Ga naar inhoud


Voorstel voor DAB+ add on voor bestaande versterker


joop001

Aanbevolen berichten

Die Sangean is eigenlijk meer een netwerkstreamer met veel mogelijkheden. Voor dat bedrag (zo'n 320 euro) zit je niet ver meer af van een nieuwe Yamaha AV-Receiver 😁

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, minplus zei:

Hoe degelijk is een receiver van 350€ vergeleken met een dergelijke bak?

 

Ik heb mijn Yamaha DSP-A1 nog. En nog ouder een Pioneer SX-450 uit 1976.

 

Yamaha is een prima merk. De RX-V4A heb je echter niet voor 350 euries.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kost idd. dik 500. En zal wel goed zijn. Geen idee hoe lang een dergelijk apparaat nu meegaat.

Ik heb hier vnl. spullen uit de vorige eeuw voor het geluid en idem voor m'n kinderen geregeld..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2022 om 21:03, Noordzee zei:

@joop001

 

Het was even zoeken, maar ik herinnerde mij een soortgelijke vraag van @dunhansvan een paar jaar geleden. En ik heb het gevonden. Auna Adapt 320. Deze radio voldoet aan alle eisen en je kunt een goede recensie teruglezen in dit topic: 

 

En ja, ik heb een website gevonden waar deze radio nog te koop is in zwart (149,99) en zilver (179,99).  Helaas mag ik geen link plaatsen, maar even zoeken dus als je interesse hebt.

 

Van die website

 

Het slimme audioapparaat voor thuis: de aunaiTuner 320 BT digitale hifi tuner is de eerste écht geschikte hifi-tuner op de markt met Bluetooth functie!

De met features overladen auna iTuner 320 BT digitale hifi tuner biedt een groot spectrum aan potentiële audiobronnen. Zo kan de internetradio-tuner direct met de muziekstreamingdienst Spotify worden verbonden of zich met de meer dan 20.000 internetradiozenders verbinden. Verder behoort tot de uitrusting een voor digitale hifi-tuners tot nu toe unieke BT-functie voor het streamen van smartphone, tablet en laptop en een digitale DAB+/UKW-radiotuner, elk met RDS-functie voor zenderbegeleidende extra informatie. Bij dit enorme aanbod aan zenders vind je een ongelooflijk spectrum aan muziekrichtingen en nieuwsberichten uit de hele wereld. Dankzij de bijzonder krachtige WLAN-antenne kan de aunaiTuner 320 BT digitale hifi tuner in de hele woning streamen en per UNDOK-app via de smartphone of tablet worden bediend. Een afstandsbediening wordt met de auna iTuner 320 BT meegeleverd. Dankzij de ondersteuning voor DLNA en UPnP kunnen bijna alle compatibele WLAN-apparaten tuner in het eigen netwerk worden verbonden. Natuurlijk biedt de slimme allrounder ook een USB-aansluiting aan de voorkant, terwijl de achterkant zowel analoge alsook digitale aansluitingen aanbiedt. Dankzij deze aansluitingen kan de aunaiTuner 320 BT digitale hifi tuner in een voorhanden zijnde stereo-installatie worden geïntegreerd. In het midden aan de voorzijde, die met een look van geborsteld aluminium is uitgerust, bevindt zich eenHCC-display. Deze overzichtelijke kleurendisplay vergemakkelijkt bovendien de al eenvoudige bediening van het apparaat. De auna iTuner 320 BT is zo geconcipieerd dat hij zich in een al voorhanden zijnde hifi-installatie in 43 cm formaat laat integreren. Voor het aansluiten van de noodzakelijke luidsprekers biedt de internetradio- tuner een groot repertoire aansluitingen aan.

De auna iTuner 320 BT digitale hifi tuner is perfect geschikt de persoonlijke muziekverzameling snoerloos in het huisnetwerk te streamen en kan zeer eenvoudig met een Spotify-account worden verbonden.

 

Zoals vorige week gezegd contact met fabrikant opgenomen mbt de antenne aansluiting van de Auna iTuner 320 BT. 

 

De helpdesk gaf aan de antenne een F-connector aansluiting heeft. Af fabriek zit er een uitschuifanttene met F-connector bij. 

 

Er zijn 2 versies van de Auna iTuner 320 een BT en ME versie. Technisch zit er geen verschil tussen beiden versies. Het is dus maar net welke qua verschijningsvorm de voorkeur heeft. 

