Ga naar inhoud


VU+ Duo met Open Pli blokkeert en wil niet heropstarten


muesli

Aanbevolen berichten

de condensatoren op de foto zien er allemaal nog goed uit.Al eens geprobeerd de box op te starten met de HDD afgekoppeld ? Haal beide connectoren los en kijk wat dat geeft.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De receiver schijnt weer normaal te werken. Start terug goed op. Misschien omdat hij een tijdje volledig uitgeschakeld was? Ik heb gem ook gedurende de nacht volledig uitgeschakeld in plaats van op standby te laten staan en daarna startte hij ook weer goed op.

Als de box weer kuren krijgt zal ik de HDD eens afkoppelen.

Ondertussen ben ik ook op zoek gegaan naar een tweedehands van hetzelfde type en ik heb er een gevonden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zag de bekende elco er nog normaal uit bij beide die ik had maar toch was vervangen toen de oplossing.

De 1e laten vervangen voor 20€, de 2e zelf gedaan voor 50 cent en wat soldeer. Moet zeggen dat de man die de 1e gedaan heeft het wel netter deed (niet losknippen maar printplaat loshalen en elco eruit halen). Had nog nooit iets bij hem gekocht maar vanwege de nette en goede hulp voor weinig sindsdien oa een stofzuiger, wasdroger en zo nog wat spullen.

Het losknippen en de nieuwe eraan solderen incl. de ceramische erbij ging vrij vlot ondanks m'n beperkte soldeer-ervaring.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tweedehandse box gekocht en gaan afhalen. Ziet er hetzelfde uit als de ontvanger met defekte elco.

Ik heb er dezelfde versie van Open PLi (7.3) op geïnstalleerd maar mijn harde schijf nog niet overgeplaatst.

Maar deze geeft nu een beeld met blokjes op de meest gebruikte zenders (TV Eén, Canvas, VTM). Ik ben naar de signaalzoeker gaan kijken en die geeft veel minder aan dan mijn oude box. Ik heb ter vergelijking mijn oude box weer aangeschakeld en daar is het beeld perfect en de signaalsterkte veel hoger.

Wat kan de oorzaak zijn dat die VU+Duo die ik in occasie kocht een veel slechter signaal geeft (blokjesbeeld) met dezelfde schotel en lnb?

Nochtans hetzelfde type toestel.

Volgens de verkoper werkte die nochtans prima en heeft hij die vervangen omdat hij een nieuwer toestel gekocht heeft (4k).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, muesli zei:

Maar deze geeft nu een beeld met blokjes op de meest gebruikte zenders

 

Waarschijnlijk een probleem met de tuner.

Je kunt met behulp van een schroevendraaier de boxen openen en blikjes  onderling verwisselen.

Dat geeft duidelijkheid. En je hebt een klusje omhanden.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Frans B zei:

Bij deze VU DUO kan je de tuners niet wisselen. Vervang de elco's die er omheen zitten. Dan zal het wel beter gaan.

Dus zou er ook een probleem met de elco's zijn bij deze die ik tweedehands gekocht heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een decoder uit 2009 ofzo. Zeker zullen die elco's ook slecht zijn. is wel een leuk hobbyproject om deze weer werkend te krijgen.

Het beste is om alle elco's te vervangen. Er gaan ook elco's stuk die niet onder de bekende c807 enzo staan.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de signaalsterkte van beide tuners en beide ontvangers op dezelfde zender (TV één) eens nagekeken:

 

De "oude" : Tuner A SNR 63 AGC 86 - Tuner B SNR 63 AGC 67

De nieuwe (tweedehands): Tuner A SNR 60 AGC 63 - Tuner B SNR 60 AGC 67 maar switcht telkens naar 0%

 

Bij de oude goed beeld, bij de nieuwe constant blokjesbeeld.

3 minuten geleden, Frans B zei:

Het is een decoder uit 2009 ofzo. Zeker zullen die elco's ook slecht zijn. is wel een leuk hobbyproject om deze weer werkend te krijgen.

Het beste is om alle elco's te vervangen. Er gaan ook elco's stuk die niet onder de bekende c807 enzo staan.

Welke elco's moeten dan best vervangen worden buiten die C807?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is misschien nog veel sneu-erder

want wat wil je nu met zo'n soortgelijk oud gedrocht als je niet al vooraf alle componenten hebt vervangen met de soldeer bout in de hand

nog langer stroom erop en nog meer stuk (dat lijkt mij heel evident)

zoals bleek uit 10 jaar berichten over de oude DUO worden er steeds meer componenten aangetast als de elco's al bol staan

 

wegwerpen en gewoon een nieuwe uitgave doen inzake een moderne nieuwe vervanger

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij C846 en C848. Probleem met o.a. 8PSK en bijna 33% signaal verlies..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem zit hem dus waarschijnlijk bij beide ontvangers in enkele elco's als ik het goed begrepen heb. Aangezien ik niemand ken die deze klus als hobby kan uitvoeren heb ik naar Altsat in Aalst gebeld. Dit is nu de dichtstbijzijnde sat shop (ongeveer 15 km hiervandaan). Op hun web site staat ook VU+ vermeld. Ik kreeg echter als antwoord dat ze geen herstellingen meer uitvoeren. Ik zou best een hobbyist zoeken. Ik vroeg hen of ze zo iemand kenden (tussen hun cliënteel bijvoorbeeld) maar het antwoord was neen.  Ik ben dan in dezelfde stad op zoek gegaan naar een shop van electronica onderdelen en toebehoren (Gotron). Daar kreeg ik als antwoord dat ze die elco's waarschijnlijk wel konden leveren maar dat ze geen herstellingen doen. Ze konden me ook geen namen of telefoonnummers geven van personen die deze klus konden uitvoeren. Pfff. Ik sta dus nog altijd even ver. Ik zal dus wat verder van huis moeten zoeken naar een satellietshop die ook herstellingen doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...