Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt!


iamsander

Aanbevolen berichten

Afstemmen mislukt!

 

Soms verschijnt plots 'Geen data op de transponder'

 

Met veel regen vallen zenders wel eens weg. Ook erna soms dat even duurdt. Nu is het al even droog en heb ik dat bij een hoop zenders.

 

Een HD, Canvas HD, VTM HD, Play4, VTM2, Play6, NPO1 HD, NPO2 HD, NPO3 HD, BVN, BBC ONE HD. BBC TWO HD, ITV HD, Channel 4 HD....  

 

Allemaal 0%

 

Deze zenders doen het wel...

 

Play5, VTM3, VTM4, VTM GOLD, Play7, MENT TV, NatGeo HD, Das Erste HD, ZDF HD, ITV 2,...

 

Maar % zit bij deze zenders maar rond de 45%. Lager dan normaal

 

Ik heb een VU+ Ultimo 4k.

 

Heeft iemand eend idee wat de ontvanger last van heeft? 

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vocht in je LNB of kabel?

Schotel verdraaid?

LNB defect?

Diseqc schakelaar defect?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, iamsander zei:

Afstemmen mislukt!

 

Soms verschijnt plots 'Geen data op de transponder'

 

Met veel regen vallen zenders wel eens weg. Ook erna soms dat even duurdt. Nu is het al even droog en heb ik dat bij een hoop zenders.

 

Een HD, Canvas HD, VTM HD, Play4, VTM2, Play6, NPO1 HD, NPO2 HD, NPO3 HD, BVN, BBC ONE HD. BBC TWO HD, ITV HD, Channel 4 HD....  

 

Allemaal 0%

 

Deze zenders doen het wel...

 

Play5, VTM3, VTM4, VTM GOLD, Play7, MENT TV, NatGeo HD, Das Erste HD, ZDF HD, ITV 2,...

 

Maar % zit bij deze zenders maar rond de 45%. Lager dan normaal

 

Ik heb een VU+ Ultimo 4k.

 

Heeft iemand eend idee wat de ontvanger last van heeft? 

 

Hoe groot is je schotel?

Gebruik je misschien smalle lnb's?

Plaats eens een foto van je schotel met de lnb's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu doen VTM HD, Play4, VTM2, Play6,  BVN en NPO2 HD het weer al zit het % rond de 45% dat is lager dan normaal (60% a 70%). 

 

Een HD, Canvas HD, NPO 1 HD, NPO 2 HD en dezelfde Britse zenders staan nog op 0%. Misschien die loop van de dag terug keren.

 

De zenders die eerst al deden zijn qua % 2 a 3% gestegen.

 

Ik mag toch hopen er geen vocht in LNB of kabel zit.

 

De boom vaak aan snoeien omdat takken in de weg zitten op een gegeven moment maar daar hebben normaal enkel Britse zenders (28,2) last van die vallen het eerst uit en laagste % normaal. ITV 1 HD ligt er altijd het 1e uit.

 

Dat snoeien is hier altijd een gevecht. Partner zit dan te mopperen. Liefst geen takje teveel mag er af. Vorig jaar grondiger aangepakt omdat elke paar weken weer raak was. Schotel is mijn ding mijn partner geeft er niet zo om. Kijkt vooral NLZiet. Vooral voor mij hebben we TV Vlaanderen.

 

Dat met hevige regen er even uit lig dat is nu eenmaal zo.

 

Het signaal van de schotel gaat tussen 2 puntdaken door wat niet anders kan. Waardoor de 28,2 zenders het eerste storen bij slechtweer of de boom te.veel groeit.

 

20220609_082754.jpg

aangepast door iamsander

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, met een boom voor je schotel is het wegvallen van het signaal logisch. Het blad houdt al veel signaal tegen en als het dan geregend heeft en alles nat is, komt er bijna helemaal geen signaal meer door. Ook de klimop aan de bovenzijde van de schotel neemt nog wat signaal weg want het signaal komt van 30 graden schuin omhoog. Er zullen toch wat takken af moeten of de schotel verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En schotel opnieuw uitrichten. 48% is veel te laag in jouw regio. Ook met een Multitenne moet 65 tot 70% mogelijk zijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, iamsander zei:

Met veel regen vallen zenders wel eens weg. Ook erna soms dat even duurdt. Nu is het al even droog en heb ik dat bij een hoop zenders.

 

Poets de koppen van de lnb's na de regen maar eens droog. Waarschijnlijk heb je dan weer beeld. Smalle lnb's zoals deze ALPS hebben nu eenmaal meer last van regendruppels op de kop dan gewonde lnb's. Als je niets van de boom wilt afzagen, kan een regenkapje over de lnb's helpen om tijdens en na de regen meer signaal te hebben.

