Ga naar inhoud


Voorstel voor DAB+ add on voor bestaande versterker


joop001

Aanbevolen berichten

In november een DAB+ add on gekocht om op bestaande versterker DAB+ en internet radio etc te kunnen ontvangen. 

 

Aanvankelijk werkte het ding goed maar na enkele weken gaan er gebreken optreden. Gebreken in de zin van wegvallen vd internetverbinding, DAB+ die niet meer ontvangen wordt etc. Nu bij het 3e ecmxemplaar weer het geval. Dus 3 strikes you're out. 

 

Maat wat is dan wel een goede vervanger. Iemand hier idee bij wat een goed betrouwbaar type is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@joop001

Bij de grootste Radiowinkel van Nederland is een gigantisch aanbod te zien van wat er allemaal mogelijk is.

 

Gaat het om een HiFi 43 cm tuner?

Dan zou ik voor de Technisat Digitradio 143 gaan.

Andere mogelijkheden zijn de HAMA DIT2006BT en de HAMA DIT2105SBTX.

 

    

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, joop001 zei:

om op bestaande versterker

wat voor merk en model is die versterker

en welke had je er nu aan gekoppeld?

 

p.s.

ik heb de pC aan de AV receiver via HDMI en aan de pC gaat de USB DAB+ stick + het bekende Wello.IO programma erop

als je geen HDMI hebt kun je een SP-Dif nemen voor de ingang op de versterker ( preferably met een DAC ertussen )

aangepast door Tonskidutch
aanvulling p.s.

Wonderfull life

Katie Mulea

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noordzee en @Tonskidutch 

 

Beiden hartelijk dank voor de suggesties, zal mij daarin verdiepen.

 

De versterker is een Sony 895 en heb er nu een Imperial Dabman i400. Het idee werkt prima. Maar het vervelende is dat ik sinds november 2021 nu al de 3de heb. Dat vind ik geen goed idee.

 

Waarbij het dus steeds weer vreemde niet navolgbare gebreken optreden. Zoals wegvallen internet verbinding over de kabel, Dab+ ontvangst totaal vervalt, de Bluetooth niet werkt etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, joop001 zei:

Imperial Dabman i400. Het idee werkt prima. Maar het vervelende is dat ik sinds november 2021 nu al de 3de heb

 

Ook hier zeer slechte ervaringen met dit merk. Ik heb een i205 die regelmatig gewoon vastloopt.

Alles al geprobeerd. Ze hebben een serieus probleem om de software op orde te krijgen. De fabrikant is technisat.

Dus blijf weg van alle technisat modellen, tot ze de zaak opgelost hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Old Satterhand zei:

 

Ook hier zeer slechte ervaringen met dit merk. Ik heb een i205 die regelmatig gewoon vastloopt.

Alles al geprobeerd. Ze hebben een serieus probleem om de software op orde te krijgen. De fabrikant is technisat.

Dus blijf weg van alle technisat modellen, tot ze de zaak opgelost hebben.

Bedankt voor de tip. Want zat eerder bij de aanschaf idd ook naar een vergelijkbaar model van Technisat te kijken.

 

Heeft iemand ervaring met het merk Renkforce?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, joop001 zei:

Ik zag deze Renkforce rf dab ir1700

 

Zit hier een losse antenne aansluiting op ?  Want dan zou ik wel aanraden. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Codx zei:

 

Zit hier een losse antenne aansluiting op ?  Want dan zou ik wel aanraden. 

Ja dat is idd een vereiste. Heb zelf het idee dat een rf stekker de voorkeur heeft boven zo'n schuifstekker aansluiting die veelal standaard zit op radio. Daarnaast wil ik graag sterker internet ipv WiFi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joop001

 

Het was even zoeken, maar ik herinnerde mij een soortgelijke vraag van @dunhansvan een paar jaar geleden. En ik heb het gevonden. Auna Adapt 320. Deze radio voldoet aan alle eisen en je kunt een goede recensie teruglezen in dit topic: 

 

En ja, ik heb een website gevonden waar deze radio nog te koop is in zwart (149,99) en zilver (179,99).  Helaas mag ik geen link plaatsen, maar even zoeken dus als je interesse hebt.

