Ga naar inhoud


geen TV Vlaanderen ontvangst, beeld bevriest.


jan72

Aanbevolen berichten

Dat heb ik eerder al gevraagd… Geen respons….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een ding kunnen we ondertussen uitsluiten, de provider levert nog steeds met dezelfde codering norm.

Anders waren er hier veel meer klachten gemeld geworden.

 

Het kan zijn, dat Jan zijn gebruik, bepaalde zenders tegelijk decoderen, niet algemeen voorkomt, maar wel bij hem de kaart in strafmode zet.

 

De oorzaak zal ergens in Jan zijn installatie / configuratie gezocht moeten worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

0100:00006C:5287:5C00:0002:0009:0002 # Play 7 in de oscam.ratelimit file zetten

Dit ook even voor de rest van de zenders uitvoeren, oscam herstarten en testen

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal niet nodig! Er zouden in dit geval 10.000den klachten komen van TVV gebruikers. Het probleem ligt bij hem. Anderen hebben er geen last van (inclusief ondergetekende)… De TS geeft geen uitsluitsel over het fenomeen port-forwarding en het eventuele ontkoppeling van de netwerkkabel….

Gezien zijn problemen denk ik sterk dat hij gewoon een port-forwarding heeft naar zijn box en dat anderen daar blij gebruik van maken. Netstat -a draaien en kijken of er externe IP’s verschijnen. Netwerk kabel los en box herstarten. Denk dat zijn probleem dat meteen voorbij is..

 

Zonder die netstat -a output haak ik af omdat ik denk dat Jan72 gewoon met onze voeten aan het spelen is…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook niet gereageerd op zijn tunerconfig want 2 kabels en gewone LNB's geeft ook maar 2 mogelijkheden en als er een 3de bijkomt op ander sat of transponder is het ook prijs.En dit heeft dan niks met oscam of welke softcam en codering  dan ook te maken

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel… In zijn logs zie je duidelijk not found meldingen en zelfs rejected met no matching reader…. Dat zijn toch OScam gerelateerde fouten…. Maar ik denk dat die Jan72 ons een rad voor ogen draait…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zijn netstat -a doc bekeken op een PC (mijn iPad kan dat niet lezen) en daar zie ik 8 streams die op ‘Connected’ staan… Dan weet ik genoeg……

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja jaren geleden was dat heel eenduidig om een "netstat - a" in telnet te typen. Heb ik vaak genoeg de mannen met problemen gesuggereerd om eens te tonen in een screenshot. Maar het is ook een AVG decennium qua wetgeving en dus mogen we niet teveel vragen aan persoonlijke gegevens die we niet moeten kennen. Privacy dus.

Het is jammer dat we het nog steeds daarover moeten hebben.

doe je aan wan sharing moet je geen vragen stellen op dit forum

 

 

 

 

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Maar ik denk dat die Jan72 ons een rad voor ogen draait…

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

doe je aan wan sharing moet je geen vragen stellen op dit forum

 

Nou nou nou nou.

Een ieder die de vele draadjes heeft gevolgd van @jan72 heeft kunnen constateren dat alles bij hem is gehackt.

Onkunde wellicht, maar geen opzet denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat er dan menig faciliteiten ter beschikking staan om die hack ongedaan te maken als we weten dat we gehackt zijn (of de verdenking ervan)

het werd ook genoemd in deze thread over "open" poorten sluiten en malware scanners etc.

in veel gevallen worden de oude protocollen gebruikt en rest ons niets om alles een voor een op te schonen

 

Maar het lijkt geen slimme hack. Anders valt bij U ook niets uit. Een destructieve hack zou ook mogelijk zijn met randsom eisen maar wat willen die bij een TVvlaanderen kijker?

 

 

 

 

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, nou,

om zo te reageren...

ik heb al eens mijn netstat - a gegevens gepost hier (mogelijks in het andere topic) maar op algemeen verzoek:

netstat-a.pdf

 

heb ook al getest met het uitrekken van de netwerkkabel.

Zal dat deze avond (als het probleem zich wellicht opnieuw voordoet nog eens proberen.

Waarom ik iemand een rad voor de ogen zou draaien weet ik niet, maar ik stel gewoon wat vragen omdat het regelmatig niet werkt.

En dat sinds een paar weken pas, terwijl er aan mijn configuratie niet is gewijzigd.

Ik heb idd 2 kabels lopen van de LNB's naar de vu+ 

Mogelijks is mijn ding gehackt, dat kan, maar ik zou niet weten hoe dat gebeurde, en evenmin wat ik eraan zou kunnen (moeten) doen.

Ik ben een echte leek weetjewel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Niet geschoten is altijd mis.

 

Heb je al eens de netwerk verbinding ontkoppeld van de ontvanger en dan gekeken hoe een en ander loopt?

Er loopt niet toevallig op de achtergrond nog een softcam?

 

 

zal alle softcams die ik niet gebruik verwijderen, en de netwerkkabel ook afkoppelen. Eens zien of dat helpt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kijk ook even eens of oscam enkel één of meerdere protocollen toestaat en ter herinnering, aan dit lang draadje, welke heb je zelf ingesteld?

CCcam komt in mijn omgeving niet voor, net zoals SMB 1.0

ik heb intern maar één protocol en alle anderen zijn niet actief ( clients 0 )

 

Je kan natuurlijk ook

 

19 minuten geleden, jan72 zei:

heb ook al getest met het uitrekken van de netwerkkabel.

Zal dat deze avond (als het probleem zich wellicht opnieuw voordoet nog eens proberen.

 

dat doen.

 

Je moet ons niet kwalijk nemen dat wij forumleden die willen helpen in "the flow" van reacties en antwoorden zo'n dynamiek ontstaat. Mede omdat je niet alles kon beantwoorden.

 

 

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen probleem, ik heb geen lange tenen...  maar ik begrijp ook niet altijd alles.

Normaal gesproken heb ik maar 1 oscamprotocol lopen, en ik heb in de configuratie enkel de "A" vervangen door "C"

is nodig voor TVV (?)  zonder netwerkaansluiting kan ik nu even niet kijken. 

maar er stonden nog oudere versies van oscam in de box, die ik nu verwijderd heb.

Netwerkkabel eruit, en hopen dat alles goed blijft gaan.  (had nagelaten de box te herstarten de eerste keer dat ik dat testte)

Tot op heden (20u22) nog geen uitval    fingers crossed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...