensen dan meteen uit de droom helpen voor eigen productie is ongeveer 1800m2 nodig per persoon en zoveel ruimte hebben we hier zelfs helemaal niet.

Ook heb je van die figuren die dan roepen dat groenten veel beter en efficiënter zijn en dat elke stap in de voedselketen 90% verspilling is, nou die figuren sturen we dan de wei in voor hun eigen groente ipv. dit met vliegtuigen en boten van duizenden km ver te halen, kijken hoelang ze dat volhouden om te kauwen op een o zo voedzame grasstengel waar o.a. koeien wel op groeien en melk door geven.

 

Dat er iets moet gebeuren dat staat zo langzamerhand wel vast, al hoewel ik er ook zeker van overtuigd ben dat veel bij de fabeltjes als van de zure regen thuis horen, maar laten we het dan wel eerlijker verdelen waarbij wat mij betreft voedsel en werk toch wel op de 1e plaatsen staan en plezier toch wel een heel eind achteraan in de rij hoort te staan.

Je hebt ongetwijfeld van veel dingen verstand zoals ik gezien heb, maar zo te zien niet van ecologie.

Zure regen was en is overigens echt geen fabeltje. Heb daar veel metingen aan gedaan en veel desastreuze effecten van gezien.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook hele reportages gezien met compleet verwoeste naaldhout bossen zgn. allemaal door de zure regen met een professor en milieu organisaties er bij die er blijkbaar voor geleerd hadden en stellig beweerden dat het allemaal door de zure regen kwam.

Achteraf had het totaal niets te maken met de zure regen maar simpel door de letterzetter (een kevertje die onder de barst allerlei kanalen knaagt/graaft en waar de bomen uiteindelijk aan dood gaan.

Dus je zult nog verbaasd staan te kijken hoeveel kennis ik van dit soort zaken toch nog heb.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...