 

Van die website

 

Het slimme audioapparaat voor thuis: de aunaiTuner 320 BT digitale hifi tuner is de eerste écht geschikte hifi-tuner op de markt met Bluetooth functie!

De met features overladen auna iTuner 320 BT digitale hifi tuner biedt een groot spectrum aan potentiële audiobronnen. Zo kan de internetradio-tuner direct met de muziekstreamingdienst Spotify worden verbonden of zich met de meer dan 20.000 internetradiozenders verbinden. Verder behoort tot de uitrusting een voor digitale hifi-tuners tot nu toe unieke BT-functie voor het streamen van smartphone, tablet en laptop en een digitale DAB+/UKW-radiotuner, elk met RDS-functie voor zenderbegeleidende extra informatie. Bij dit enorme aanbod aan zenders vind je een ongelooflijk spectrum aan muziekrichtingen en nieuwsberichten uit de hele wereld. Dankzij de bijzonder krachtige WLAN-antenne kan de aunaiTuner 320 BT digitale hifi tuner in de hele woning streamen en per UNDOK-app via de smartphone of tablet worden bediend. Een afstandsbediening wordt met de auna iTuner 320 BT meegeleverd. Dankzij de ondersteuning voor DLNA en UPnP kunnen bijna alle compatibele WLAN-apparaten tuner in het eigen netwerk worden verbonden. Natuurlijk biedt de slimme allrounder ook een USB-aansluiting aan de voorkant, terwijl de achterkant zowel analoge alsook digitale aansluitingen aanbiedt. Dankzij deze aansluitingen kan de aunaiTuner 320 BT digitale hifi tuner in een voorhanden zijnde stereo-installatie worden geïntegreerd. In het midden aan de voorzijde, die met een look van geborsteld aluminium is uitgerust, bevindt zich eenHCC-display. Deze overzichtelijke kleurendisplay vergemakkelijkt bovendien de al eenvoudige bediening van het apparaat. De auna iTuner 320 BT is zo geconcipieerd dat hij zich in een al voorhanden zijnde hifi-installatie in 43 cm formaat laat integreren. Voor het aansluiten van de noodzakelijke luidsprekers biedt de internetradio- tuner een groot repertoire aansluitingen aan.

De auna iTuner 320 BT digitale hifi tuner is perfect geschikt de persoonlijke muziekverzameling snoerloos in het huisnetwerk te streamen en kan zeer eenvoudig met een Spotify-account worden verbonden.

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Noordzee zei:

@joop001

 

Het was even zoeken, maar ik herinnerde mij een soortgelijke vraag van @dunhansvan een paar jaar geleden. En ik heb het gevonden. Auna Adapt 320. Deze radio voldoet aan alle eisen en je kunt een goede recensie teruglezen in dit topic: 

 

En ja, ik heb een website gevonden waar deze radio nog te koop is in zwart (149,99) en zilver (179,99).  Helaas mag ik geen link plaatsen, maar even zoeken dus als je interesse hebt.

 

Van die website

 

Het slimme audioapparaat voor thuis: de aunaiTuner 320 BT digitale hifi tuner is de eerste écht geschikte hifi-tuner op de markt met Bluetooth functie!

