Ga naar inhoud


Voorstel voor DAB+ add on voor bestaande versterker


joop001

Aanbevolen berichten

Dan heb je toch iets te overwegen. Ze vragen zomaar 200 euries of meer voor een losse DAB ontvanger.

Je kan ook gaan voor een nieuwe AV-Receiver. Is wel iets duurder maar dan ben je weer helemaal bij. Die Sony is nog uit het surround tijdperk.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 berichten later weten we wat er  staat

een Sony STR-DE695

 

Op 15-5-2022 om 12:21, joop001 zei:

Sony 895

 

ja we willen wel helpen maar dan moet het ook kloppen wat je schrijft

 

met digitale ingangen kun je er dus heel wat apparaten aanhangen die een digitale uitgang hebben zoals de suggesties die reeds gedaan werden

perfecte digital audio conversion doe je dan met een DAC die ertussen hangt op een oudere versterker

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

7 berichten later weten we wat er  staat

een Sony STR-DE695

 

 

ja we willen wel helpen maar dan moet het ook kloppen wat je schrijft

 

met digitale ingangen kun je er dus heel wat apparaten aanhangen die een digitale uitgang hebben zoals de suggesties die reeds gedaan werden

perfecte digital audio conversion doe je dan met een DAC die ertussen hangt op een oudere versterker

 

Excuus idd 895 of 695 scheelt nogal wat. Maar dat krijg je als je soms minder ziet. Dan lijken een 8 en een 6 op elkaar. 

 

Maar idd de Hama en Auna lijken goede kandidaten of als er andere gegadigden zijn dan hou ik mij aanbevolen. 

 

Maar waarom nog een DAC gebruiken als je al rechtstreeks optisch kan aansluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Psychosammie zei:

Dan heb je toch iets te overwegen. Ze vragen zomaar 200 euries of meer voor een losse DAB ontvanger.

Je kan ook gaan voor een nieuwe AV-Receiver. Is wel iets duurder maar dan ben je weer helemaal bij. Die Sony is nog uit het surround tijdperk.

 

 

Begrijp de suggestie. 

 

Maar de Sony is mij eigenlijk wel aan het hart gebakken vanwege emotionele overwegingen. Daarnaast doet ie het goed en vind ik het echt zonde om iets wat het goed doet te vervangen. Maar bruin kan dat ook niet trekken. Zo simpel is het ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een net kastje. Je moet er nog wel een antenne bij kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat zou mijn advies bij elke DAB+ ontvanger zijn. Want daarmee wordt de ontvangst aanzienlijk verbeterd. 

 

Het hoeft overigens echt geen dure gekochte antenne te zijn. Zoals in een ander topic al aangegeven kan er prima volstaan worden met een zelfbouw antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, kees321 said:

Ik kocht onlangs een Quantis QE330 DAB+

 

1 hour ago, Psychosammie said:

Een net kastje.

Dat dacht ik dus ook, daarom kocht ik 'm, ik loerde al een tijdje op een normaal model voor een redelijke prijs.
Maar het is mode om alles schilderijlijst - wiebel - barbappa  te maken, of "professioneel" met bijbehorende prijs.
De ontvanger de Quantis QE330 DAB+ is qua uitvoering gelijk aan de QE317 DVB-C
Die heb ik ook, maar helaas is de afstandbediening hetzelfde, dus nu heb ik een luxe probleem 🙂

 

1 hour ago, Psychosammie said:

Je moet er nog wel een antenne bij kopen.


Een yagi antenne lag al een lange tijd klaar, ooit gekocht om er vervolgens achter te komen dat de "moderne" ontvangers geen antenne aansluiting hebben, of het wordt angstvallig geheimgehouden in de specificaties.
En iedereen maar mopperen over slechte ontvangst . . .  :-//

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...