Zie regenkap van 5 liter waterfles.

regenkap van 5 liter waterfles.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom laat je de boom nie nr de schotel kijken ipv schotel nr boom

Plaats je schotel voor de boom!

 

Tijdens zappen kan ik ook de melding krijgen: geen data op transponder, opnieuw zappen en is ok.

schotel: chann master 120cm en

tuner Vu+Duo met VTI-8.0, soms(sporadisch) melding "Loading" en na 7' weer ontvangst bereid...rara, vind het ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties.

 

Toen ik op mijn werk was kreeg ik van mijn partner het volgende berichtje...

 

"Ik heb een paar dode takken weggezaagd bij de boom en alle zenders doen het weer 😀"

 

En ze doen het.  Vlaamse zenders zitten nu rond de 60% Britse rond de 55% a 60%. Duitse zenders zitten rond de 70% nu.

 

BBC News op 28 5 rond 50%

Sky News op 19,2 rond 80%

CNN HD op 28,5 rond 45% en loopt vast steeds.

 

Met plaatsen van schotel 10 jaar geleden was het echt net haalbaar zo op deze plek ipv het dak. Zie foto.

Voor de boom kan de schotel niet.

Blaadjes voor de schotel zijn nu ook weg.

 

De linkse LNB is geloof ik de 28,2

 

UPDATE:

 

Ik heb de plumo over de schotel en LNB gehaald en Vlaamse zenders gestegen met 5%. Britse zenders met bijna 10%

 

 

 

20220609_152636.jpg

aangepast door iamsander

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, iamsander zei:

Ik heb de plumo over de schotel en LNB gehaald en Vlaamse zenders gestegen met 5%. Britse zenders met bijna 10%

 Dus je zie dat als de lnb's droog blijven je beter signaal blijft houden.  Misschien er toch eens over nadenken om een regenkapje te fabriceren als het afzagen van takken niet de eerste optie is.

Om precies te kunnen zien welke takken in de weg zitten, zul je moeten wachten tot 12 oktober als de zon precies achter de satellieten op de Clarkebelt draait. Ze geven dan een schaduw op de schotel en die zitten dus in de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

 Dus je zie dat als de lnb's droog blijven je beter signaal blijft houden.  Misschien er toch eens over nadenken om een regenkapje te fabriceren als het afzagen van takken niet de eerste optie is.

Om precies te kunnen zien welke takken in de weg zitten, zul je moeten wachten tot 12 oktober als de zon precies achter de satellieten op de Clarkebelt draait. Ze geven dan een schaduw op de schotel en die zitten dus in de weg.

Bedankt voor de tip!  Dat kapje wel een idee ja en zal op 12 oktober zeker eens kijken.

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me trouwens wel af te vragen wat jij nu voor een beugel op de Bisat-schotel hebt zitten. Uit je verhaal maak ik op dat je de Astra 19,2, de 23,5 en 28,2 ontvangt. Met de G3C-beugel die daarvoor gebruikt wordt, staat de middelste lnb precies op de lnb-arm en recht naar het midden van de schotel gericht. Bij jou zie ik geen enkele lnb naar het midden van de schotel gericht. Gebruik jij misschien de G4B-beugel voor de ontvangst van de 13-19-23 en 28e waarvan je de lnb van de Hotbird niet gebruikt? De linker lnb voor de Astra 2 staat voor een deel rechts naast de schotel te kijken. Dat geeft ook een verminderde ontvangst.

 

9100.jpg

alle supports van Bisat.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Ik zit me trouwens wel af te vragen wat jij nu voor een beugel op de Bisat-schotel hebt zitten. Uit je verhaal maak ik op dat je de Astra 19,2, de 23,5 en 28,2 ontvangt. Met de G3C-beugel die daarvoor gebruikt wordt, staat de middelste lnb precies op de lnb-arm en recht naar het midden van de schotel gericht. Bij jou zie ik geen enkele lnb naar het midden van de schotel gericht. Gebruik jij misschien de G4B-beugel voor de ontvangst van de 13-19-23 en 28e waarvan je de lnb van de Hotbird niet gebruikt? De linker lnb voor de Astra 2 staat voor een deel rechts naast de schotel te kijken. Dat geeft ook een verminderde ontvangst.

 

9100.jpg

alle supports van Bisat.png

Ik heb geen flauw idee wat voor breugel ik heb. 10 jaar geleden een sateliet winkel heeft deze 2e hands geplaatst die via hem had. En jaar of 2 geleden een sateliet schotel monteur geweest en die had nog wat bijgesteld aan koppen. Dat de 28,5 het lastigste af te stellen was.

 

Weet alleen dat het gezien het huis passen en meten was om af te stellen. Perfecter kon het als huis er niet stond of aan voorkant huis.

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...