De met features overladen auna iTuner 320 BT digitale hifi tuner biedt een groot spectrum aan potentiële audiobronnen. Zo kan de internetradio-tuner direct met de muziekstreamingdienst Spotify worden verbonden of zich met de meer dan 20.000 internetradiozenders verbinden. Verder behoort tot de uitrusting een voor digitale hifi-tuners tot nu toe unieke BT-functie voor het streamen van smartphone, tablet en laptop en een digitale DAB+/UKW-radiotuner, elk met RDS-functie voor zenderbegeleidende extra informatie. Bij dit enorme aanbod aan zenders vind je een ongelooflijk spectrum aan muziekrichtingen en nieuwsberichten uit de hele wereld. Dankzij de bijzonder krachtige WLAN-antenne kan de aunaiTuner 320 BT digitale hifi tuner in de hele woning streamen en per UNDOK-app via de smartphone of tablet worden bediend. Een afstandsbediening wordt met de auna iTuner 320 BT meegeleverd. Dankzij de ondersteuning voor DLNA en UPnP kunnen bijna alle compatibele WLAN-apparaten tuner in het eigen netwerk worden verbonden. Natuurlijk biedt de slimme allrounder ook een USB-aansluiting aan de voorkant, terwijl de achterkant zowel analoge alsook digitale aansluitingen aanbiedt. Dankzij deze aansluitingen kan de aunaiTuner 320 BT digitale hifi tuner in een voorhanden zijnde stereo-installatie worden geïntegreerd. In het midden aan de voorzijde, die met een look van geborsteld aluminium is uitgerust, bevindt zich eenHCC-display. Deze overzichtelijke kleurendisplay vergemakkelijkt bovendien de al eenvoudige bediening van het apparaat. De auna iTuner 320 BT is zo geconcipieerd dat hij zich in een al voorhanden zijnde hifi-installatie in 43 cm formaat laat integreren. Voor het aansluiten van de noodzakelijke luidsprekers biedt de internetradio- tuner een groot repertoire aansluitingen aan.

De auna iTuner 320 BT digitale hifi tuner is perfect geschikt de persoonlijke muziekverzameling snoerloos in het huisnetwerk te streamen en kan zeer eenvoudig met een Spotify-account worden verbonden.

 

 Hallo Noordzee,

 

Bedankt voor gigantische meedenken. 

 

Had idd zelf ook de Auna iadapt 320 bt gezien. Zat zelf alleen met de vraag of de antenne vast is of een f connector heeft. 

 

Alleen de Auna iadapt 320 en de iadapt 320 bt lijken mij niet hetzelfde apparaat. Wellicht zijn het technisch van binnen wel dezelfde apparaten. Is alleen "de schil" verschillend. Zal van de week contact opnemen met de fabrikant/importeur om te horen of de antenne vast is of met f connector. Zal dat terugkoppelen.

 

Maar de Hama lijkt mij zeker ook geschikt. Dus als er nog andere suggesties zijn, dan hou ik mij aanbevolen. 

 

Wat ik ook wel prettig zal vinden is dat de zenderlijst in eigen volgorde is te plaatsen en dat er een app is waarmee het apparaat bedient kan worden. (Wel wat verwend met die optie. 40 Jaar geleden al blij met afstandsbediening voor de radio en nu is dat al niet meer genoeg🙃. Gaat snel dat wennen aan gemak.)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens ik heb de Imperial Dabman i400 wel weer aan  de praat. Remedie was hem van het stroom halen, factory reset en opnieuw instellen. Had eerder al enkele keren factory reset gedaan, maar dat hielp niet. Wat mij wel opviel was dat het ding wel redelijk warm was aan de onderzijde. Warmer dan dat je zou mogen verwachten. Dus iets in deze apparaten loopt niet goed. Gezien het gegeven dat dit zoals gezegd het 3de exemplaar is, lijkt het mij een structurele fout. Hetzij in ontwerp, keuze van componenten of software of combinatie van punten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat die Sony internet radio heeft. Dan heb je toch helemaal geen DAB meer nodig?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

Ik neem aan dat die Sony internet radio heeft. Dan heb je toch helemaal geen DAB meer nodig?

 

Nee, de Sony is een STR-DE695 en nu bijna 25 jaar. Het is een kanjer voor mij en wil ik hem niet kwijt. Maar helaas geen internet.

 

Dus vandaar mijn zoektocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...