 

De Auna iTuner 320 BT heeft mijn voorkeur ivm de metaalkleur versie. Deze optie is er niet bij de ME versie. Daarom mijn vraag heeft iemand recente ervaringen met dit apparaat? Want ik wil graag een debacle exercitie zoals met de Imperial Dabman voorkomen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo    @joop001

 

Ik heb inderdaad die Auna iadapt 320 in een kleine vierkante uitvoering gehad en van alle dab+/internetradio's die ik de afgelopen jaren heb uitgeprobeerd (en dat zijn er echt HEEL veel) werkte deze goed, want deze kon tenminste ook de slideshow en logo's van de nederlandse dab zenders weergeven, en aansluiting buitenantenne, en dat vind ik belangrijk.

Qua levensduur en stabiliteit weet ik niet veel, eigenlijk zijn al dat soort aparaten uitgerust met dezelfde chip en de software die de fabrikant erbij zet is bij de ene iets beter of anders, maar allemaal vind ik het traag werken, vooral omschakelen van dab naar internet naar bluetooth naar fm naar spotify enzovoorts, gaat retetraag bij al die aparaten. Echt een kwalitatief product heb ik nog steeds niet gevonden.

Als ik iets op een website zie staan, dan bestel ik het, pak ik het voorzichtig uit, dan probeer ik het uit, bevalt het me niet, dan pak ik het nauwkeurig weer in en stuur ik het gewoon terug of als dat niet lukt, dan is er nog een tweedehands site op FB of MP, en anders weggeven als verjaardagscadeau.......

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, dunhans zei:

Hallo    @joop001

 

Ik heb inderdaad die Auna iadapt 320 in een kleine vierkante uitvoering gehad en van alle dab+/internetradio's die ik de afgelopen jaren heb uitgeprobeerd (en dat zijn er echt HEEL veel) werkte deze goed, want deze kon tenminste ook de slideshow en logo's van de nederlandse dab zenders weergeven, en aansluiting buitenantenne, en dat vind ik belangrijk.

Qua levensduur en stabiliteit weet ik niet veel, eigenlijk zijn al dat soort aparaten uitgerust met dezelfde chip en de software die de fabrikant erbij zet is bij de ene iets beter of anders, maar allemaal vind ik het traag werken, vooral omschakelen van dab naar internet naar bluetooth naar fm naar spotify enzovoorts, gaat retetraag bij al die aparaten. Echt een kwalitatief product heb ik nog steeds niet gevonden.

Als ik iets op een website zie staan, dan bestel ik het, pak ik het voorzichtig uit, dan probeer ik het uit, bevalt het me niet, dan pak ik het nauwkeurig weer in en stuur ik het gewoon terug of als dat niet lukt, dan is er nog een tweedehands site op FB of MP, en anders weggeven als verjaardagscadeau.......

@dunhans

 

Dank voor je reactie. Kreeg idd dectip om contact op te nemen.

 

Duidelijk verhaal. Idd externe antenne is noodzaak en een gewone internet aansluiting vind ik fijn. 

 

Heb je toevallig ook ervaring met Hama (bv DIT2006BT)? Mijn voorkeur ligt bij de Auna iTuner 320BT omdat deze metaalkleur (de Hama die wel metaalkleur heeft ligt echt ver buiten  beoogde prijsklasse) heeft. Dus als je daar iets over kan zeggen hoor ik het graag. 

 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joop001

 

Met de Hama heb ik géén ervaring.

Zou gewoon de Auna nemen, voorzichtig uitpakken,  is het niks, zorgvuldig inpakken en terug.

 

Vraag je het de fabrikant,  dan krijg je een nietszeggend standaard antwoord.

Terugsturen is meestal binnen 14 dagen, kost je wel 1x verzendkosten. 

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, dunhans zei:

@joop001

 

Met de Hama heb ik géén ervaring.

Zou gewoon de Auna nemen, voorzichtig uitpakken,  is het niks, zorgvuldig inpakken en terug.

 

Vraag je het de fabrikant,  dan krijg je een nietszeggend standaard antwoord.

Terugsturen is meestal binnen 14 dagen, kost je wel 1x verzendkosten. 

Duidelijk

Bedankt voor de hulp.

Wordt gewaardeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb inderdaad de Auna ITuner 320 BT aangeschaft. 

 

Draait nu een paar dagen. Dus opzich kan ik nog niet veel zeggen. Maar merk wel een paar dingen. 

 

Installatie simpel en wijst zichzelf. 

 

Het geluid is beter dan van de Dabman i400. Het klinkt iets voller en luider.

 

Wat betreft gevoeligheid vd ontvanger merk ik niet een echt verschil. 

 

Het enige nadeel dat ik wel opmerk is de verdiepte aansluiting vd F-connector. Dat was wel even priegelwerk. Maar goed dat was eenmalig (ga ik van uit).

 

Voor de rest qua smaak mooie verschijning en past mooi tussen de andere apparaten (maar goed smaak zegt niets in deze).

 

Zal later nog weleens meer ervaringen weergeven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...