Ga naar inhoud


VU UNO 4K SE Rip???


Redboelleke

Aanbevolen berichten

Is mijn VU UNO 4K SE overleden? (aangekocht mei 2019)
Gisteren zonder een verklaarbare reden is mijn VU op zwart gegaan. Heropstarten gaat helaas niet alles blijft zwart.
Volgende heb ik al getest:

(heb altijd met OpenPli gewerkt)

- voeding uitgemeten -> 12,1V

- hard disk ontkoppeld -> geen succes

- usb stick ontkoppeld -> geen succes

- proberen flashen met alternatieve en originele firmware -> geen succes
- geen activiteit witte led
- geen activiteit netwerkaansluiting

Moederbord eens bekeken maar zie met het blote oog niks abnormaals en ben eigenlijk beetje radeloos nu.
Ben altijd zeer tevreden geweest over de ontvanger, nooit problemen gehad. Had er zelfs 2 satellieten op aangesloten en werkte perfect.

Wat kunnen jullie aanraden als ik een nieuwe moet kopen? Terug dezelfde of een ander merk? Of is het nog de moeite om deze te laten herstellen?

IMG_1227.JPEG

IMG_1228.JPEG

Link naar reactie
Delen op andere sites


De SoC wordt erg heet (vooral als de box flink ingebouwd staat). Dikke kans dat deze verbrand is….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Thijs-Rallye zei:

Ik ben dan geen electronica guru, maar die verkleuring lijkt me niet origineel.

image.png

goed gezien die 4r7 op de andere zijde kan doorgebrand zijn

maar of je die kan vervangen tijd voor meer metingen en  het soldeerbout

het is anders wel erg kort naast het voetje van de Cam slots / nadere foto's misschien?

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag hem naar mij opsturen,dan kijk ik er wel even naar.(ik zit wel in arnhem) meestal is het aan/uit tuimelschakelaartje de oorzaak.het dakje hiervan iets oplichten en even inspuiten met contact spray.daarna de schakelaar een tiental keren aan en uit schakelen. Daarna de voeding weer aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Steve zei:

je mag hem naar mij opsturen,dan kijk ik er wel even naar.(ik zit wel in arnhem) meestal is het aan/uit tuimelschakelaartje de oorzaak.het dakje hiervan iets oplichten en even inspuiten met contact spray.daarna de schakelaar een tiental keren aan en uit schakelen. Daarna de voeding weer aansluiten.

Bedankt Steve! Hij is terug levend 😃. Heb het tuimelschakelaartje met contactspray bewerkt en een aantal keer geschakeld 😜.
Thx!!! ook nog eens bedankt voor het aanbod om hem eventueel op te sturen!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

👍Hulde aan Steve!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff inpikken  : is die 4R7 geen spoeltje 4.7 ùH ? Dan kan dat alsnog defekt zijn wat de verkleuring zou verklaren als de hars uitgelopen is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...