Ga naar inhoud


VU+ Duo met Open Pli blokkeert en wil niet heropstarten


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na het flashen met versie 7.3 (werd aangeraden als stabiel) werkte alles terug normaal voor enkele maanden.

Sedert een paar dagen zijn er opnieuw problemen.

 

De ontvanger staat altijd in stand-by wanneer uitgeschakeld. Bij het opnieuw starten krijg ik enkele seconden beeld en klank en dan bevriest het beeld meestal. De klank loopt door. Zappen naar een ander kanaal gaat niet, de ontvanger uitschakelen naar standby gaat ook niet. Het enige wat ik kan doen is de stroom uitschakelen en zo herstarten.

Maar dat gaat meestal ook niet: gedurende het opstarten (Open PLi scherm 7.3) blokkeert die ook en ik krijg een zwart scherm.

Soms moet ik dat to 5 keer toe herhalen (uitschakelen met stroomonderbreking en herstarten) vooraleer hij opnieuw normaal werkt.

Vorige week gaf hij bij een opname ook eens aan dat de HD vol was (schrijffout) alhoewel die bijlange niet vol was (nog meer dan 20% ruimte).

 

Ik zal misschien eens opnieuw moeten flashen? Opnieuw met versie 7.3 of raden jullie een andere stabiele versie aan?

 

Bedankt voor alle tips en hulp.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de VU+ Duo heeft hoogstwaarschijnlijk een bijna ingestorte voeding! Die kun je (laten) repareren en dan loopt hij weer prima.. Google maar eens naar C807….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezien dat de dichtsbijzijnde sat-shop juist gestopt is op 1 juli. Ik weet er nog een zijn in de stad op 15 km van hier maar die heeft geen goede naam en ze zijn zeer duur.

Misschien kan ik beter een tweede gelijkaardig toestel in occasie kopen (online veiling of tweedehands-sites)? Dat kost mij dan misschien 100 euro of minder?

Kan ik mijn harde schijf in zo een occasietoestel overplaatsen zonder problemen?

 

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen hobbyist te vinden in de buurt die die paar elco’s kan vervangen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss direkt een 2dehands vu duo2 kopen want daar kan je gewoon je HDD in overzetten.anders openmaken en kijken welke elco's er bol staan en zie filmpjes om ze te vervangen.Denk dat je goedkoper af bent met 2dehands toestel

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de box eens openen deze namiddag en eens kijken of ik iets abnormaal vind. Ik zal er mss wat foto's van nemen ook.

Als ik de HDD overzet naar een andere (tweedehands) verlies ik dan de opgenomen programma's niet of zal de nieuwe die gewoon overzetten in een lijst van opnames?

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal niet maar geen initiatie doen van de HDD.Zou normaal door de nieuwe box gewoon herkent en benaderbaar moeten zijn

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, muesli zei:

Als ik de HDD overzet naar een andere (tweedehands) verlies ik dan de opgenomen programma's niet of zal de nieuwe die gewoon overzetten in een lijst van opnames?

 

elke enigma2 satelliet receiver herkent het filesystem ext3 of ext4 zonder enig probleem

welke firmware er op staat maakt ook niet echt veel uit

dus je kan ook een nieuwe Vu+ nemen/kopen.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit van backup gehoord? :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de receiver eens open gevezen en ik zie niets speciaal aan die elco's (wat dat ook moge zijn) maar ik ben natuurlijk een complete leek in die zaken. Geen "gezwollen" elco's zoals ik hier al gelezen heb.

Ik heb in elk geval enkele foto's genomen zodat leden met meer technische aanleg er een oordeel kunnen over vellen.

 

 

Borsbeke2022_8855.jpg

Borsbeke2022_8849.jpg

Borsbeke2022_8850.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...